Ingen slagsida längre...


Morning!
Slagsidan har äntligen gett vika...men mycket smärta fortfarande!
Imorgon måndag VILL jag åka till jobbet!
Mycket man vill....


Fotona ovan är tagna innan ryggen pelade ur...

I fredags var det nära att jag gav upp...fasen vad ont jag hade!
Men...bet i det sura äpplet o tog till det tunga artilleriet vad gäller smärstillande...
Skulle jag kanske ha gjort tidigare?!
Då..i fredags...fick jag god effekt av medicinen, under helgen lite sämre men det går ju framåt ändå...
Positiv, positiv, positiv.....!


Föreryggenfoto....


I fredags var det även premiärsittande i bilen på en vecka!
Orkade med en liten stund i allfall...höll på att klättra på väggarna här hemma!
Maken rattade o jag dirigerade!
Blev bara tvärs över sjön...till en grannby



Bääää...!





En liten nyfiken lammunge tog mod till sig!



Igår barnvaktade vi en annan unge, fniss!


Tittut mormor!

Kommer mer sen....!
Kramen!


Kommentarer
Postat av: Mia

Hoppas, hoppas att du blir bättre nu då. Förstår känslan av att klättra på väggarna, dessutom när man har så ont, nä, inget vidare!

Men ljuspunkten i tillvaron fick du ändå umgås med, gud så härligt!!! =))

Kram och krya på dig, vännen...

2011-05-08 @ 08:24:08
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Britten sa

nääää ont ...OGILLA !....men som alltid så har du så fräscht och fint på din blogg....kramiz från oss

2011-05-08 @ 08:27:17
URL: http://gliteroga.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Tack för Din goá omtanke, det går en dag i taget blir inte av med gården, får ha tålamod sitter ju inte i sjön!

Fina underbara bilder Du visar, blir glad av Din blogg, om Du bara fick bli frisk!

Kramar!

2011-05-08 @ 08:56:23
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Ninni

Men att inte ryggen ger med sig...det är så jobbigt att ha ont i ryggen.

Försök att stretcha lite grann(men inte så det gör ont), brukar hjälpa.



Ohh en sån söt liten lammunge. Ha nu en skön söndag..kramen



2011-05-08 @ 09:26:58
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Så gott att det är lite bättre Rankan..nu kan det bara bli bättre ska du se..



Jag har just avverkat en motionsrunda och sitter här med frukosten..så gott det är då..och solen strålar..



Du har ju en liten solstråle där..han den där lille prinsen Max han är så galet söt han..



Lamm...och lammungar..oj du jag smälter av sådana bilder..

2011-05-08 @ 09:48:48
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Hoppas det blir bättre!!

Så fina bilder som alltid!

Tack tack, ja de är kanske lika :-)

2011-05-08 @ 09:59:32
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Pia

Hej igen!

Skönt att det blivit liite bättre!

Men så härliga bilder här hos dig idag!

Ja nu kan vi frossa i sköna fotomotiv, problemet är väl att hinna med att få in bilder i våra bloggar också! Jag har ju aldrig bloggat någon vår tidigare, så jag märker ju tydligt att jag inte hinner med allt just nu!

Hoppas på att ditt ryggonda släpper ännu mer nu!

Kram Pia

2011-05-08 @ 12:46:29
URL: http://istoradrag.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Vad skönt att höra att du inte har slagsida längre. Jag hoppas att värken snart ger med sig också.

Vad mysigt med lite barnvaktande :) Kram

2011-05-08 @ 18:48:28
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: annette

Ta det lite lugnt och stressa inte iväg till jobbet även om det känns aningen bättre, var lite rädd om Dej!!

Nu är det vackrast i naturen tycker jag, och det konstiga är att blommor som börjat blomma innan bakslaget för en dryg vecka sedan klarade av snö och kyla, naturen är förunderlig!

Bra att Max har maten med sig så Du inte behöver fixa med det;)



Var rädd om Dej!



Kramar!



annette

2011-05-08 @ 19:25:57
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ragnvi !

Mins nu hur det känns att ha ont en ilande känsla, med ett sting av värme.Var på sjukgymnastik i Fredags.Men fy farao så stel som jag är, klart som 17 jag fick träningsont.Nacken o.ryggen.Idag har jag promenerat riktigt långt, kanske för långt, det visar i morgon om jag kommer ur bingen då.Fick ju det på "recept" kan man säga.Ja, Du kan ju själv se vart jag tog mig idag.Att jag kom mig för att göra det jag tänkte.Riktig bra Söndag, träffat massor med trevliga människor som jag aldrig sett förut, en kände jag igen.Dennis sjukgymnast.

Så det blev en lyckad dag.Varmt var det, jackan onödig, den fick jag stoppa ner i dragkärran när jag kom till stan.Ingen buss på 25 min.då gick jag den vedervärdiga branta backen upp till berget.Vilken pärs.

Hoppas Du mår bättre nu i Din rygg och mage.

Har tänkt på Dig må Du tro.



Kram Mi

2011-05-08 @ 19:46:15
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: Trolda

Skönt att du känner dig bättre! :) Och så härliga bilder på Pippiarna o Lammen...och på MAX o BÄLTAN oxå förstås!!! =D Urgulliga är de allihopa! =D



Trolda - kramar =D

2011-05-08 @ 20:07:31
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: soffie

hoppas du snabbt blir bättre,otroligt fina bilder å Lille Max han har redan glimten i ögat:)

kram å festen i fredags vart superlyckad:)

2011-05-08 @ 20:37:00
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Lilla vän hur du har det !!

Tycker så synd om dig.... Skönt att pillren hjälpte o ta så´na igen !!

Va söt han är lillkillen :) O den andra lille ser då verkligen riktigt nyfiken o undrande ut,haha....

Hoppas din rygg blir lite snällare nu annars får du ta till pillren igen.

Kram, kram....

2011-05-08 @ 21:58:58
Postat av: Britt Inger

Lilla vän hur du har det !!

Tycker så synd om dig.... Skönt att pillren hjälpte o ta så´na igen !!

Va söt han är lillkillen :) O den andra lille ser då verkligen riktigt nyfiken o undrande ut,haha....

Hoppas din rygg blir lite snällare nu annars får du ta till pillren igen.

Kram, kram....

2011-05-08 @ 21:59:52
Postat av: Synnöve

Hej på måndagsmorgonen.

Hoppas det är bättre med ryggen nu. För fy jäsiken vad det är otäckt med ryggont. Man kan inte ta sig för nått. Bara att resa sig från en stol är en pina.



Men jag beundrar dig. Du ger ALDRIG upp. Har ett pågangsmot jag sällan sett. Du fotar, tar dig bilturer, passar barnbarn och ja vet inte allt. Du har en enorm livsglädje trots smärtor och andra plågor. Det visar att du är en stark människa.



Såg gullvivorna på din bild. Har en som snart slår ut i rabatten, den andra är på gång. Det är så vackert....



Här sjunger fåglarna. Solen värmer mig. Blommor som blommar. Humlor som surrar och som får sig en försiktig smekning på ryggen av mina pekfingrar. Jag gillar de där stora bumliga surrande djuren :)) Men kommer det en geting, får den en smäll med smugfällan....



Ska ut på verandan nu. Kaffet är nykokt och jag MÅSTE ut och njuta en stund.



Sköt om dig och njut av denna vackra måndag.

Kramen Synnöve.

2011-05-09 @ 07:56:28
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Inger

Näe fy vad jobbigt med ryggont nu när man går som en fällkniv i rabatten..

Underbara bilder,.,på både barn djur och allt det vackra i vårt fina land...

krya på dig med ryggen,, kram och nospussen.

2011-05-09 @ 11:29:21
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Oj va mycket som hänt här då! Jag har knappt varit inomhus senaste veckan, jag lovar, jag tror jag till och med sover med krattan i handen...och det känns kan jag lova.

Men, va trist att du haft ont i ryggen, är det ryggskott tro? Jag har fått lära mig den hårda vägen att man ska stoppa i sig precis hur mycket medikamenter som helst bara värken släpper så pass att man kan röra sig. Ju mer man rör sig desto snabbare blir man bra, men, jag har bara haft ryggskott en gång och då var jag minsann allt annat än rörlig!

Plötsligt är det högsommar, häggen blommar, träden grönskar, jisses va fort det går, samma visa varje år.

Och litet barnbarn växer så det knakar!

Kramen

2011-05-11 @ 16:26:30
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0