MidsommarHelgen...


Nej...det bidde inget midsommardopp! Fotot är fortfarande från förra sommaren, fniss!

Himmel vad svårt det är att komma igång med bloggen när man tagit en liten time out...men får väl göra ett försök! Självklart blir det taxameterlångt igen!


Fina Hjärtat bor på trappen hos Eva o Kurt i Hertsjö...jag stod länge o njöt av det!




Vi njöt för fulla muggar (o glas) hela eftermiddan o kvällen!
Strålande väder, regnet hade redan passerat när vi anlände...sen blev det hett!
Var sugen på ett dopp kan jag tala om men...
Otroligt god mat, trevligt sällskap, underbara Hertsjö!
Tusende Tack till Eva o Kurt!





Krille njöt med u-båtarna på, fniss!


Och Ditte hade full koll på Grillmästar Kurt...njöt hon också!

Eva o Kurts barnbarn var även dom där....och jag njöt av att få träffa dom!


Molly o Malou


Slick o tack sa Ditte...med öronen fulla av vaniljsås, fniss!

Sambon njöt även han av allt...honom fick jag på bild i en vacker solnedgång



MidsommarDagen blev en dag i matlagningens tecken...
Jag hade tidigare bjudit hem BollnäsFolket på en liten bit mat på Annandagen...
Dom som kunde kom....
Men lite fotande och redigerande av foton hann jag med mellan rörandet i grytorna, fniss!

Lite somriga foton...

Deras tid är strax förbi...


Pioner i Kuvösen...


Såå vackra vägkanter!


Gullregn hos Nathan Söderblom i Trönö...



På Annandagen fick jag då en chans att bjuda igen lite!


Fast snapsglasen stod faktiskt tomma...
Men inte likörglasen....dom var fyllda av både det ena o det andra, fniss!
Små väldoftande rosor bland annat...och i ett annat lite gelé!


Men tänk...tror ni inte att jag fick ett paket när BollnäsFolket kom!


Fina Hjärtat fick jag, så glad jag blev!
Tack igen!
(Hade annars tänkt åka till Majas Café i Rengsjö o köpt ett själv...fniss!)

Jag bjöd inte på nåt extrakulinariskt...blev ett midsommar/jul/påskbord, fniss!
Men jag tror att alla blev mätta...sambon åt då i vanlig ordning så han nästan storknade!



Efter maten fick dom parkera sig under äppelträdet...o vila ner maten...men inte sambon!
Han fick ta disken...fniss! Och ni som var här vet hur det såg ut...

Jag är så glad att dom som kunde kom...betydde så mycket för mig!
Det var till o med värt det där tjong i medaljongen! Eller rättare sagt; tjong i bordsbenet...och lite senare tjong i byrån!



Ankfoten har nu en blå ond tå...!



Och idag tisdag ser den än värre ut...men som sagt; det var det värt, fniss!
Lite problem med skor bara....

Idag är jag ledig från jobbet...bytte o jobbade igår istället...ska följa sambon o uträtta lite...sen vill jag ta baddräkten, hunden, sambon o Junior o åka till Majas Café i Rengsjö och fika lite och sen kanske stanna till vid en liten badsjö...om jag sen badar är en annan femma! Mycket beror på hur magen sköter sig också...för tyvärr, den har inte mått så där bra i helgen...den har verkligen hållit mig vaken!
Fniss...igår var jag till doktorn och fick en B12-spruta...jag somnade i väntrummet! Dåå är Rankan trött!
Vaknade av en högljudd snarkning...hm!
Den här veckan kommer jag att ha fullt upp med att besöka er alla som har kikat in till mig den sista tiden...!
Kramen!


Smög mig upp på Svägerskan bro en kväll i förra veckan...!





Kommentarer
Postat av: Trolda

Godmorgon raraste Ragnvi! Ja här var det sannerligen Midsommar! Blommor, Mat o glas, människor o FEST!!! HÄRLIGT!!! =D Aj, aj med lilla tån där bara...gör ju så HIMLA ont att gå i nåt sådär...men, men, du slipper nagellack iallafall...;-) Ha en HÄRLIG dag o doppa dig för mig med =D



Trolda - kramar =D

2010-06-29 @ 08:31:17
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: ingrid

Aj, aj, aj stackars lilltån då! Ser ni haft ett underbart midsommarfirande. Vid en sjö så härligt det ser ut! I år blev det inne i samhället för vår del. Två dagar jobb till börjar sent idag sen har jag SEMESTER! Sen att det inte börjar så bra -har ju begravningen att klara av på fred hoppas på att pappa får komma hem idag. Ha det gott i sommarvärmen! Kram

2010-06-29 @ 09:20:52
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Anonym

Aj aj sa tån...de där gjorde ### ont kan jag tro.

Vackra bilder som vittnar om att Ni haft en härlig midsommar. De där hjärtanet skulle jag allt vilja ha.

Kramiz Anki N

2010-06-29 @ 10:11:07
Postat av: Nilla

Hua, den tån var inte vacker, förlåt! Men annars bjuder du som vanligt på makalöst vackra bilder. Vilket ställe ni var på med sjötomt och allt, härligt. Och det där hjärta är ju helt underbart. roligt att du fick ett eget. Synd att magen bråkar med dig. Hoppas att du får en trevlig dag.

Kram

2010-06-29 @ 10:52:31
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Så njutbart allt utom Tån!

Kan tro att den är ond!!

Ha det så fint som helst!

Kram*

2010-06-29 @ 11:03:50
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Lambergsfrua

Men vilken underbar midsommarhelg du och sambon har haft! Precis så där som man drömmer, fint väder vid en sjö tillsammans med nära och kära. Man blir glad av att titta på dina fina bilder:)

Du skrev hos mig att en av dina bloggarvänner också varit på Island och visar bilder. Kan du inte ge mig adressen, så jag kan få titta och njuta också? Det skulle jag uppskatta mycket.

Ännu en strålande fin sommardag - även om det nog kommer att bli lite i varmaste laget för mig. Men det finns ju skugga fniss

Soliga kramar!

2010-06-29 @ 12:19:54
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Postat av: Lambergsfrua

Åh, jag glömde ju såga något om din stackars tå! Massor av ynk.ynk till dig, för sånt där gör så rackarns ONT! Jag vet, för jag gjorde ju något liknande förra året på en pall.

Finns inget att göra mer än att ha tålamod, gå barfota eller använda "snälla" sandaler.

Kramar!

2010-06-29 @ 12:53:21
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Postat av: Lambergsfrua

Tusen tack för adressen, Ragnvi! Jag har varit inne hos Leontina och läst och läst och läst - jättetrevligt!

ha det gott!

Soliga kramar!

2010-06-29 @ 17:34:24
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Postat av: åsa

Ja, inte såg den lilltån ut att må så bra...

Vilken trevlig helg ni verkar ha haft och tur med vädret också!

Håller tummarna att din mage blir bättre så du kan njuta av bad i sommar..

Ha dé!/Kram

2010-06-29 @ 21:07:46
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Aj aj det där sag inte sa skönt ut...!



Svar: Tack själv! Du är välkommen tillbaka =) Här har det varit varmt idag med, det kom en snabb regnskur pa eftermiddagen, men det var borta lika snabbt som det kom. Skön vind har det varit i alla fall.



Ha det bra.

2010-06-29 @ 21:27:11
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Haha... Somnade i väntrummet :)Då är man avslappnad....

Lilltån då, hua va ont det måste ha gjort !!

Ni ser då ut att ha haft riktigt trevligt i midsommar :)

Kram på dig !!

2010-06-29 @ 22:12:34
URL: http://brittingers.spaces.live.com
Postat av: Britt Inger

Haha, somna i väntrummet :) Jojo Rankan hon kan hon :)

Trevlig har er midsommar varit ser jag....

Men tåstackarn då, det lär nog gått åt lite svordommar när det hände eller hur ;)

Kram på dig !!

2010-06-29 @ 22:16:43
URL: http://brittingers.spaces.live.com
Postat av: Inger Maryissa

Vilket så sött hjärta där det står välkommen på

och kan tänka mig du blev glad när du fick ett sådant.

Som vanligt så mysiga bilder du visar oss.

och kan tänka mig du hade en fin midsommar.

och så underbara bilder på de vackra sommarblommorna, och det är lite trist när de har blommat färdigt.

Men oj, så illa du gjorde tån...det ser riktigt aj, aj ut...

Kram

2010-06-29 @ 22:23:27
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inger

Hjälp vilka fina midsommarbilder du visar...förrutom den onda tån,.,såg såå ont ut...

Jag gillar oxå hjärtan...jättefint...vill ha...hihi,

kram och nospussen..

2010-06-29 @ 23:00:37
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej goaste vän!



Åh, vilka härligt underbara bilder du bjuder på! Älskar den med solnedgången!



I morgon dimper jag ner i Gävle. På torsdag ska vi besöka Furuviks djurpark.



// Kramisar

2010-06-29 @ 23:33:38
Postat av: Suss

STACKARS dig, jag vet precis hur den där tån och dess ägare mår. Jag gjorde ju samma sak innan jag for till Barcelona i våras. Min tå är tjock fortfarande, tänk om den aldrig mer "går ner?" Ont gör det också fortfarande, men inte lika mycket.

Tack för de underbara blomsterbilderna och lilla Ditte som äter glass med öronen. KRAM!

2010-06-30 @ 00:49:01
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: annette

Den lilltån såg inte ut att må så bra, hoppas den ser lite bättre ut idag onsdag!

Underbar midsommar Du /Ni haft, kul att umgås med när och kära en sådan helg, på ngt sätt så tycker jag att barn hör ihop med midsommaren.

Underbara bilder Du bjuder på, känns nästan som jag var med Er hela helgen och hade lika trevligt som Ni hade;)



Ha en dag!



Kraaaaam!



annette

2010-06-30 @ 07:44:08
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: anki

härliga bilder :-) så vackert vid sjön där i Hertsjö..



ja vi hade också tur med vädret, kom en regn skur sen sken det upp...



aj aj, lilla tån, slog min tå så där för många år sedan, det kände jag av i flera år.. själv så skrapade jag ovansidan på stor tån i natt, var upp på toa och på väg ut stänger jag dörren PÅ TÅN! klantiga jag..



ha en skön kväll :-)

2010-06-30 @ 19:41:48
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: TT

Vilken otroligt häftig bild du fick av sambon och bryggan där!

Du verkar ha haft det bra! :o)

2010-06-30 @ 23:47:24
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: TT

Glömde ju... hoppas tån mår bättre och vilket vackert välkomst-hjärta, sånt vill jag ha!!

2010-06-30 @ 23:49:35
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: eva

Vilken otroligt härlig midsommar du verkar ha haft!

Dina bilder är så fina, fattar inte hur du får till dom, så klart har du säkert en bättre kamera än jag, det har dom flesta..

men du arrangerar det så fint på bloggen!



Om du tejpar ihop lilltån med "ringtån" så gör det mindre ont för då sitter den stilla.

Kram!

2010-07-01 @ 08:58:37
URL: http://tantsnack.blogg.se/
Postat av: Love

Ni har firat midsommar med 5* fint väder, god mat, vacker natur, underbara människor, vackert hjärta.

Den lilla tån får inte vara med men jag hoppas den har blivit lite bättre.

Jag har varit lite dålig men nu ligger ett nytt inlägg på bloggen från vår midsommar.

Det känns bara lite vemodigt att vi nu går mot nedläggning av sommaren så det gäller att ta vara på varje stund. Därför blir det inte så mycket skrivit men jag är här ofta och mår så gott av dina inlägg. Önskar dig allt gott i denna nya månad.



Solvarm kram från Love.

2010-07-01 @ 09:19:59
Postat av: Mia

Det måste ha varit en helt perfekt midsommar!!?? Ja, förutom lilltån då förstås, men det ska ju alltid vara nåt... ;-))

Jag börjar komma i ordning nu, tack o lov...ska bjuda flytthjälpen på mat på fredag..

Stor kram till dig!!!

2010-07-01 @ 10:08:52
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: vickaan*

gillar din blogg! Det är bra bilder också!

2010-07-01 @ 14:38:07
URL: http://guapachica.blogg.se/
Postat av: Carina

En midsommar att minnas....så fint de bor i Hertsjö.

Mat i mängder hos Ragnvi :p

Gullregn hos Natan....kommer ihåg när jag var där med dig :)

Blev ingen Söderhamns resa denna vecka.

Men....hur är det med tån då :/

2010-07-01 @ 20:42:14
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Det är väl så det är att när barnen o taxfröknarna trivs vid grillen så blir maten alltid god!(har ingen aning vart jag fick det ifrån???)

Badat det har jag gjort i ett 17 gradigt vatten som

jag snart hoppas blir lite varmare,annars är jag nöjd med sommaren so far.

Nu tar jag lite ledigt från bloggen ,har för mycket att pyssla med p g a mycket!

Men vi får väl hoppas att all reder sig till slut!



Tjolahopp min sköna stick nu ut o dansa i det gröna!



Ingmarie

2010-07-01 @ 22:04:04
URL: http://frujacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0