Tålamod...tålamod!


Ibland har jag en ängels tålamod...ibland!
Maken har oftast betydligt mer tålamod...men...
Efter en veckas slit med kökstaket så köpte maken målarfärg igår...han ger upp det där med laserandet.
Bra!

Då blev det totalstopp i tvättstället inne på toa!
Efter två minuter inne tillsammans med honom förpassade jag mig ut, fniss!
Bäst så!


Bäst att nästan gå upp i rök...!
(Fast det var en fågel som lyfte/landade!)



Nyss....



Och i takt med månens gång...





...så eskalerar förkylningen!
Känns ibland som om jag nästan hostar lungorna ur kroppen!
Tvi vale!
För övrigt är det inte vår båt som ligger frastfrusen...

Och det är inte Sidensvansar på fågelbilderna! Om det ändå vore det...!
Vanliga nötskrikor...i folkmun här i landskapet; pottesskriker!



Men häromdagen gav tålamodet utdelning!



Fotat genom fönstret men ändå!



Ibland har jag hört sägas att Domherren kommer när snöväder väntas...
Stämde i allafall då!



Till djurens glädje...! I allafall Dittes!


Fia är mindre road...


Fast hon följer oftast med på mina o hundens promenader!


Men si...igår kväll fick varken dom eller maken följa med mig!
Jag tog Guldpåsen o kvistade över till Svägerskan...hon som igår fyllde 50!
Maken fick vara hemma med tvättstället...fniss!





Kramen!

PS. Proppen i tvättstället är borta nu....!

 


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ha,ha kära Du!

Visst kan livet vara dramatiskt ibland?!

Fina bilder!

Kramen*

2010-11-20 @ 08:05:49
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Trolda

Så trevligt med DOMHERRAR! :) Hade faktiskt ett par här häromdagen - OCH idag snöar det igen här, så kanske ligger det verkligen något i det! Och toastopp är inte så kul...iallafall inte för den som skall FIXA det...;-) Sambon har 4 (!) barn sedan tidigare, men de är vuxna, så vårt lilla "Pyre" är extra kul för honom också!!! =D



Trolda - kramar till dig o en nospuss till Ditte! =D

2010-11-20 @ 09:13:28
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Ninni

Såå längesen jag såg en domherre..vackra fåglar.



Tack för komplimangen..den värmde. Blää för envisa förkylningar, jag går här och snorar själv i kapp med maken..suck.



Funkade det inte med lasyr?? Ha nu en skööön lördag, kramen

2010-11-20 @ 11:10:09
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: åsa

Så skönt att maken din målar taket istället, lugnare i alla fall...

Domherrar är så fina, en ynnest känns det som då de gästar fågelbordet.

Ha dé!/Kram

2010-11-20 @ 11:56:58
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Paula

Men din stackare, hoppas du redan mår bättre! Nötskrikorna är vackra, men väldigt stora i jämförelse med dom andra små pippifåglarna som äter vid fågelbordet. Vi har väldigt fräcka skator, dom hackar sönder talgbollarna så dom ramlar ner och sen snor dom hela bollarna...

Medicinen, tja, vad ska jag säga. Jag tycker inte att jag har särskilt mycket röksug kvar och jag tycker definitivt inte att det smakar gott när jag röker. Igår blev det kanske 5 cig mot tidigare 20 och imorgon är sista rökardagen! Maken säger sig inte märka någon som helst effekt av medicinen...

Snart börjar alltså allvaret, ska jag verkligen tro på detta själv? Jo jag måste ju..

Ha nu en fortsatt fin helg, vi får lite vitt idag och det har blivit milt och snorhalt förstås

Kramen

2010-11-20 @ 14:44:19
URL: http://paulaz.se
Postat av: Britt Inger

Jag tycker nog att förkylningen borde bli lite snällare med dig nu....

Har du samma småtrista väder idag också ? Här är jämngrått o snöväder....

Hoppas du slipper gå ut idag, ja det är klart att små djuren vill väl ha sitt förstås :)

Kram på dig :)

2010-11-20 @ 15:10:31
Postat av: Love

Kära vän!

Att hälsa på hos dig ger förnyad energi. Läst allt och vilken fest svägerska fick. Visst är det härligt att få skratta och då hoppas mina valkar.

Hoppas du nu mår bättre och orkar pynta till advent. Vi ska ta influensasprutan i veckan om det hjälper återstår att se. Jag är så stolt över mig som nu kommer ut flera gånger om dagen tack vare Gaius. Katterna får extra motion av honom om dom är ute. Inne är allt så lungt med dom och dom sover tillsammans.

I dag snöar det och då blir det både finare och ljusare. Ska pigga upp oss med en Irish whiskey i kväll.

Jag skulle verkligen behöva en ängels tålamod ibland men icke sa nicke. Har du receptet?

Krya på dig och ta det lugnt.

Varm kram

Love.

2010-11-20 @ 18:25:05
URL: http://vindalou.bloggplatsen.se
Postat av: annette

Nu har njutit av underbara bilder och skrattat en del innehåll i Dina två senaste inlägg;)

Händer hels tiden en massa saker i Ert liv,tänk att "han" fick ge sig och köpa målarfärg;)

Här regnar det IGEN, är så trött på skiten så jag går snart i ide!!



Hoppas Din förkylning är på väg åt rätt håll!



Kramar!



annette

2010-11-20 @ 18:39:32
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Mia

Men attans, nu var du före mig, för jag har inte sett en enda domherre än....och du har ju verkligen lyckats fånga dom fint på bilderna...

Aha, så det bidde ingen lasering ändå, nåja, lika så bra det L

Ha en fin söndag, vännen!

2010-11-21 @ 09:21:52
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: maria

Vilka fina bilder :) Fina domherrar. Här har inte snön kommit ännu...



Ha nu en skön söndag !

Kramar Maria

2010-11-21 @ 09:30:35
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: AnnaKK

Ja, man kan onekligen ha både roligare än att försöka lasera och försöka få väck ett stopp i avloppet, men jag hoppas att båda problemen är åtgärdade till belåtenhet nu!? :-)



Och att inte du och svägerskan tömde alla flaskorna ensamma under tiden som din man fick greja med handfatet, för då fick han väl nya problem att ta hand om!? ;-)



Här kallas nötskrikorna för "skouskader" (skogsskator, med ett mer svenskt uttal...). Och här har också varit en del såna i höst - fler än vanligt, tror jag bestämt!? Men de får väl söka sej till fröautomater och så där , för det finns ju knappt inga ekollon och liknande till dem detta år... (Om det nu är sånt de lever av förresten!? Hm???)



Snön som kom här håller som bäst på att regna bort idag. Skönt!!!



Ha det fint! :-)

2010-11-21 @ 09:32:31
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ragnvi !

Vilka foton, jag smälter som snön.Domherrar som kommer när det ska bli kallt.Jag hade Gulsparvar häromdagen.Men de försvann igen.Bara hanar.De är så söta de små saffransbullarna.Törnskatan tycker jag är vacker, har en sådan fjäder den med blått och svart streck på.

Ditte är så söt med snö på nosen.



Jo då det gick bra hos ögondr.men inte ser jag något bättre, lika suddigt, men han sa att nu har jag ett nålsöga att se igenom.Nästa gång ska han mäta

trycket 22/12.

Snart nog börjar Julmarknaderna.Undrar om det inte blir "stånd" utmed gågatan som varje år, närmare Lucia.Då kan man köpa sådant som inte finns i den vanliga handeln.Sen har vi ju Torekällberget ett kulturarv,som syrianerna vill ta över,vi protesterar.Något kan vi väl få ha ifred.Jag tror jag ska gå ut med en lista tamejfan.Blir så förgrymmad av sådant här.De har hela Klockarvägen till förfogande.Alla restauranger och småshoppar.Tobaksaffärer, skomakare, kemtvätt,klädeshandel presentshoppar, frisörer m.m.



Hoppas Din "magge" är på bättringsvägen.

Tack för att Du bryr Dig ! Kram Mi

2010-11-21 @ 10:08:20
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: paula

Hoppsan hoppsan är du förkyld inge roligt hoppas du blir bra snart.. Det är dumt att hosta ur lungorna dom är bra att ha...

Haha katta är för härlig, kan ju bli snöig om tassarna.. Ditte är härlig.. gillar verkligen snön.. Kram och ha en bra dag..

2010-11-21 @ 11:17:34
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: Suss

AVUNDSJUK! Jag vill också mata domherrar, men de är kvar i Västerbotten tror jag, för där hade vi dem. De är verkligen fina. Tänk om kattan tar en, alla de röda fjädrarna mot den vita snön...... Det var min fasa att det skulle hända inför grannarna. När han tog råttor var han duktig, men fåglar, nej, då skulle han helst bort! KRAM!

2010-11-21 @ 20:23:07
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Hallå du sköna böna!

Undrar just hur många proppar man åker på under en livstid?Men det är väl så att en del är lättare att lösa än andra!Mycket trevligare att knalla iväg för att gratta ett födelsedagsbarn(följde de fyrbenta med dig?)



Kramen till dig från mig

2010-11-21 @ 20:38:07
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Mysiga bilder och på månen...

så det var därför jag hade svårare att sova...det var fullmåne...

om jag inte såg fel i almanackan ;-)



Usch vad jobbigt med förkylningen du fått, och hosta är verkligen inte roligt..



Ja, just det...det är nu Nötskrikor...

vet inte varför jag förut trodde det var Sidensvansar...

men kanske de är lite lika på något sätt ;-)

Och Domherrarna är så söta också.

Här där jag bor så ser jag tyvärr inte så mycket av alla dessa söta fåglar

De trivs nog inte så bra bland höghusen.



Härliga bilder av vovven och kissen.

Ser så kul ut med vovven Dittes snöiga nos ;-)

Kram

2010-11-21 @ 21:51:56
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Nilla

Vilka härliga bilder, naturen, fåglarna och den lilla söta Ditte. Ja det där med tålamod, det är inte lätt. Tur att proppen är borta i alla fall.

Kram på dig

2010-11-21 @ 23:22:05
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Hanna

Otroligt vackra bilder, gillar det på katten speciellt då hon går med svansen rätt upp i vädret. Ler.



Ha det gott :)

2010-11-29 @ 20:57:52
URL: http://medvetennarvaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0