Undret!

Morning!
I skrivande stund är lille Max hela 25 timmar ung...tänk vad fort det går!
Snart börjar han väl skolan, fniss!
Jag är något yrslig kan jag meddela....
Var längesedan jag grät tårar av glädje o lycka, nu rinner dom mest hela tiden...



Ett enda foto har jag...används flitigt, fniss!
Förhoppningsvis blir det många fler vad det lider!

Maken kom hem med Mormorsrosor...





Maken...han blir bonusmorfar, plastmorfar eller kanske Moffa Ingemar...lika glad ändå är han!
Han kom helt av sig med göromålen igår....satt mest med mobilen o skickade runt fotot på Max, fniss!
Jag fick vackert åka o jobba...

Har pratat på telefon med dottern flera gånger...och hört den lille gny lite, underbart!
Besöksförbud är det på BB...magsjuka o influensatider...men känner jag min dotter rätt så åker dom hem idag?!
Dom hade planer på att "pricka" av oss alla far-o morföräldrar i turordning också!
Jag skulle önska dom kunde vänta lite med hemgången, åtminstone till imorgon söndag...man minns ju hur det var att komma hem igen...inte lätt alla gånger!

Men vadå...i gårdagens lokalblaska stod det att bl.a. Hudiksvalls BB ska fr.o.m. första april skicka hem alla nyblivna mödrar o bebisar efter 6 eller 12 timmar!! Jäkligt oansvarligt tycker jag!
Säkert kommer Gävle BB att haka på...det sker ju redan nu förresten!

I onsdags såg vi om inte storken så årets första svanar här!
Anade att dom kom med ett meddelande till oss, fniss!



Igår kom både lille Max...och mängder av snö...igen!
Lagom som krokusarna började må bra...



Man gör ju nästan vågen...!



Jomen just ja...samma dag som svanarna flög över oss fick vi finbesök vid fågelbordet också!
Fotat genom fönstret så klart...



Jag hade precis fotat de vackra röda live under en promenad...men dom fotona tar vi sen!

Vill nu passa på att säga TACK för alla grattishälsningar....både här o där...!
Hoppas ni förlåter mig om jag missat att besökt någon under veckan som gått...har ju varit lite yrsligt här, fniss!
Kramen!

 


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Hoppla!

Här går det undan, snart gör han väl rekryten?!

Nää, det är det ju ingen som gör numera...



Man riktigt känner den ljuvliga doften av bäbis

när man ser fotot!

Den som lyckas konservera den doften skulle lätt

bli miljardär ;-)

Tänk bäbisnacke, den doften slår alla fina parfymer

med hästlängder...



Inte underligt att till och med fåglarna gör vågen!



På Sundsvalls BB får mammorna packa ihop för

hemgång när de har krystat klart.

OM de städar efter sig först!

Skämt åsido, det är inte långt ifrån,

bedrövligt är vad det är!



Tänk vilken make du har!!

Mormorsblomster!

Var hittade du en så rar karl!?



Ha nu en alldeles underbar dag, Max:s mormor ;-)



Kraaam!!

2011-03-19 @ 06:11:44
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Anki

Grattis igen. De är konstigt de här med barnbarn, de är mycket värre att föda ((nåja)) dem än sina egna barn. Oro, glädjeskutt, väntan...oh så vipps är de här. En otrolig känsla.

Här får man inte komma till BB alls, bara pappan o syskon, så är det både i Kalmar och i Karlskrona (där mina barnbarn föds) lika bra det för de blir tufft för dem när alla ska komma, man är trots allt ganska mör efter en förlossning o plöstligt ha ett barn. När Jolin kom tog vi alla med fikakorg/mat när vi for dit för att underlätta för föräldrarna.

Ha nu en fortsatt underbar helg o njuta av ditt mormorskap.

Tänk förresten att jag hade fel..fniss. Fast när jag inte träffat personen i fråga är de svårt, då blir de ren gissning o säger de ett kön brukar jag byta de blir mer spännande..fniss.

Men jag hade rätt om dig o de är ju huvudsaken, ja när du blev sjuk om du minns...jag sa...de går bra.

Oh de gjorde de ju, tack o lov.

Kramiz Anki

2011-03-19 @ 07:05:27
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Trolda

Åh nu gråter nästan jag också av glädje...=D Jag riktigt KÄNNER er LYCKA igenom, och vet ju precis hur det känns själv också! =D "Lilleman" blir 5 (!) månader på måndag och hujedamej vad fort det gått!!!? Så underbart för er att bli Mormor o Moffa...=D Massor med GRATTIS-KRAMAR från Trolda, Sambon och Linus!!! =D

2011-03-19 @ 08:03:27
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Hebbe

Grattis motmor,,jag förstår dina glädjetårar,,då är ju denna dag 18-3 speciell för oss båda,Du med din Max och jag med min Loke..Haé Bara bäst.Kramen.

2011-03-19 @ 08:33:46
URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com/
Postat av: kats

MEN jätte grattis... åh jag förstår din lycka och "morfars" så klart...

Klart du får vara hur "jollig" som helst... Njut och sniffa på lille max... så där på kinden sniff sniff... lite åt mig också är du snäll....

Kramar om dig mormor !

2011-03-19 @ 08:58:19
URL: http://kats.blgog.se
Postat av: soffie

å mormor till en lite Max va fin han är å va härligt att det gick bra.Hälsa till den stolta morfarn med och mamman såklart.

När du träffar lille Max så snosa på fötterna från mej:)

kramen

2011-03-19 @ 09:03:30
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: tanteva

Åh så görsöt han är!Jag förstår att du är i lyckobubblan nu :)



Jag förstår hur du tänker det här med hemgång så tidigt!Mitt yngsta barnbarn föddes i augusti på gävle BB. Dom åkte hem efter 6 timmar. Det fanns inte plats att stanna där!

Stor varm kram på dig mormor :)

2011-03-19 @ 09:03:53
Postat av: Mia

Vilken lycka!!! Jag hoppas jag får uppleva det nån gång L

Jag gillar INTE tanken på att de skickar hem nyblivna mödrar så fort, har alltför väl i minnet hur jobbigt det var, speciellt med första barnet, man visste ju ingenting!

Ha det gott nu och snart får du träffa lilla miraklet i verkliga livet, sååååå underbart!!!

Kram på er!

2011-03-19 @ 09:17:19
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Oj du jag känner den enorma glädjen du förmedlar..ingenting går upp mot ett litet nytt liv..tänk när du får hålla honom i dina armar..

Då..då glittrar Rankan..då glittrar Moffa och Ditte kommer skälla :)

2011-03-19 @ 09:22:36
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vet precis hur du känner det!! Så klart det är lite extra första gången, men kan tala om att det är STORT de kommande gångerna också!! Sen kände jag att jag väntade mer på att allt skulle hända med Moltas, denna gången känns det mer som msn vill bromsa tiden.

2011-03-19 @ 09:49:33
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Ninni

Åhhh vilken ljuvlig liten krabat...stort GRATTIS till dig och föräldrarna.



Mmm vilken lycka att få snosa bebis..helt underbart.

Ja hemgång efter sex timmar är väl inget ovanligt..en del bara klämmer ut bebisen, fikar duschar och far hem.

Jag grät bad och bönade att få åka hem när jag fått min son, ja efter tre dar..men inte då sju dar skulle man stanna.

Nu får dom knappt stanna över natten, i Karlstad får dom sova på patienthotellet.



Ha nu en fantastisk dag...kram kram

2011-03-19 @ 09:51:55
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

En sådan ljuvlig liten Max :) Grattis än en gång. /Kram

2011-03-19 @ 12:22:25
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Han är ju ett litet underverk!

Det är Din blogg också!!!

Kramar*

2011-03-19 @ 12:29:38
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Nilla

Åh, vilket litet underverk, så fin, så fin. Stort GRATTIS till dig mormor, och till föräldrarna också, så klart. Förstår att det är omtumlande. Och tänk att i dag, eller rättare sagt tidigt i morse, närmare bestäm kl. 03.14....för 20 år sedan. Kom min lilla sladd, och i dag ska vi fira hans 20-årsdag. Njut nu riktigt mycket av lilla Max, ni kommer få en härlig vår tillsammans, tror jag.

Stor Kram

2011-03-19 @ 12:36:45
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Suss

GRATTIS mormor och bonusmorfar'n! Själv är jag ju bonusfarmor, eller farmor Suss sen några månader tillbaka och blev precis som du lite yrslig igår, när sonen sa: "Nu är det bara 8 veckor kvar, sen är du farmor"! Hur ska det inte bli då, när jag är som jag är nu med bonusbarnbarnet? Härligt att allt gick bra och fina bilder, finast på Max förstås. Undrar vad Ditte kommer att tycka? KRAM på er!

2011-03-19 @ 13:07:47
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Pia

Åh, så mysigt med första bilden på underverket! :)

För visst är alla barn små underverk! Härligt!



Begriper inte heller varför det ska stressas t o m vid barnafödande och att de ska skickas hem på studs! Det var lite "bättre förr" i alla fall hi hi!

Har själv fyra pojkar, men är inte farmor än, fast tre av dem har åldern inne!



Finfina fågelbilder här hos dig också! Plus för mormorsrosor! :)

Kram Pia

2011-03-19 @ 13:12:08
URL: http://istoradrag.blogspot.com
Postat av: britten

vilken gränslös lycka Rankan och underbar läsning

2011-03-19 @ 14:29:54
Postat av: Britt Inger

Åh mormor :) En jätte grattis kram kommer här :)

Jag försökte skriva vid det andra inlägget men allt bara försvann.... Månne det var för att jag var på jobbet o inte får göra så ;)

Nu förstår jag att det enbart känns skönt :) Längtar väl nästan ihjäl dig för att få känna o mysa med honom....

Håller med dig det där om att åka hem från BB så fort.... Det kan ju kännas som att man vill, men allt har ju gjort att mamman är trött.... Det är ju inte bara att föda !! Åsså tryggheten tycker jag att är guld värt, det att i lugn o ro få lära känna ens nya familjemedlem....

MEN... allt kommer säkert att gå bra :)

Kram på dig mormor....

2011-03-19 @ 16:08:14
URL: http://bittez.blogspot.com
Postat av: Vicke

Ett stort grattis och vilken fin bild på den lille

2011-03-19 @ 16:48:25
URL: http://vickesblandningar.bloggplatsen.se/
Postat av: anki

härlig liten Max :-) säker på att det var svanar och inte storkar du såg? ;-)



solen skiner idag, så härligt... snön som kom igår är borta och nu har t om blankisen luckrats upp lite så det är inte lika förrädiskt att gå längre...



ha en skön lördag kväll

2011-03-19 @ 17:08:38
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: paula i pörtet

Förstår att du är rusig av lycka! Vet du, jag har varit med om en förlossning och det var inte när min dotter föddes! För då var jag sövd och fick kejsarsnitt, men, när första barnbarnet föddes var Hasse och jag med. Jag fotade och Hasse höll handen! Det var mäktigt kan jag lova! Jag blev ju "plastfamo" till Melissa, men föredrar nog att kallas Paula för hon har ju redan en farmor...knepigt det där o få till namnen!

Fortsätt njut av tillvaron/Kramen

2011-03-19 @ 18:25:08
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anonym

GRATTIS lilla mormor ... inte dumt att få mormors blomster.

Kram Ingrid

2011-03-19 @ 19:27:38
Postat av: engelsson

Hehej ..ooooooo en sån sötnos..vad ska månde bli av honom..vad otroligt spännande det e med ett litet nyfött barn..som en bok som gömmer en massa hemligheter.. Grattis till mormorskapet..från en mormor till en annan.. Varm kram o ja de verkar vara födda samma dag..våra gubbar

2011-03-19 @ 20:22:25
URL: http://engelsson blogg.se
Postat av: ROBIN HOOD

sv: jaha okej <:

2011-03-19 @ 21:59:47
URL: http://robinhoods.se
Postat av: Inger Maryissa

Så ljuvliga foton på den lille.

kan tänka mig ni känner stor lycka

Så mysig bukett me mormorsrosor..

Mysigt med storkarna som är ett vårtecken och även mycket passande just nu ;-)

och övriga så fina foton..de är ju så söta dessa små fåglar

kramar

2011-03-19 @ 22:07:06
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Carina

Så det var både snöväder och besöksförbud....men det tar ni igen med råge snart :)

Blir spännande att höra hur Ditte tar det nu och tänk...nu är du Mommo på riktigt din lyckost ;)

2011-03-20 @ 00:10:58
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0