Oj!


Oj!
Tiden springer...hinner knappt med!
Fast jag knappt gör nåt...jo, jag kämpar med lite promenader...

Har varit ledig i nästan två veckor från jobbet...tur det....för jag fick en "puckel" på ena axeln!
Grymmans ont har det gjort!
Boven i dramat är nog på bild här ovanför!
Order från Sjukgymnasten - inget rastande i koppel på ett tag...och inga tunga lyft!
Tur det fortfarande är snöfritt ute...kan ha marodören lös i skogen vid sjön!

Ha, ha, ha! Sjukgymnasten försökte hitta mina små djupt liggande magmuskler igår..inte dom där stora som jag (kanske) använder utan dom små, dom som hjälper ryggen att må bra...
Som han kämpade!
Dom har väl vilat väl inbäddade i fett i cirka 30 år...klart, har ju blivit några bukoperationer under årens lopp...det mår inte musklerna bra av!
Jag är inte i nåt vidare bra skick, så min träning blir till att börja med att försöka hitta dom små! Jobbigt nog!



Maken fick hjälpa Lilla Faster...jag hade fullt sjå med att sköta mig själv...axeleländet!
Men jag är på bättringsvägen med den nu, tack o bock!

Sicket regnväder vi fick när vi for till Faster i Uppsala...hela tiden!
Besökte Fullerö Handelsträdgård...tur det mesta fanns inomhus!
Man skulle ha haft Tjocka Plånboken med sig! Hade inte vi....
Endast nåt litet fick följa med hem...men jag återvänder gärna dit en annan gång!



Rum efter rum efter rum...gick nästan vilse ett tag, fniss!


Fniss...passande!


Upplands landskapsblomma i plåt...


Och i tyg...




En annan blomma i porslin...


Fasters Gamla Fina...så gott att äta på det porslinet...även om det var jag som lagade maten...

Faster hade bakat...och vi fick med oss hem!


Mmm...!

Nu väntar jag på att en annan Ung Herres mamma ska vakna...klockan måste väl bli anständig innan jag ringer...
Kanske kommer Liten Max till oss igen på fredag!
Blir nåt foto på honom också! Från när han var här senast....


Kanske har jag redan visat en del...men det bjuder jag på i så fall, fniss!


Den som spar han har...



Och jag har fler foton! Men dom tar vi sen!
Kramen!


Kommentarer
Postat av: Anki

Tiden går fort när man har roligt, är de inte så man säger? Fast de e ju inte speciellt roligt att ha en pajad axel..aj o fy. Hoppas de där läker ihop nu och lyd nu sjukgymnastens råd o håll dig i skinnet!!!

Fina saker du visar...glaskupan..I love...köpte ju en egen här om sisten...mmmmm...skulle gärna ha massor (vadför de igentligen, ja de kan man fråga)

Oh lille Max han växer o de gör mina små med. De går lite väl fort tycker jag, snart börjar de skolan..de säger bara vipps. (:-

Kramiz o krya på sig

2011-08-24 @ 08:09:28
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Britt Inger

Hej Ragnvi, jag har saknat dina inlägg.... Bra att du är tillbaka igen :) Idag blev jag hemma från jobbet, förkyld....

Skulle egentligen ligga nu för det känns att det behövs, men det är så jobbigt att andas då så jag sitter uppkrupen i soffan istället....

Ni har haft några bra dagar med faster ser jag, Uppskattat förstår jag :)

Lille Maxs bilder tröttnar jag inte på det kan jag då lova.... Det är så roligt att följa de små :)

Ungherrar... gott, det var lääänge sen jag åt så´na. På Rodins i Arbrå brukade de baka så´na o det köpte vi ofta när jag var barn.

Ha en bra dag o var rädd om din axel !!

Kramen....

2011-08-24 @ 08:55:47
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ragn-Vi !



Din stackare, jag har förstått att det varit något.Men jag har inte heller varit så mycket in på bloggarna.Mina vänner på FB har behövt mig.

Inget att läsa än.Vet inte varför det dröjer.Fungerar inte, väntandet är olidligt.Kan inte stöta på heller.



Så mycket Du råkar ut för då.Du får vara rädd om Dig



Så härligt att ha en faster att ta hand om,är det Din eller hans.Söt är hon i alla fall.

Jag älskade min Faster för hon fanns där för mig när jag var liten och Mamma jobbade, då vi hade våra skollov.Hon blev som en extra-mamma för oss tre syskon.



Här var tjockdimma, men nu börjar solen vakna till liv.Härligt, då blir det hårtvätt och ute spring på stan kanske,sabba min vattenkokare igår.Finns på Clas Ohlson 0.5L 79:- räcker till min kopp kaffe.



Må så gott.Kram Mi

2011-08-24 @ 09:06:15
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Mia

Nog verkar det som om du har det du gör, fast du varit ledig ;-)

Den där handelsträdgården skulle jag också vilja besöka, fast för min del hade det gott o väl räckt att få komma till Mobackes L

Max-mannen är ju för go, tänk vad gott att ha så mycket bilder som det finns möjligheter till numera, det var annat förr, tiderna förändras och inte bara till det sämre...

Mmmm, ang din kommentar, så hoppas jag förstås att ordlekarna på bloggen får fortsätta! Hihihihi...

Kram på er i Borg!

2011-08-24 @ 09:29:09
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Nilla

Men du...knöl på axeln är ju inget bra. Men Fullerö handel verkar vara en butik just i min smak. Det är dags för mig att åka dit...snart....nu! Vet många som varit där. En utflykt någon helg...japp...så får det bli. Och för mycket kort på liten Max...det kan det aldrig bli...mer, mer, mer.....

Kram på dig

2011-08-24 @ 12:14:25
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Tänk om man kunde byta tjocka magar mot tjocka plånböcker!? Då skulle man få bra motion av allt rännande i affärer som det ju skulle bli sen - inte minst i såna där gigantiska växt- och trädgårdsbutiker! :-D



Hoppas ni får besök av Max på fredag då!! :-)

2011-08-24 @ 15:21:54
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Anna ....tassar in..

Jag skrattar så tårarna rinner Rankan..trettio års dolda magmuskler..du är så rolig mitt i allt elände..



Oj så pass med fina saker..Kungsor är jag ju mer än glad i..



Lille Max..mmmm han får mig på fall direkt..tänk att han kan hålla vällingen själv nu...



2011-08-24 @ 19:26:58
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: soffie

ajaj va ont det måste gjort i axeln vad bra att du har en sjukgymnast som hjälper dig att "hitta" dina muskler:) å va fina bilder å lille Max guuu vilken solstråle han är,kramen

2011-08-24 @ 19:33:31
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger

åh vad jobbigt med din mage och axel...

Jag måste få säga att jag tycker att du är enastående som orkar ha det härlig humör uppe...

Men vilken trevlig runda ni gick på handelsträdgården...ja jag hade nog gått vilse.

och vilka mysiga bilder på Max. Jättegosig,, söt där i sängen med nappflaskan, känner igen från när barnen var små,,,(40 år sedan) hihi,,

och kakorna såg supergoda ut...

Stor kram och nospuss..söta bilder på Ditte oxå..

2011-08-24 @ 22:51:17
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Har en axel som bråkar här med ska jag säga. Den och armbågen fick en rejäl inflammation efter en.... teckenspråkskurs är det inte så man blir TOKIG!! SÅ löjligt!

Det där med ute dop/bröllop är så olika, inga problem med Moltas (annan präst samma kommun) Bröllopet med andra sonen för två år sedan -inga problem. Denna gången tvärstopp i deras kommun/församling. Nu är det ju så bra, att vi mannen och jag fast vi bara bor en km bort tillhör en annan kommun/församling (och t.o.m län) och det är ju HÄR dopet ska vara så då ringde de till vår församling istället och där var det inga problem. Bara lite bök hitta tid.

2011-08-25 @ 07:14:43
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: britten

Å jag har varit så sugen på att åka till Fullerö, och nu blev jag ännu mera sugen...Härliga bilder , och lilla Ditte...så så go..



Hoppas du får rätt hjälp med dina problem i ryggen och axel...

2011-08-25 @ 08:12:13
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Ninni

Usch då låter inget vidare..hoppas det snart är bra igen!



Men söt är hon Ditte=) Och Max såklart!! Mums kakorna ser goda ut.

Snäll faster som skickar med hem.



Gillade din metare..eller mätare=)



Kram kram

2011-08-25 @ 15:58:17
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Hej! Va bra att du är på bättringsvägen, jag har ondare än nånsin i axeln fast jag låtit bli att bära svampkorgen några dagar...men, istället släpar jag på överfulla bajspåsar, ja med svamp i förstås. Skulle behöva en kortisonspruta men det gör så attans ont att jag inte vill göra det i första taget. Ibland lyckas det inte heller hamna rätt och då hjälper det ingenting.

Jag vill ha en metare, mätare! Har letat hela sommaren efter någonting roligare än en plastbehållare med mått på men inte hittat. Var har du hittat den?

Förstår att svamp kan vara lite svårsmält, jag har säkert vant min mage för jag stoppar i mig svamp nu mest vareviga dag! Det är nog förnuftigt att vara försiktig...

Ha nu en underbar helg och njut av tillvaron/Kramen

2011-08-25 @ 20:58:06
URL: http://paulaz.se
Postat av: Inger Maryissa

Jo, tiden springer verkligen iväg fort...

Själv undrar jag vart denna sommar tog vägen...

Hoppas din "puckel" på axeln försvinner och det onda går över snart

Kan tänka mig ni hade en fin dag med fastern trots regnet

och så söta och mysiga foton av lille Max

Kram

2011-08-25 @ 22:54:29
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Suss

Vilken gullig faster, var glad att du har henne kvar. Mina är tyvärr borta allihopa, men så var min far nästan yngst i den stora barnaskaran, så det är inte så konstigt.

Den lille gossen Max har de största, blåaste, fina ögon jag sett på mycket länge och så go´och härlig han verkar. NJUT! Kram!

2011-08-25 @ 23:09:31
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0