Demonstrationsuppvisning!

image539
Det hade Ditte mot mig idag! Grrr!

Var ute på promenad på vanliga långåkern och uppe i skogen, himlars vad jobbigt det var där uppe!
Tror visst att man är ung o rask ibland.....

På hemvägen så märkte jag snart vartåt det lutade........hunden gick inte på åkervägen utan ute på själva åkrarna, parallellt med mig hela tiden.......jag stoppade vid det vanliga stället där kopplet sätts på igen.....tror ni hon kom när jag kallade på henne? Nej, nej!
Tog då till det jag tror jag har lärt mig av alla hundexperter, vände ryggen mot henne o var tyst....och ännu tystare blev det! Vips så var hon borta!

Hon hade helt sonika gått över vägen och ut på en annan åker, där följer hon åkanten upp mot vårt hus, men hon kommer ju inte över....alldeles för mycket vatten! Jäklars vad irriterad jag blev! Hm...
image540

Jag tror jag höll på nästan en timme, kallade på henne ibland, vände ryggen mot henne, inget gav resultat!
Då gick jag................då! kom hon springandes över åkern, upp på vägen och nästan ända fram till mig....där begick jag väl ytterligare ett misstag, vände mig om mot henne o sa hit......då stack hon igen!
Vi hade då passerat bron över ån och hon stack över åkern, nu på andra sidan, rätt sida om ån, upp mot vårat hus.
Hon satt på trappen o väntade när jag kom hem.....Idag gick det väldans bra att gena över åkern hem för henne, annars vill hon inte vara ute där, har ju flyttat in folk i grannhuset, men idag spelade det tydligen ingen roll!
Hon vet att hon gjort fel, det märks, men det är ju inte bara hennes fel heller.....Måste nog överväga ändå och gå nån kurs med henne.....

Katten firade sista april i går hon. Var för första gången sen hon flyttade hit i höstas ute hela natten!
Jag gläntade på ytterdörren vid 3-tiden - då lekte hon nedanför trappan med en mus - jag stängde kvickt!
Tittade ut en timme senare (ni ser väl vad för slags nätter jag har va, upp cirka en gång i timmen!) då hade dom förflyttat sig ut på gården. Stängde igen....Halvsju i morse ville hon in! Nu har hon sovit hela dagen.....
image541
Så här står hon för det mesta nu förtiden!
Sambon har satt in en hemmabyggd myggdörr, den sitter på insidan mot hallen, den får hon upp trots magnetlås!
Hon som var innekatt.....

Nu måste jag luta ikull mig en stund......

Kommentarer
Postat av: Annica

Visst är det härligt med djur! *L*
De har sin egen vilja. Hur man än vrider och vänder på saken! ;-)
KRAM!

2008-05-01 @ 18:11:31
URL: http://anja72.blogg.se
Postat av: Kattis

Ja, de är små "charmtroll" ibland. hihihi
Har ju två hundar o två katter så allt är liksom dubbelt.
Men jag har även rabarber man kan göra paj på. hahaha. Nu var jag inte snäll.
Suss gott!
Kram

2008-05-01 @ 22:21:49
URL: http://kattis11.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0