Mitten av maj...


Oj...mitten av månaden maj...redan! Jag hänger inte med!
Det gjorde jag nästan inte igår kväll heller...trodde inte att Saade var så populär som han tydligen var!
Hos mig stod han högst i kurs! Han var bara bäst!
Synd att Italien knep andra platsen....dom som vann; redan innan programmet började talade jag om för maken o junior att dom var farliga motståndare...dom tittade på mig som om jag kom från en annan planet....men nu vet vi! Fast jag trodde att Irland skulle vinna....
Summa sumarum om tävlingen i år....tyckte det var många bra låtar...för ovanlighetens skull!
Syntes under röstningen också!
Nog om sångfåglarna....



Det är en alldeles underbar doft hos mig!



Dom börjar slå ut vid Konvaljebacken!
Jag trotsade huggormen som bor där...utrustad med stav...o koll på djuren...en liten bukett fick följa med hem!


Idag ska väl Liten Max med familj komma hem från huvudstaden där dom tillbringat helgen...
Tur dom kom förbi i torsdags o pussade helg o hejdå innan dom for!



Han var sååå fin i sin röda tröja...som han sjävklart kräkade ner...fortsatte rakt in i mormors långärmade ärm...och avslutade med att lägga en kräka i huvudet på hunden, fniss! Sicken spykråka!



Nykräkt, mätt o pömsig!


Pussmun!

Kramen!




Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej Ragnvi !

Ljuvligt doftande giftiga fina blommor.Som inte växer var som helst.

Och lille Max som växer så det knakar.Det där med att lukta sura spyor minns jag väl.Madeleine´s magmun var inte fullt utvecklad, så det rann över från alla ändar.Lite näring måste ha stannat, för hon växte.Jag luktade alltid sura Milkotal.spyor.Det får man ta.Härlig tid som försvann fort.



Idag regn och mulet, kanske skönt att plocka konvaljer då.Finns i Lina, ska till Dennis ge honom en kram medan han är i livet, för vem vet om han överlever operationen de ska ta bort stomin och föra tillbaka tampen den rätta vägen.Dennis vill inte LEVA med en påse på magen.Jag är nervös så jag mår illa.Han har pratat med både narkos/medicinläkare,för hans hjärta gör dubbelslag och så har han flimmer.



Ha en skön Söndag. Kram Mi



2011-05-15 @ 08:27:26
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: Mia

Undrar om det finns konvaljer här i närheten, måste nog kolla det, det är ju verkligen nåt speciellt med dom, doften..mmmmmm.....

Lille Max, så himla söt han är å den pussmunnen går inte av för hackor =)))

Kram på er i Borg!

2011-05-15 @ 08:34:56
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: soffie

å va goa bilder på Max,

Jag trodde med att Irland skulle komma bland de första jag gilalde den låten ,men va roligt för Saade hans låt är bra och han har en charm som går hem hos folk,

synd att en lugn låt vann tycker jag,

Men ååå har du redan hittat liljenkonvaljer ¨den vackraste blomman tycker jag,

kram

2011-05-15 @ 09:17:57
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Kräkade ner..hi hi..du är så underhållande..jepp lite kräk får man tåla..jag minns det som igår..:)



Liljekonvalj är verkligen en god doft..så jag kan riktigt känna hur det doftar hos dig..

2011-05-15 @ 09:57:11
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Hebbe

Hejsan,,fina bilder på spykråkan (Gullefjun).Liljonkonaljer sa grannens pojk när han var liten,fina är dom..Ja det är fint vid Långsand och gråväder ger ju fina bilder.Haé Kram.

2011-05-15 @ 12:52:09
URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com/
Postat av: anki

mysiga bilder,, här börjar liljekonvaljerna blomma snart också :-)



max så himla söt...



ang. huggormar så hade vi en på gårdsplanen förra dagen, och vet du, Tintin backade och började skälla med ett dovt grovt skall, helt annat skall än han brukar,, varningsskall hade han.. mattes hjälte :-), han blev biten för två år sedan och tydligen kommer han ihåg vad som hände då.. :-)



så det är lite otäckt när dom börjar komma på gårdsplanen dom rackarna, ökat i antal har dom definitivt gjort dom sista åren.. men skönt att veta att han inte går fram till dom utan varnar i stället, om han ser dom vill säga,



ha en fin dag trots kylan och regnet



2011-05-15 @ 14:16:04
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: åsa

Det där med att "lägga en spya", det har jag liksom förträngt..

Min stora prins, han kräktes tamejsjutton tills han var över året och på de mest otroliga ställen hamnade det!

Han är så go din lillprins och han växer så det knakar!

Visst är det härligt med liljekonvaljer, de luktar ju underbart och så är de så vackra.

Förresten...min blogg har försvunnit!

Måste visst fixa en ny, vet inte ännu hur jag ska göra, återkommer om bloggadress..

Ha dé!/Kram

2011-05-15 @ 15:55:32
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: annette

Såg idag att konvaljerna är på gång, men jag plockade inte några;)

Var för långt från bilen, dom hade vissnat och då är det bättre att dom får vara kvar i naturen och lysa upp!

Nu är vi faktiskt precis mellan hägg och syrén här i Östergötland, häggen blommar för fullt och syrénerna är på gång, underbar tid vi har nu!



Hoppas Max har haft det bra i stora staden, Ni får se till att träffas i veckan, så han inte förändras så mycket så Du inte känner igen honom;)



Ha en bra start på veckan!



Kramen!



annette



2011-05-15 @ 19:18:12
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Inger Maryissa

Så fina foton av de söta Liljekonvaljerna

dessa blommor får mig att tänka på min mamma, då de var hennes älsklingsblommor

och ja de doftar så ljuvligt



Ja, tänk att det är redan mitten på maj...

börjar bli orolig att denna sommar kommer att gå alltför fort



och mysiga foton av lille Max

kram

2011-05-15 @ 21:49:50
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Vilken söt mun han har lillgrabben :)

Vi har inte varit iväg o ätit i Stugsund ännu :) Den 24 maj blir det av....

Ja, vi går lite i stugköpar tankar, så har det varit i några somrar o sen lugnar det ner sig till nästa år :)Just nu är det en stuga som det blir visning på om ett par veckor :) Men så fort en stuga ligger vid vattnet så blir den ju sååå dyr.... Tja, vi får väl se....

Hoppas vi får fint i veckan nu, för gråvädret är jag inte så mycket för även om så´nt behövs också :)

Ha det gott, kramar från Britt Inger

Kan vara roligt att

2011-05-15 @ 22:27:23
Postat av: Britt Inger

Vilken söt mun han har lillgrabben :)

Vi har inte varit iväg o ätit i Stugsund ännu :) Den 24 maj blir det av....

Ja, vi går lite i stugköpar tankar, så har det varit i några somrar o sen lugnar det ner sig till nästa år :)Just nu är det en stuga som det blir visning på om ett par veckor :) Men så fort en stuga ligger vid vattnet så blir den ju sååå dyr.... Tja, vi får väl se....

Hoppas vi får fint i veckan nu, för gråvädret är jag inte så mycket för även om så´nt behövs också :)

Ha det gott, kramar från Britt Inger

2011-05-15 @ 22:28:24
Postat av: Britt Inger

Vilken söt mun han har lillgrabben :)

Vi har inte varit iväg o ätit i Stugsund ännu :) Den 24 maj blir det av....

Ja, vi går lite i stugköpar tankar, så har det varit i några somrar o sen lugnar det ner sig till nästa år :)Just nu är det en stuga som det blir visning på om ett par veckor :) Men så fort en stuga ligger vid vattnet så blir den ju sååå dyr.... Tja, vi får väl se....

Hoppas vi får fint i veckan nu, för gråvädret är jag inte så mycket för även om så´nt behövs också :)

Ha det gott, kramar från Britt Inger

2011-05-15 @ 22:29:03
Postat av: Synnöve

Godmorgon på dig.

Så vackra de är. Liljekonvaljerna....

Ska trotsa regnet idag tror jag och gå ner till sjön och se om de kommit upp där. Giftiga må de vara, men ack så vackra.



Precis som lille Max. Ja inte giftig då men så söt.

Stackars Ditte som fick en kräka i skallen... Hoppas det gick med henne i alla fall.



Du verkar oxå må bra nu och det gläder mig enormt.

Det har du förtjänat!



Om MGP säger jag inte så mycket mer än att jag faktiskt inte ser det skräpet mera. Gillar det itne under den nuvarande formen. Det är bara cirkus och jippon tycker jag. Vart är musiken i allt det här???



Inte vet jag vem som vann heller... Vet väl att Stella, norges bidrag inte var med. Det var synd för det är en bra låt.



Här regnar det, men jag ska ut och plantera blommor idag. Ska bli fint här till i morgon.

Då har vi fest. 17 mai, med pompa och ståt.



Ha en skön måndag nu.

Kramen Synnöve.

2011-05-16 @ 07:11:47
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Ja, tiden ilar alldeles för fort - det tycker jag också! Men så långt som till utslagna liljekonvaljer har vi faktiskt inte hunnit här än! Tror jag iallafall inte, men jag ska kolla lite ordentligare idag för man vet aldrig. Det går ju så fort, som sagt! :-)



Melodifestivalen såg jag inte så mycket av, och sov gott när omröstningen var... Men det var ju kul att det gick bra för Sverige/Saade - det var ju ett tag sen sist!! :-)

2011-05-16 @ 07:56:16
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Had ju tänkt ta en tur till liljekonvaljskullen

i helgen, men det blev ingen tid till det...

Tror i och för sig det är lite för tidigt här ännu,

men snart så.. ;-)



Man får ta det onda med det goda ;-)

Lite bäbikräk gör ju inget!



Bästaste måndagen önskar jag dig!

2011-05-16 @ 11:02:34
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Pia

Hej Rankan!

Tittar in nu efter Bloggers strul och tackar för födelsedagsgrattiset! :) Har inte haft så mycket tid att blogga nu sista tiden heller.

Liljekonvaljer, morsdagsblomman framför alla, så fint! Ja blommar de hos dig, så måste de ju blomma här också, tycker man. Man hinner inte med bara...

Fick också besök av en sådan liten Max, fast en Olivia 6 mån i lördags. Det var ett tag sedan jag hade liten baby i närheten.

Ha det bra och hoppas ryggen inte spökar alltför mycket! Kram Pia

2011-05-16 @ 14:25:45
URL: http://istoradrag.blogspot.com
Postat av: åsa

Här kommer min nya bloggadress..

Ha dé!/Kram

2011-05-16 @ 18:54:00
URL: http://tantraffasnya.blogg.se/
Postat av: Britten sa

näääää kan det vara möjligt...då måste Molly och jag bege oss till ett bestämt ställe i morgon för att leta konavljer........så tidigt känns det som.....

2011-05-16 @ 19:38:25
Postat av: Ninni

Vilka ögon han har den lille sötnosen=)



Mmm Liljekonvaljer..underbar doft. Jag trodde på Italien jag med och Irland, aldrig jag trodde det skulle gå så bra för Eric..kul.



Kram

2011-05-16 @ 20:49:32
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: soffie

mmm liljenkonvaljen är min blomma det:)

jag måste kolla in mitt ställe å se om de är utslagna nu:)

hihi goa Max va han är pigg å busig ;)

kramen

2011-05-16 @ 22:13:44
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Suss

Oj då, nu måste jag ut i helgen och leta liljekonvaljer, är de färdiga hos dig, måste de vara mer än färdiga här..... har jag missat något? Annars var det mest Max idag, det är fullständigt normalt förstår jag. Snart är jag nog likadan! KRAM

2011-05-16 @ 23:09:23
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

God morgon :) Ja, nu ser jag att jag har tre kommentarer igen. Knasigt det här....

Om inte den här kommer in nu så väntar jag med att kicka igen så får jag se....

Hoppas det gick bra att jobba för dig ! Vad hände med ryggen nu ? Gjorde du nått särskilt ? Behövs ju inte mycket för att ett ryggskott ska komma om "det ligger på lur" Hoppas det inte blir långvarigt.

Kramar från Britt Inger

2011-05-17 @ 06:44:16
Postat av: Carina

Tänk att jag fått sett underverket jag med :)

2011-05-17 @ 07:23:41
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Kristina

Ja liljekonvalen är en ljuvlig försommarblomma som brukar vara en skolavslutningsblomma. Blomman som lovar sommarlov. blomman som finns i mångas brudbuketter. älskad av de flesta!

Den där lille sötingen Max skulle jag gärna krama om lite extra doften från liten människa är också så gosig

2011-05-17 @ 08:52:47
URL: http://vindvittra.wordpress.com
Postat av: Anki

Mmmm...ja nu är de liljekonvaljernas tid..de e så fina o luktar så gott. Om man slipper doften i parfym. ?? jo när jag var liten fick jag en flaska parfym av min gudmor med liljekonvaljdoft, den innehöll en hel liter, så när den varit med några år var jag rätt trött på doften o de har aldrig gått över..ler

Så söt han är lille Max, de växer så de knakar, ja man nästan hör de. Idag blir Jolin 4 månader o så väntar vi nu igen, för nu när som ska barnbarn 3 komma till världen.



Kramiz Anki

2011-05-17 @ 13:46:20
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: paula i pörtet

Har Ditte verkligen godkänt nyordningen att det numera är Max som får mycket mer spaltutrymme här? Haha, ja jag säger då det, trevligt när ni kan ses så ofta!

Jag har aldrig sett så mycket liljekonvaljer i hela mitt liv som jag såg igår. Alltså, inte så många som blommar ännu, men det var ju flera hektar med blad! Mmm vad det kommer att dofta..

Tänk, hade inte trott att en stol kunde åstadkomma värk i ryggen! Då är den ju onekligen effektiv, fast inte just lämplig för dej, ajaj!

Jag kämpar med ont i slutryggen, jämför den smärtan med fönstertittarsjukan, det liksom krampar i hela slutryggen när jag promenerar. Trist, men har vant mig, det har varit så i många år, vilket jag ibland får bekräftat när jag läser fem år gamla inlägg i bloggen.

Idag har vi en regning dag i pörtet, det är efterlängtat då vi haft väldigt torrt. Men det får gärna sluta nu o hålla upp så man kan ta en hundpromenad

Kram från pörtet

2011-05-17 @ 15:18:55
URL: http://paulaz.se
Postat av: Eva

Ja, jag håller med dig att i år var det faktiskt flera låtar som var rätt bra. Men däremot tycker jag att Saades låt är rätt tjatig.

Jättefina bilder på liljekonvaljerna! Jag plockade själv några i veckan. De doftar så underbart :-)

Ha en fortsatt fin vecka!

Kram,

Eva

2011-05-17 @ 22:53:50
URL: http://ennydag.blogg.se/
Postat av: Margit

SÅ söt han är...lilla barnbarnet max...pigga ögon!!!

Tänk vad allting är tidigt utslaget..och liljekonvaljerna....HELT otroligt!!!

Kram!!!

2011-05-17 @ 23:18:58
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Har trädgården full av liljekonvalj, inte utslagna som Dina ännu, bor ju lite mörkt!

Underbar liten Prins Du har!

Kramen*

2011-05-18 @ 09:12:34
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Leif Hagen

Hej Ragnvi - Tack for kommentar. Min mormor var fodt untanfor Ornskoldsvik sa vi har mange slaktningar kvar i Angermanland. Vi var i Sverige och Norge forra sommar hos slaktningar och var med en stor slakttrafft ocksa.

ha det sa bra

2011-05-18 @ 13:44:58
URL: http://EaganDailyPhoto.blogspot.com
Postat av: Trolda

Liljekonvaljer och Max! Kan det bli bättre, så säg...;-) Härliga bilder du bjuder på! Lilleman har ju blivit stora killen nu! ;-)



Trolda - kramar =D

2011-05-18 @ 18:14:18
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Tänk vad underbart det skulle vara att ha en hund att kräka på,eller en ärm...Nu får jag spy galla över gubben!

...men jag överlever!Haaa

PS:Max kommer att nå LÅÅÅÅNGT!



Kramen från mig

2011-05-18 @ 21:34:07
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Nilla

Ja visst var det många bra låtar i år..men som sagt..Eric var bäst. Underbara Liljekonvaljer du hittat. Men den lilla spykråkan tar första priset av dina bilder...han är ju såååå söt :o)

Kram

2011-05-19 @ 15:57:20
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Inger

Oj fina bilder av både blommor och lilla guldklimpen Max.

Ja jag tyckte oxå att det var många bra låtar i år,, som jag inte brukar tycka tidigare år..

Gillade oxå Saade...

kram och nospussen..

2011-05-19 @ 16:10:35
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Megafin blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-20 @ 06:50:14
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0