Istadig...



Morning!
Istadig är den..kylan!
Kan tala om att min nya outfit gäller än!
Långkalsonger, mysbyxor o raggsockor...inomhus!
Dom gånger jag beger mig utomhus får ni använda fantasin till att lista ut hur jag ser ut!
Vi matchar varandra bra...jag o Rullbältan!



Fotot från förra vintern...

Kylan håller i sig..men ibland har den mildrats lite...i allafall på termometern!
Men då har det blåst lite så det har inte känts nå´ varmare!


Matvakten Ditte...
Vi har passat på att frosta av frysen...kallare på bron än i frysen!


Fotat genom skitigt fönster...


Fåglarna sitter för det mesta o bara kurar...

Igår satt jag mest o kurade jag också...med telefonen i handen.
Efterlyser min opiummedicin! Men kammade noll...
Pillren jag har hjälper inte!


Sen skulle jag försöka få fatt i nån läkare...inte det lättaste!
Jag måste veta hur jag ska göra med kaliummedicinen!
Fick reda på att värdena nu blivit bättre...men det får inte bli för höga värden heller!
Helt plötsligt så överlåter sjukvården ansvaret till husläkaren!
Eller så kunde jag välja att åka akut till Hudiksvall! Det här är inte klokt...
Jag fick höra flera gånger att; det är mycket viktigt att nån läkare bestämmer hur du nu ska göra!


Ser ni att det liksom glimmar som guld på stammen?!

Min Husdoktor är guld värd! Hon hjälper mig!
Nu ska jag halvera dosen kalium och ska lämna nya prover hos henne på måndag!
Vad gjorde jag utan henne?!
Vad jag tyckte om gyn och kirurgen igår kanske ni kan lista ut?!

Inte nog med det!
Det kom en räkning i brevlådan..300 kr för att en syrra tog ett prov förra söndagen!
Fel, fel, fel!
Och där fick jag rätt, fniss!

Men glad blev jag ändå igår!
Titta!



Buketten fick jag igår av SommarLena när hon trots allt kom hit från huvudstaden!
Det är väl ändå hon om nån som skulle behöva ha lite uppmuntran nu!
Hela hennes vattensystem är totalt sönderfruset!
Rörmokaren typ vände i dörren...inget att göra åt nu i kylan!
Jag kan bara erbjuda SommarLena med vänner att låna min toa...!
Kramen!






Kommentarer
Postat av: Carina

Nu tar vi en sistamiutenresa ifrån alltihopa min vän....packa så kommer jag och tar upp dig ;)

- 25 här just nu :/....men vi eldar så det är skönt inne, inte ska man klaga igentligen.

Härliga tulpaner ni fick..klart sommarLena är glad i er som sköter stället när hon är i huvudstaden.

2010-01-09 @ 09:40:35
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: anki

ja men du, jisses, med läkare etc, ena säger si och den andra säger så.. gggrrr blir man... tur att husläkarna oftast är på hugg och hjälper till. :-)



men vad sjutton dom måste väl ta fram opiumdroppar snart, är väl fler som behöver? stackare.. går väl an när det finns att tillgå men blir man utan så är det åt fanders.. :-)



ja men du skulle se mej när jag går ut för att fota fåglar, Michelin gubben är smal och smidig jämfört med mej :-) täcken åker på hundanrna men inte populärt, drar resåren runt bakbenen och det hatar dom men då håller dom bakdelen lite varmare :-)



nä, men stackars sommar Lena med sönderfrusna rör, måste ha legat vatten kvar i rören, ni får på minna henne att hon ska tappa ur det vatten som är kvar när hon stängt av vattnet nästa år,, hade det inte blivit så här kallt så kanske det klarat sej.. snällt av dej att låna ut toan till dom.. goda grannar är guld värd :-)



vad är det för fel på dina fågelbilder? dom är ju bra, lättare att fota inomhus vid matplatsen för då kommer man närmare många gånger,,:-)

du tar bra bilder, inga fel på dom inte :-)



ha det skönt i stugan, här är det -18 ute och +18 inne, mera eld i vedspisen blir det :-)

2010-01-09 @ 09:54:54
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: anki

glömde ju,, vilket fint täcke Ditte har, hon blev så himla söt i det... :-) men allt klär en skönhet sägs det och det stämmer här :-)



ha det bra

2010-01-09 @ 09:55:55
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Kerstin

Du är en kämpe!

Här har vi oxå -grader 26-27!

Försöker hålla frostfritt hos hönsen!

Hoppas på lindring för Dig, och i kylan!

Kramen*

2010-01-09 @ 10:01:11
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: åsa

Tänk, att det ska vara så svårt att få tag i den medicin du behöver, inte klokt egentligen!

Vilken tur, att du har en bra och förstående husdoktor mitt i allt "elände"..

Kallt, kallt är det här också och nu är jag så trött på kylan, man kan ju inte göra någonting som har med uteaktiviteter att göra.

Ditte, hon är så fin så i sin "vinteroutfit" och jag håller med om att.."allt klär en skönhet"!

Ha dé!/Kram

2010-01-09 @ 10:01:52
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Ulla

Jag funderade just i morse på om jag skulle ta och frosta av frysen. Jag funderar fortfarande och om jag känner mig rätt så kommer jag att fundera vidare ett tag till tills det kommer att vara försent skrattar

2010-01-09 @ 10:02:56
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Här håller också kylan i sig, idag har vi -19° här.

Men vad trist att det inte har löst sig med medicinerna än, så här ska det bara inte få vara!

KRAM

2010-01-09 @ 10:16:34
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vilken tur att du har en bra husläkare..höga kaliumvärden är ju som sagt inte bra det heller!



Hoppas det blir ordning på allt...ohh va söt hon är voffsingen.



Jag har en självafrostande frys tack och lov, men jag rensade ut en massa skit häromdan!



Ha en fin dag i kylan..kramen

2010-01-09 @ 10:23:29
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: annette

Brukar tänka ibland att det är ju bra att patienter är tillräckligt friska och tillräckligt kunniga för att själva förstå sin situation, tyvärr är ju inte alla det, många hade nog bara fortsatt äta medicinen i samma dos och fått för högt kaliumvärde vilket är minst lika farligt som för lågt....

Skit med sjukvården är det, ingen tar det totala ansvaret, man sätter bara igång en kedja som man tror sköter sig självt efteråt. Tur Du har Din husläkare som verkar vara väldigt bra.

Här har vi nu minus 18, lite väl kallt tycker jag, men jag hoppas det blir lite varmare för solen skiner just nu från en klarblå himmel och jag vill ut och fota;)



Ha en skön lördag!



KRAMAR!



annette

2010-01-09 @ 10:24:43
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Margaretha

Ja jisses...där gav du mig en idé om att ta mig an frysen....det är ju perfekt för det nu ;o) Att jag inte tänkt på det själv....

Fast jag har ju ingen "matvakt"....hmmm...hihi.

Har nästan lust att smyga upp till dig bara för att få syn på TVÅ rullbältor som är ute....hehehe... Ni är säkert jättesöta ;o)

Kram på er

Margaretha

2010-01-09 @ 10:48:34
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: UllaMona

Vilken tur att du har en bra husläkare...som du kan lita på.

Tulpaner denna årstid gör en väldigt glad, fin bukett du fick av Lena.Hon har tur som får låna din toa...hoppas bara att ni inte krockar där hi hi.



Ditte har då ett jättefint täcke, klia henne från mig.

Kram

2010-01-09 @ 11:51:08
URL: http://[email protected]
Postat av: britten sa....

skarttar gott åt din outfit min ser likadan ut...jag bryr mig inte om att folk tittar konstigt på moffi och mig ..vi vill inte frysa....du är verkligen värd alla tulpaner i världen så det så

2010-01-09 @ 13:18:27
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Lajsan

Men du...hur går det med dig...? Stackare och så allt krångel med medicin...uschiamej. Tur det finns gulklimpar bland mänskilgheten. Så fina tullisar. Och ullisar får man ha på fötterna...här var det under 30 strecket inatt! 20 mil norr om Göteborg...är nya istiden här tror du?

2010-01-09 @ 13:27:43
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Anna

Fantasin är det inget fel på!

Så jag sprack upp i ett jätte leende!



Hon är ju så frän Ditte!



Här har vi sommarvärme i dag - 6!



// KRAM

2010-01-09 @ 14:27:05
URL: http://annalundberg.org
Postat av: soffie

men va bra att Kaliumvärdena är bättre men vad håller de på med?Tur du har en sån bra Husläkare det är verkligen guld värt.

Å så vackra bilderna är!Svar ja Nellie ska med,idag kom ett paket från HM med nya klänningar å bikinibyxor till Nellie gissa vem som sprang runt med sommarkläder inne?:O)

kram

2010-01-09 @ 14:31:00
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Så otroligt mysiga bilder och på er mysiga vovve och de söta små fåglarna.

Här i Stockholm är det också kallt fortfarande

och just nu 16 minusgrader, men solen skiner ute och det är väldigt vackert.



Så skönt att du har en bra husdoktor, så du får hjälp med medicineringen.

Och vilken så vacker blomsterbukett du fått.



Ha en bra fortsatt dag och helg.

Kramar

2010-01-09 @ 14:39:32
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ingrid

ja än håller kylan greppat! Trivs bäst inne, och det gör faktiskt hundarna med (kan ju bero på att vi är inne..) Har ett åbäke jämte mig i soffan värmer min ena hand på henne. Så du har tröttnat på divan,, det var väl det han försäljaren sa -att de var påväg bort, nu tar mer platsyta men mindre sittplatser. Har annars varit sugen på en sån men stoppades lite av mannen plus argumenten mot..

2010-01-09 @ 14:59:44
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Anki N

Varför gnäller jag över vår termometers otäcka siffror...de kunde ju varit värre, typ som hos dig. Eller som hos SommarLena...stackars människa...Vi har de ju kanonbra. Bara -7, inget sönderfruset o där till sjävavfrostande frys...

Tur du har en sån bra o go husläkare,,,,de e stor hjälp när man behöver nått..svar, medecin eller annat smått o gott.

Trevlig lördag o kramiz Anki N

2010-01-09 @ 15:03:16
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Trolda

Det är nog min favoritbild nummer 1 på Bältan...;-) bara SÅ söt!!! =D Och TÄNK vad du är en underbar människa Ragnvi som direkt delar med dig av TOAN...=D TROTS då med dina bekymmer där...! buketten är du alltså VÄL värd! =D och sjukhusen o läkarna du har verkar ju vara helt otroliga...fyyyyy, vad jobbigt för dig, man tror nästan inte det är sant! Husläkarn dock...tur du har henne iallafall...Nu tycker jag verkligen att det är dags för dig att bli HELT frisk! Håller alla tummar och skickar KRAMAR!!!



Trolda - KRAMAR =D

2010-01-09 @ 16:58:49
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Paula

Häj på däj! Hoppas du fått lite mildare luft ditupp, har suttit och blåst allt jag orkar! Något trasigt som är fel i vårt hus också, nere i källare är nog en vattenläcka, fast vi har inte märkt av nåt.

Idag tordes jag sticka ut hakorna utanför ytterdörren, det blev en fin fotopromenad. Tidigare har det varit så kallt att ögonen runnit konstant, då kan man inte fota, haha

Jäkla mediciner som fattas, jag skulle bli tokig....

Du får nog börja odla egen vallmo på fönsterbrädan!

Kram från pörtet

2010-01-09 @ 18:28:56
URL: http://paulaz.se
Postat av: Eva

Skönt att se att Ditte fått på sig ordentligt med kläder :-)

Hos oss var det idag lite varmare och soligare. Så jag strosade runt på stan i några timmar. Annars är man ju inte utomhus så mycket, sitter mest i soffan och fryser under en filt.

Hoppas du har en riktigt skön lördagkväll!

Kram,

Eva

2010-01-09 @ 19:12:36
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: paula

fy bubblan får dom inte fram dropparna snart till dig..

å här gnäller jag när vi har minus 21 å ni har ännu kallare. Fint täcke Ditte har, det behövs verkligen. Brrr

2010-01-09 @ 21:26:16
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: Eva stureson

Ja du man ska vara frisk för att orka vara sjuk. Det är inte lätt när man bollas runt hela tiden. Hoppas du får din medicin snart så du får må lite bättre kramen

2010-01-09 @ 22:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0