Efterkälken...


Jag har hamnat lite på efterkälken vad gäller bloggandet...kommer liksom inte till skott!

Självklart har jag massor av blombilder jag inte visat...jag gillar ju att fota dom som ni vet!
Många har blommat över för länge sen...får väl använda dom i bloggen i vinter!

Nu är min tredje o sista semestervecka över...på måndag väntar jobbet igen....
Hade ingen riktig semesterkänsla när jag gick på semester men tycker ändå att jag är nöjd med ledigheten!
Har varit fullt upp mest hela tiden! Trodde jag inte....


Smarriga mackan intogs hos Majas i Rengsjö med lilla Faster o Kusin...

Loppis hann vi med också...
Nåt fynd har jag fotat...


Jag har suttit o fissoloferat på dass vid mitt o Fasters barndomshem...fniss!


Tänk vad man minns bra när man sitter på dass!


Engströms fotat nerifrån ån...

Faster är drygt 80...betyder oerhört mycket för henne att få återse barndomshemmet!

Engströms finns kvar i släkten...därför kan vi åka dit o hälsa på.
En kusin till mig köpte det i mitten av 90-talet...tyvärr avled han alldeles för tidigt några år senare, men hans fru o barn har det kvar...när vi nu var dit var det hans dotter med sin lilla familj som var där...


Liten Wilmer...bor annars i Huvudstaden


Såå många gånger man badat i den ån...Flugån

Skärså Fiskeläge fick även det besök av oss...lite fika i fiskerestaurangen och besök i glasblåseriet...även Smakeriet besöktes....Smakeriet - praliner, praliner o mer praliner! Men inget foto....fniss! Vi åt upp godsakerna...


Sicken droppe!





Faster, Kusin o jag besökte en annan Kusin...och han kom även till oss o pratade gamla minnen...
Vår nya bro blev verkligen populär under den veckan! Den ligger i skuggan! För solen strålade hela tiden!


När vi på söndagen skjutsade hem dom igen..i en äckligt het bil...då kom det regn över Borg! Såg vi i regnmätaren sen...hela 11 mm...vår gräsmatta är nästan brun! Kom en skvätt på midsommaraftonen senast tror jag...så jag kan inte klaga på semestervädret!



Men Rankan har FRUSIT också under semestern! Så jag hackade tänder!
Rankan har SOVIT BORTA! I två nätter....med all säkerhet de kallaste nätterna den här sommaren, grrr!
Plus 8 ute visade termometern...och endast 11 grader inne i sovstugan!
Dass är det enda som finns där....första natten besökte jag det stället ett antal gånger...då satt jag inte o fissoloferade!
Andra natten fick vi värme i stugan...fotogenvärmare...för nån el finns inte...såå skönt det var att komma in från dass mitt i natten!


Guld värd!

Vi var i underbara Loos...hos svåger o svägerska...


I badtunnan var det HETT!
Mer om Loos sen...
Kramen!







Kommentarer
Postat av: Mia

Ok, nu får jag ta det vartefter du skrivit här, men jag kan börja med : Hemlängtan!

För det får jag ju varje gång jag tittar in till dig, din rackare... L

Ditt fynd, glasskålarna, ååå vad jag gillar dom!

Så roligt också att ni kan åka till Engströms, det är guld värt att få komma tillbaka och minnas...

Skärså! Ja, vad säger man...Det är ju en pärla och nyponrosen..i Vallvik vid badet växte det massor med nyponrosor när jag var liten, så den har en speciell plats i mitt hjärta, ska du veta...

Tänk ändå att det redan gått tre veckor sen du började semestern, himmel vad tiden går! Det lär ju gå lika fort för mig i augusti, men det kommer att bli några spännande dagar där, som jag inte vet ett skvatt om! Undrar vad Tomten har planerat, jag får några ledtrådar då o då, men jag har inte lyckats klura ut än vad det är frågan om =))

Men först ska jag åka ner till mamma, hämtar upp Mariann i Vågbro och sover över där...Är jag pigg så kanske jag kikar över på en kopp kaffe L

Kram till dig från poeten i Norr...(vi har ganska roligt med våra små "dikter") :-)

2011-07-16 @ 08:18:47
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anki

Mmm..du ser då ut att ha haft en fin, fin semester att minnas sedan i snödrivorna..ler. Semester går så fort bara. Underbara bilder!! Jo sommartid blir verkligen bloggarna lidande, men de e ju bättre utanför datorn sommartid så de e helt okey.

Ha de gott i gott tills vi hörs igen.

Kramiz Anki

2011-07-16 @ 09:05:06
URL: http://anki365foto.blogspot.com/
Postat av: Ingmarie

Klart att den fyrfotade taxameterfröken är välkommen!

Hon kommer att få häcken full med 10 katter.....



Kramen

2011-07-16 @ 09:07:28
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Vicke

jag har två veckor kvar på min semester, fina bilder som vanligt, ha en trevlig helg nu

2011-07-16 @ 09:18:30
URL: http://samhalletifokus.bloggplatsen.se/
Postat av: soffie

Jättefina bilder,wow va vacker droppe!Å du har hunnit med massor på din semester,har du sparat semester tills senare eller hade du bara tre veckor?

ha en mysig lördag kram

2011-07-16 @ 14:19:19
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Cina

Kikar in här ibland för att titta på dina mysiga bilder(och läsa förstås)

2011-07-16 @ 18:07:12
URL: http://cinasvarld.wordpress.com
Postat av: AnnaKK

Alla dagar går fort, men särskilt semesterdagar! <:-) Men jag har några kvar ännu - har faktiskt inte riktigt klart för mej när jag ska börja jobba igen, men det ger sej väl... Hm!?



En sån där nostaglitripp tillbaka till barndomsminnen och så där, skulle jag också vilja göra. Var lite grann i närheten av det förförra helgen när jag var på släktträff, men tiden gick fort då också och något besök på gården som mina morföräldrar hade hanns tyvärr inte med... <:-)



Njut nu för fullt av den sista semsterdagen i morgon!!



Kramar! :-)

2011-07-16 @ 21:18:59
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ragnvi !



Vad mycket Du får vara med om och så många det alltid är runt Dig.

Idag kände jag mig jävligt ensam,såg något på teve som gjorde att jag började gråta sen kunde jag inte sluta.Nostalgiska visor framkallade gråten,skönt när det var över.Får sådana där gråt-attacker ibland, något kommer på mig, sen kan jag inte sluta.Lika fort som det kom lika fort var det över. Åldersdepp.



Kram Mi

2011-07-16 @ 22:16:00
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig det känns att semester har gått fort

man skulle många gånger vilja stanna tiden lite

men skönt att du är nöjd med ledigheten

fina foton !

och kan tänka mig det betydde mycket för din faster att få återse barndomshemmet

ja, det har verkligen varit kyligt och även regnigt den sista tiden

hoppas verkligen solen och värmen kommer tillbaka snart igen

kramar

2011-07-16 @ 23:26:59
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Godmorgon och god söndag på dig.

Visst blir bloggen eftersatt alltså. Känner samma sak jag. Men det sker så mycket den här tiden och man har inte helt tid.



vackra bilder bjuder du på som vanligt. Älskar den där på badande Ditte :))



Nu ska jag städa efter besöket som for i går. På onsdag kommer nästa. Från Småland :))

DET ser jag fram till :))

Ta vara på dig nu.

Kram Synnöve.

2011-07-17 @ 10:09:30
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Anna ....tassar in..

Oj så pass mycket du hinner med Rankan så många trevliga människor du har runt omkring dig..du den där tunnan verkar vara mer än härlig den..jag undrar om Ditte brukar få plaska i den ...nääe den är väl för djup kan jag tro..och fööör het :)

2011-07-17 @ 10:12:23
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Godmorgon och god söndag säger jag igen.

Hoppas nu inte kommentaren försvinner... IGEN!



Vackra bilder bjuder du på som vanligt.

Den med Ditte i vattnet älskar jag.



Här blir det städa idag. Efter besök som for i går. Nästa kommer på onsdag. Från Småland.

Så att man inte hinner med bloggen den här tiden på året är väl inte konstigt alls tycker jag. Ha inte dåligt samvete för det du :))



Ta nu vara på dig min vän.

Kram Synnöve.

2011-07-17 @ 10:12:36
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Britt Inger

Majas o Skärså är värda ett besök i sommartider :) Visst har o är vädret somrigt skönt.... Men det är lätt att bli lite småskraj när regnet sätter igång.... Just nu har vi strålande sol o det har säkert du också :)

Trist när semestern håller på å ta slut, men å andra sidan så är man ju inställd på det också å då går det bra :)

Du är så snäll mot din faster, hon kan skratta sig lycklig som har dig !!

Tänk så härligt för henne att få komma till "sitt ställe"

Vi får ses hos oss i stugan när ni får lust :) Bara å ringa så beskriver jag :)

Ha det så gott Ragnvi o kram på dig :)

2011-07-17 @ 12:09:51
Postat av: Trolda

Ja nu kom du allt ikapp med bloggandet med detta två-meters-långa inlägget!!!! ;-) Jag är också på "efterkälken" - tror det gäller de flesta av oss så här i sommartid, semestertid o "Mamma-tid" ;-) Men det GÖR ju inget, för vi FINNS ju här ändå! =D Tänk att din semester redan går mot sitt slut...tyckte inte det var längesen jag läste att du skulle ha den!



Trolda - kramar =D

2011-07-17 @ 21:11:30
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Carina

Så dina tre är över...jag börjar med mina tre nu ;)

Men jag undrar om inte du tog vinstlotten med vädret i år :)

Vi far iväg med husvagnen några dagar nu...

2011-07-17 @ 23:02:27
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0