Vårtecken ikväll!

Var iväg och fick plumptarmen tillgodosedd igen.
På vägen till dit så stannade vi och sambon försökte fota många vackra svanar ute på en åker - men avståndet var för stort och inte kan han (inte jag heller än) med kameran heller! Tror kanske inte att det går att göras så mycket med den heller för den delen....

Tranor var där också, men dom gråa fåglarna fastnade inte på bilden, lite bara

image332

Långt, långt därborta finns dom, dom vackra....dom där vita plupparna på bilden!

Väl framme hos svärföräldrarna på kvällskvisten, så var jag ändå tvungen att fota en liten rymling!

image333

Hon var på väg att göra kväller hon!
Mamma planta finns alldeles bredvid, bara stenen emellan
image334

En syster till rymlingen bor hos mig, men hon har liksom inte vaknat riktigt än, blir fotad längre fram hon!

Sorgligt ikväll var det också.......På en annan åker sov en vit vacker svan sin evighetssömn - hade flygit in i en elledning - vila i frid

Nu gör jag som sippan - kväller, Godnatt på Er!

Kommentarer
Postat av: Mia

Men....blåsippor! Kommer inte ihåg när jag såg blåsippor livs levande, skönt, då vet jag att dom finns :-))Härligt!!

2008-04-03 @ 04:42:21
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Kattis

Godmorgon!
JAg måste mer ut i naturen märker jag. Just nu ser jag ingenting. Undrar vad jag tittar på när jag är ute?!:-)
Jag tänkte att jag skulle strunta i att färga håret utan vara stolt över allt det gråa, men så behövde dottern mig till sitt prov så det var bara att ställa upp. Men det gjorde inget. Ser lite yngre ut faktiskt. Om jag sminkar mig lite.
Ha en skön dag.
Kram

2008-04-03 @ 06:32:25
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Kattis

Här kommer nog solen skina snart, bara molnen flyttar på sig lite mer.
Nu har jag frissat till mig o sminkat mig så nu ser jag 10 år yngre ut. Hihihi
Jag tror att jag kommer ha en bra dag idag.
Hoppas du får detsamma!
Må gott!
Kram

2008-04-03 @ 07:09:52
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Helen

Jag har haft en hektisk dag men solen skiner o det är 15 grader så man kan ju inte vara annat än glader :)
Vacker fågel den där svanen, stackars den som flög in i elen, är de inte i par? Den andra stackaren måste vara rent förvirrad utan sin älskling.
Söt liten planta ja. Så härligt med allt nytt som kommer för varje dag.
Ha en fin kväll, vi ska iväg o grilla hos svågern Gottgott hehe.
Kram o ha de bra

2008-04-03 @ 16:29:09
URL: http://qristall.blogg.s
Postat av: Mia

Kan tänka mig att det finns i Askesta, för min farmor och farfar bodde i Karmor, inte så långt därifrån och där kunde man plocka. Det är ju ganska orörd natur där ute...tack o lov!

2008-04-03 @ 17:13:20
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0