Pizza igår

Godmorgon på Er!
Blev ju pizza igår och blir nog det idag också! Köpte ju en stooor sådan och då räcker den dan efter också!
Undrar vad som hänt med mig...tycker vi äter pizza o annan hämtmat varje vecka nu för tiden! Ditte klagar inte...
image405
Gillar kebabpizza gör hon och älskar att slicka i sig resterna i kartongen sen!

Kungsgår´n - det var där Gustav Vasa 1521 höll sitt glödgade tal till hälsingebönderna att göra uppror mot danskarna, så mycket vet jag, resten måste jag läsa på för att komma ihåg!
Till minne av konungen och den händelsen så restes en stor sten 1773 och där kan man ibland sommartid se många turister och även skolklasser som ska inpräntas lite historia! 
image406

I Kungsgår´n finns också ett gästgiveri där Linné en gång ska ha övernattat på sin resa genom Sverige. 
Gästgiveriet finns också kvar och är i bruk och det sägs att det är samma släkt nu som då som driver det!

Nu skulle ju inte det här bli någon historielektion tänkte jag, visar därför byggnaden som nog är mest besökt i nulälget i Kungsgår´n!
image407
Jag fotade lite medan vi väntade på maten...

image408
Här kommer min å forsande fram! Ocket dån där var!

image409

Husen intill forsen har många gånger blivit översvämmade av ån! Usch ja....

Kvällen igår blev lite annorlunda än en vanlig fredag....fick ju kontakt med ett kusinbarn!
Lite senare fick jag även en hälsning från mamman till jäntan! Och sen fick jag adressen till deras släktforskning!!
Så kul alltihopa! 
Kikade lite i släkthistorien igår, såg att den var nere på 1500-talet så gissa om jag har att göra nu! 
Nu ska jag mejla mamman! 

Kommentarer
Postat av: vicke

Uppvärmd pizza är ingen favortit för min del, jätte fina bilder du har lagt upp
Vicke

Postat av: Kattis

Godmorgon!
Japp, nu ska jag också ha en massa bilder på min blogg med min nya kamera jag fick av min goa familj.
Ha en underbar dag.
Kram

2008-04-12 @ 08:09:30
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Kattis

Ja, det blev en fin kväll. Inte så sent.:-)
Tack, då blir Lojsan glad.
Hon fastnade helt i bloggandet på en gång.
Nu ska jag plugga kamerateknik.
Kram

2008-04-12 @ 08:20:31
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Mia

Varför äter jag inte mer pizza? Det är ju så gott!
Attans vilken fors det var där! Huvva!

2008-04-12 @ 16:22:35
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0