Så svårt...



Norge...så oerhört tragiskt...kan ej förstå, vill inte heller!
Så många unga människors liv till spillo...
Och de i staden...
Hur kan en enda vettvilling orsaka så mycket sorg o tragik?!
I min värld finns INGEN förklaring...!



Dagen igår blev inte mycket gjort här...både maken o jag blev som handlingsförlamade...
Men Åskar kom som han gjort de flesta dagarna den här veckan...
Blev till att stoppa rädda hunden (och mormor!) i bilen...känns lite säkrare där...ibland!

 
Moheds flygfält...utanför Söderhamn
Hemvist åt jättemånga O-ringare...även norrmän...
Flaggades på halvstång där igår...medan regnet vräkte ner o Åskar dundrade...isch!


Vid invigningen i Söderhamn....flaggorna på halvstång
Lånat foto



Det var tävling av annan sort här i Borg igår...när det äntligen slutade åska o regna!
Den årliga brännbollstävlingen....


Men jag bevistade inte den i år...
Fotot ovan på Ditte är från brännbollen förra året

Gjorde en djupdykning i vinbärsbusken istället...


Det var andra plockningen på den...och en tredje lär det väl bli! Såå med bär på den i år!

Avslutar för nu med ett foto på min nya Profilbild lite här o var...



Är ju KristinaDagen idag i svenska almanackan...jag har namnsdag...
Men mitt för-o tilltalsnamn klingar ju norskt...
Kramen!









Kommentarer
Postat av: Vicke

Nej, det finns ingen förklaring, grattis på namnsdagen

2011-07-24 @ 08:30:06
URL: http://samhalletifokus.bloggplatsen.se/
Postat av: Carina

Ofattbart...och så overkligt det i Norge :/

Vi hade det mysigt i Söderköping...men vi irrade kring lite första kvällen, hungriga och husvilla när det var fullt på campingen. sov på en parkering till en skola den natten:))

Ja, raggsockan och hönsen var i Marsa med mor och far.

2011-07-24 @ 09:52:39
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag kan bara hålla med dig om det hemska i Norge. Det är svårt att ta in och jag var helt handlingsförlamad igår. Trots allt går livet vidare och det är nästan konstigt det också.

Grattis i alla fall på namnsdagen och hoppas allt är bra med dig och de dina. KRAM!

2011-07-24 @ 19:09:34
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: soffie

usch det går helt enkelt inte att ta in,så himla fel och tragiskt,

grattis på din namnsdag!

jättefina bilder,

kram

2011-07-24 @ 20:31:42
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Hej, men nu har du bloggat ikapp ser jag, många inlägg och många fina bilder från alla ljuvliga smultronställen som du har! Är det inte i Loos dom har en besöksgård där allt är gammeldags? Dit vill jag åka, men maken kollade att det var en sisådär 30 mil, alltså inget man kör på en fikarast.

Är det inte jobbigt så säg när man har en eländig mage och ska springa på utedass! Men allt går ju, o man är ju förberedd och vet hur det blir..

Trist att semestern din är slut, det är makens också här. Han ska börja på sitt sommarjobb imorgon, köttansvarig på en matbutik i stan. Nu blir det tidiga mornar i tre veckor, jag ska försöka vara en snäll hustru och sympatisera genom att stiga upp lika tidigt som han, kl 5, den tiden då bara Rankan brukar vara vaken..

Kramen o ha en skön vecka

2011-07-24 @ 23:29:44
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ama de casa

Det är ofattbart och oerhört tragiskt det som hänt i Norge...

2011-07-25 @ 18:44:34
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Anna ..

Ja du man blir så förfärligt ledsen i hjärtat..så det går inte att beskriva..suck..



Aha...så ni har O-ringen iår förra året var den här..vilket jättearr det är du..Ditte o hon är bäst!!!!

2011-07-25 @ 20:19:57
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Ja du Ragnvi... Man fattar inte alls hur en sådan galning fungerar.... Fruktansvärt gräsligt....

Nu är vi hemma igen o vi blir antagligen i stugan periodvis i alla fall.

Du har rätt, stugan ligger på vallen :) Såg du en portal in till en stuga ? Den är vår....

Du vet att ni är sååå välkomna.

Kramizzzar....

2011-07-25 @ 23:00:10
Postat av: Ninni

Ja det är ofattbart..stor sorg. Jag har en egen sorg också en av mina bästa vänner dog i fredags. visserligen väntat men ack så tomt.



Ha en fin dag..kram

2011-07-26 @ 09:56:40
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise Grimlund

hejsan Ragn-Vi !



Det här som hände i grannlandet vill jag inte tänka på mera.

Eller svältande afrikabarn med skelettet synligt under det mörka skinnet.



Fred och frihet vill jag ha varje dag.



Kram Mi

Postat av: Ingrid

Ja usch och fy, så otäckt. Det berör nog alla.

2011-07-26 @ 14:02:31
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Jo, det är så fruktansvärt tragiskt och hemskt det som hänt i Norge

och så fruktansvärt ungdomarna fick uppleva på ön..det är ofattbart...



Ja, har hört att det varit ordentliga åskväder på flera platser och som även ställt till med problem

här i Stockholm,.. åtminstone här där jag bor, har det inte varit åska på ett tag

men nog har det känts som om den varit i närheten flera gånger

fina foton och Grattis på namnsdagen

kram

2011-07-26 @ 23:13:48
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0