Många nätter...


Morning!
Många är dom....nätterna när jag blir nästan sömnlös....
Det här var fjärde på raken med världens kramper....var banne mig tvungen o titta om jag fått blåmärken!
Men det får jag inte....men senan/muskeln på utsidan av mitt högra knä mår inte bra just nu....suck!
Inte magen heller...blir påverkad den också av för lite sömn...
Nog om det!

Jag är en samlare....av foton, fniss!
Blir ett låååångt inlägg igen!


Moderna föräldrar har köpt världens racerbaby-sitter!
Går på batterier....! Otroligt!
Jag hänger inte riktigt med, fniss!



Minns inte...men kanske har jag visat fotona tidigare?!

Jo, det blev grillat i söndags...smakade såå bra!
Solen lyste med sin frånvaro....
Gjorde inget för Max kom på besök!



Det är alldeles underbart att snoosa lite i den nacken!

En väninna har stickat sött åt honom! Jag behärskar inte den konsten...



Gossen blev fotad från alla håll o kanter i den nya utstyrseln!
Blir så bra så bara han växer i dom, fniss!




Han var inte alldeles överförtjust över att behöva ställa upp som modell...!
Fast han somnade o drog lite på smilbanden...



Mössen på altan...dom lever vidare!
Igår morse fick jag se kattan i ena hörnet och framför henne satt två stöddiga saker med svansar o glodde tillbaka!
Klart som korvspa´ att dom försvann när jag försökte fota....men den ena kom fram en stund igen!
Bilderna är som vanligt usla men...


Vid pilen högst upp i fotot ligger musen o trycker...






Nu måste jag ha nåt i magen...har varit uppe sen två...
Kramen!





Kommentarer
Postat av: Mia

Morning! Uppe sen kl 2?? Kära nån...men jag förstår att det inte är så lätt, när kramperna och värken härjar, hujedanmej.. :-((

Önskar jag kunde göra nåt för dig, men...

Om inte den ena solen syns så kommer den andra, lilla solstrålen, han är så himla gooo'...Jag fick snusa på en 4-månaders igår och fick vara nöjd med det L

Kram på dig...

2011-04-13 @ 06:06:18
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anki

De e skit de där att inte få sova. Kroppen tar mer stryk av sånt än vi tror. Så fin han är lille Max o fina kläder har han fått också, funderar på vad den där typen av stickat kallas, men de kommer jag inte på naturligtvis. Möss är INTE söta..urk.

Babysitter med batteri?? jaha ja, antar den gungar själv då..de finns mycket fint till barnen nu för tiden o mycket kostar de också. Jolins föräldrar var så glada de fann precis en sån vagn de ville ha på rea...tror de gav 3500:- o jag höll på att svimma!!! de e ju nästan som en mindre bil för ordinarie pris var visst uppåt sex tusen. Snacka om att priser stegrat på babysaker. Du som fann en sån fin för billig peng, men ungdomarna vill väl inte ha vad som, oh så var man ju själv också en gång. De e väl bara att erkänna!!

Hoppas din mage o värken håller sig borta i veckan, nja inte magen men de som gör ont i den..fniss.

Kramiz Anki

2011-04-13 @ 07:25:02
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Hebbe

Mors,,Det blev en hel del Snoozande förstår jag..

Nej Fågelsundet ligger längre ner utefter upplandskusten,gissar på ca 5-6 mil från Skutskär..

Haé Kram.

2011-04-13 @ 07:26:58
URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Men stackare som har såå ont, att inte få sova..usch=(



Underbara bilder på sötnosen..men wow vilken babysitter ja han verkar trivas i den.



Men är råttorna för stora för katten??



Ha en bra dag.kramen

2011-04-13 @ 08:47:17
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Tänk om man hade batterier av modell"Duracell"att trycka in under tv fotöjlen,då skulle jag somna FÖRE gubben!

Mössen är ju väldigt söta på avstånd...Skaffa ett gäng katter till så fixar det sig!

Idag har minsann våren kommit av sig lite...tyvärr!

Lillprinsen ser ju alldeles underbar ut i sin nystickade gåva!



Allt gott till dig o de dina

2011-04-13 @ 08:47:54
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Pia

Stackars dig, det låter inte alls roligt med sömnlöshet!

Lille Max ser förnöjd ut som vanligt! Wow, vilken baby-sitter hi hi annat än de vi hade! Så den ska vyssja i sömn då?



Dina musbilder liknar de jag också fick en gång. Men visst är mössen lite söta ändå!

Då blir det snart ännu mer blåsippor här hos dig! Solen visar sig väldigt dåligt här också, men på fredag skulle vi kanske (?) få lite???

Sköt om dig och tack för din kommentar hos mig!

Kram Pia

2011-04-13 @ 12:04:22
URL: http://istoradrag.blogspot.com
Postat av: Barbro Eriksson

Så söt han är lille Max...Underbart med dom små

liven,hoppas dina nätter blir bättre snart.

Allt gott från mej.

2011-04-13 @ 12:04:54
Postat av: soffie

men usch va jobbigt för dej hoppas nu att du kan sova innatt utan problem,

men jisses va söt han är å mmmm att snosa i den nacken mmm va härligt,va fint set han fick i pippimönster,

kram

2011-04-13 @ 12:15:13
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Eva

Ja du, de är snabba de där små rackarna!

Men lille Max är jättegullig. Han ser så nöjd och glad ut! :-)

2011-04-13 @ 12:50:28
URL: http://ennydag.blogg.se/
Postat av: Karin

Så gosig han är den lille killen!!! Tänk att du även lyckats fånga de små mössen på bild. Söta de också.....i alla fall så här på avstånd! Kanske inte kul att få in dem i huset.

2011-04-13 @ 14:34:30
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Barnens Hjältar

Jättefina bilder på både barnbarn och djur :-)

Ja, tack, jag hoppas med att det bara är tillfälligt.

Sömnbrist kan verkligen ställa till det för en.

HHa en fortsatt fin dag nu

Kram kram!

2011-04-13 @ 15:48:06
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Nilla

Åh, jag blir alldeles till mig. Så fin han är lille Max. Vad gör det om det är mulet...när du kan vara inne och snosa i den nacken. Njut så mycket du bara kan, de växer så himla fort. Men tråkigt att du ska vara sömnlös och ha ont i magen, vad ska vi göra åt det ;o)

Kram och krya på dig (om det går)

2011-04-13 @ 17:09:21
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: annette

Fy, så där många sömnlösa nätter är inte bra för hälsan i längden, finns det inget vettig "ofarlig" medicin att ta mot kramperna, Du orkar inte hur länge som helst!

Och nu behöver Du ju massor av krafter för Max vill Du ju inte missa en sekund av!

Han är så sööööööt, och nya kläderna var toppen, kul att ha något fint till lite senare oxå.

Sätt ut ett fällor för fasiken, sådana där feta råttor skall Ni väl inte ha så där nära!!



Hoppas Du får sova inatt!



Kramar!



annette

2011-04-13 @ 19:35:24
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Britt Inger

Fy sjutton Ragnvi att du inte får sova !!

Inge kul alls.... Tur du har en liten nacke att trösta dig med ibland iaf.... Sött !!

Å musöronen där ute är lite söta dom också :)

Kram på dig o hoppas att den här natten bjuder dig på en skön sömn iaf ....

2011-04-13 @ 21:23:35
URL: http://bittez.blogspot.com
Postat av: Synnöve

Godmorgon på dig vännen.

Så jobbigt med de där kramperna.

Har i ena vaden, ständigt återkommande.

Men att du inte får sova är inte bra alls.

Du blir ju helt utsliten alltså...



Söta lilla Max. Ser faktiskt väldans nöjd ut där han ligger och sover med ett smil på läpparna. Undrar vad han tänker på :))



Fia Katt har hypnotiserat den lilla musen tror jag. På ena bilden ser det ut som en kanin när man bara ser öronen som sticker upp över kanten.

Söta är dom i alla fall. Men jag vill INTE ha dom inne...

Fick hon tag i dom?



Här är våren i full fart. Snön är borta. Trodde ALDRIG den skulle försvinna. Men lite regn gjorde susen :))

Den höstsådda åkern har kommit fram. Det är faktiskt grönt :))

Alla flyttfåglar har anlänt. Konserten utanför fönstret är överbedövande varje morgon. Men tänk, plötsligt en dag är det helt tyst ute....



Idag är dimman tjock och det är 3 minus ute. Men vad gör väl det. Våren är här...



Ha nu en skön dag, njut av våren och försök att få bukt med kramp och sömnen.

Inte lätt det förstår jag...



Sänder goa kramar från nabolandet.

Synnöve.

2011-04-14 @ 07:03:06
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: UllaMona

Sä söt han är lille Max, jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser honom (jag som ska bli farmor igen) jag blir INTE varm i hjärtat när jag ser mössen...vill absolut inte ha dem in i huset...de ska hålla sig i skogen och vara föda för rävar och ugglor...



I natt hade jag också en vakennatt...vet inte alls varför, kunde bara inte sova.



Kram

2011-04-14 @ 08:03:37
URL: http://ullamona.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ragnvi !

Aj,aj,aj,aj,aja,ajajajaj, jag vrålar av smärta, gör Du det med. Konstigt att grannen Aili inte säger åt mig,hon är så le ibland, får inte hälsa på den äldsta av hennes hundar,hon har alltid bestämda åsikter om allt.Lina heter hon den äldsta snart 11 år precis som mitt äldsta barnbarn Filippa.En Powder Puff, nakenhund med päls.Hon visar undertänderna när hon ser mig le, ler hon tillbaka.Jag har nog mer tumme med djuren än med människor, fast det är individuellt det där.

Glömde Dig igår,datorn bara slockna-svartna.Skit!

satt och skrev en kommentar.Vad less man blir.



Tänkte på de där skogsmössen, Du har ju matat dom hela vintern.+ birdsen.Klart att de vill vara hos Dig.De vet att varken Ditte eller Fia rör dem, för det vet Du väl att djur snackar med varandra.

Låter Du mej vara, ska bara äta lite, så försvinner jag in till mig. Du skulle höra mig när jag pratar med djuren, brukar skoja att jag är lite som" Dr.Dolittle, talking to the animals".Men det är kul.

Gulle-Max ! Hans leende smittar.



Ja Du kan verkligen skatta Dig lycklig.Han är ju så go.



Ska ta en sväng för bi Bollnäs och kolla lite där.



Kram Mi

2011-04-14 @ 09:13:54
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Skit att inte få sova, var med där för några år sedan. Numera sover jag oftast som klubbad -tar väl igen alla "dåliga år" med ständig värk

2011-04-14 @ 12:46:54
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Men då så pass med långnätter..du det är verkligen ingen hit att inte så sova..men men det är väl bara att försöka på nytt..inte mycket annat att göra..



Han är ju så go lille Max och när det dras på smilbanden smälter man ju totalt..

2011-04-14 @ 20:42:36
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Belgo

Vilken baby-sitter!! och vilken ursöt liten kille. Kram

2011-04-14 @ 21:02:39
Postat av: Inger Maryissa

Jobbigt att inte få sova ordentligt och med magen som bråkar så med dig

och jobbigt med kramper...hoppas de ger med sig snart.



Så söta foton av den lille...detta är en så mysig ålder.



Sitter här och skrattar gott när jag läser om mössen och kissen :-)

I min fantasi ser jag det framför mig ;-)

och vilka bra och roliga foton du lyckats ta..

kram

2011-04-14 @ 21:46:20
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0