F-kassan

Godmorgon på er!
Alltså, man kan ju börja fundera.....
Både sambon o jag är ju fattiga sjukpensionärer....
Han på heltid och jag på halvtid...
Fast sambon arbetstränar efter förmåga.
Hur som haver; sin inkomst sen flera år har han från F-kassan samt AFA
Helt plötsligt så kommer inga pengar!
Under några månader har inget kommit från AFA och den här månaden kom inget från F-kassan! Grrrr!!!
Efter diverse telsamtal så visar det sig att det varit semestertider på F-kassan.....då kan man bli utan pengar!
Fattar inte det här! Fast förvånad är jag inte!
Precis som vi vanliga döda skulle kunna strunta att se till att vanliga saker fungerar även om det är semester!!
Men dom kan, ofta!
Har vi tur kommer försenade pengar nångång i framtiden!
Tur vi hittade lite guld i skogen igen igår....

Enda svampen jag vågar plocka!
Nån svampkännare som kan bekräfta om detta är en Karl Johan?
 
Så med svamp det finns i år! Av alla de sorter!
Dålig i ryggen blev jag igår, men krånglade ändå mig ut i bilen och till skogen för att lufta hunden och samtidigt kika efter läckerbitarna!
Stod nästan öga mot öga med skogens konung! ÄLGEN!
JAG dundrade i skogen, slog alla OS-rekord, både i häcklöpning o höjdhopp o tresteg minst!
Har en bild på hunden sen igår, hon springer o har roligt men ser halvt vansinnig ut, det fotot kan ju symbolisera mig när jag mötte älgen!

Hade ju kameran med igår, men försökte inte ens fota ÄLGEN!
Nej, trivs bättre med mindre varelser, helst inte högre än knähöjd!

Kommentarer
Postat av: Carina

Förstår att det är tufft att vara sjukpensionär.

Men herregud....vad lever man på när inte pengarna kommer :-/

Svamp i skogen.....det är inte sant hur man förnedrar människor som är sjuk i vårt land idag.

Bjud Reinefelt på en wekend i er "värld" mer klarar han nog inte.

Är det något jag blir upprörd på är när man tar av de som inget har och ger till dem som har förr :(

Älgar ska du inte vara rädd för...det finns värre saker att vara rädd för ;)

Myggfönster....behövs sånt?

Jodå....men det är gammla som legat på vår vind i åratal.

Kram

2008-08-20 @ 07:38:50
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Mia

Sån't där blir jag helt vansinnig på! Undrar hur dom själva skulle reagerat om samma sak hände dom???? Inte fasen skulle dom sitta tysta och tacka o bocka...risk för hjärnblödning hos mig nu!Grrrr

Den där bruna svampen till höger, ser ut som Karl-Johan. Ska vara liksom lite strimmig på foten och vit under hatten. Sååå god att bara steka i smör så den blir knaprig, smakar som fläsk! Mums...

2008-08-20 @ 07:47:30
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Heson

Nämenvaa!?! Sådär kan de ju inte göra!! Ja man slutar aldrig förvånas över hur myndigheter kan behandla folk. Att skylla på semester gör ju att man bara blir ännu argare. Hoppas att det löser sig inom kort i alla fall.

Härligt med kantareller! Men älgen - huuu!!

2008-08-20 @ 11:05:13
URL: http://hesons.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Det är helt otroligt så illa saker och ting fungerar i vårt samhälle... Jag blir ARG när jag läser sånt här!!!



Men ditt älgmöte däremot var kul läsning! Visst är det häftigt med vår svenska natur och allemansrätten som gör det möjligt att få uppleva sånt här (och plocka svamp med för den delen!)!?! ;-D





Kantareller är så gott!!! Smörstekta... MUMS!!!

2008-08-20 @ 11:59:03
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Eva P

Ja, vi är jättenöjda med balkongen. Måste ju vara bland de finaste på Hedhamre ;)

Du får komma och hälsa på och provsitta :)

2008-08-20 @ 11:59:24
URL: http://evapetersson.bogg.se
Postat av: Pialotta

De där ser goda ut.. skogens GULD.. måste ut i helgen och kolla.. regnet öser och jag tror det finns gott om de där gule:-)

Så du har inte fått betalt ännu för du är Fattig sjukpensionär .. jag har fått mina pengar igår som vanligt, men kanske inte alla län är lika snabba då i semestertider.. fast det där skulle inte spela roll ju.

Mannen här blir snart om cirka 1½ vecka arbetslös och då får vi oxså snåla.. det där blir ett kapitel för sig.. fy man orkar inte tänka tanken klar.

Hoppas det löser sig..

Kramar

2008-08-20 @ 13:58:52
URL: http://kafferasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0