Andalusien...



Äntligen en natt som varit bra mycket bättre än de övriga i veckan!
Ändå känner jag mig totalt slut...fniss! Fast egentligen är det inget att fnissa åt...

Andalusien....ikväll skall Strålarna på jobbet o jag iväg o äta mat från Andalusien!
Spännande!!
Vi skrapar ju en varsin trisslott varje fredag och många bäckar små har nu blivit så vi kan gå ut o fira våren!








Ditte har tagit första vårbadet!



Förresten tror jag Ditte är skendräktig...det riktigt kluckar om juvrerna när hon går och hon är allmänt jobbig, fniss!



Kattan Fia är inte lika förtjust i det blöta...hon följer med på promenaderna men jämrar sig o låter högt!




Nu tänker jag Hippa o Hurra lite!


Mormors älskling fyller 4 veckor idag!!


Om vi har tur kanske vi får träffa honom i helgen o fylla på fotoförrådet, fniss!




Snart ska väl denna störa sömnen också!
Förresten...bilden ovan är originalet....
Här nedan klickade jag på autokontrast....



Kramen!


På G!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Han firade fyra veckor med att sova i över fyra timmar i sträck inatt och sen vägra somna om efter amningen runt halv 4 imorse :)

Nu sover han igen i alla fall efter amning nummer två den här morgonen :)

2011-04-15 @ 06:27:37
URL: http://attiotrenolltvanollett.blogg.se/
Postat av: Hebbe

Mors,,fina bilder du har,,,ja det var bara sanden som fattades,Jag hoppas att Louise vinner,jag gillar inte Jennies attityd,men spännande blir det..

Jaé Kram.

2011-04-15 @ 06:50:31
URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com/
Postat av: Anki

Grattis till lille Max, tiden går fort. På söndag fyller Jolin 3 månader, stora tjejen.

Har du aldrig tagit valpar på Ditte? Min Golden har ju fått en gång o då växte hon väldigt. Funderar ibland på hur jag ska göra med den lilla hon är ju tre nu.

Du anar inte vad jag var o såg igår..kolla min blogg, man bara smälter, de lovar jag.

Ser att snön är så gott som borta hos Er också nu. Skönt. Här har frysit inatt -3 men solen gick upp och då kom värmen också. Vad jobbigt ni inte blir av med gamla huset, det är ju tungt att ha två kåkar att betal för, minns när vi hade de, ändå gick vår försäljning fort när vi väl la ut de till försäljning. De var ju ett litet hus mitt i skogen så de norpade Tyskar. Två bilar, ja de kostar. De var därför jag sa till gubben att sälja sin och ta vår rediga, eftersom jag jobbar hemmifrån. Men nu har han tjänstebil så jag har fått tillbaka min o de e så sköööööönt. Var utan i 8 veckor, inte så länge men de märktes väl. Tack o lov har jag Rosalie så har de krisat har hon kört.

Fina bilder o oj vad mycket jag skrev nu...fniss.

Kramiz Anki

2011-04-15 @ 07:06:24
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: UllaMona

Oj vad snön har smält bort hos dig och alla vårblommor som du fotat...härligt.

Dittes vårbad ser inte alltför skönt ut...jag förstår katta som inte vill va me.

Ha nu en trevlig kväll med kompisar och Andalusisk mat.



GulleMax krama honom!

2011-04-15 @ 08:13:19
URL: http://ullamona.blogspot.com
Postat av: soffie

ååå va fin han är GRATTIS till 4veckorsgrabben:)

Härliga blommor du visar idag har någon snott solen från Karlstad,

svar:Nej jag å Nellie vill att pappan ska bo med oss men han har dragit på det så länge nu så jag är rysligt trött på att ha det så här,just nu när allt känns jobbigt så har jag ingen lust att vänta på han mer,kram å du är alltid så goo med dina kommentarer hos mej,

2011-04-15 @ 09:43:45
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: barbro eriksson

Läser Bollnäsbloggen att ni syter lille Max..

Härliga Hälsingland

Längesen jag var sytpiga..

Må så gott

2011-04-15 @ 09:48:16
Postat av: Marie-Louise Grimlund

hejsan Ragnvi !

Grattis till en skön natt.

Min var skaplig, endast kramp i fötterna, efter stavgången i stan igår.

Då firar Du Mormor i fyra veckor också,men ingen tårta, tänk på maggen.



Kul att Du skriver att Ditte är skengravid, precis vad jag sa till Gerda på hälsoenheten, jag känner mig skengravid som en tax, sa jag.Stackars Ditte.

Buffar hon och bäddar då?.

Och Fia vill inte gå på öppna platser.Stenen där räcker inte att hoppa upp och skydda henne.

Alla fina vårblommorna, ska nog köpa violer idag, fast det var frost i morse.



Kram och ha en mysig Fredag./Mi

2011-04-15 @ 10:09:01
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: Eva

Önskar er en riktigt trevlig kväll på krogen. Det kommer säkert smaka jättegott! Du får berätta i morgon hur det var :-)

Kram,

Eva

2011-04-15 @ 11:52:35
URL: http://ennydag.blogg.se/
Postat av: Pia

Hej Rankan!

Tack för din härliga kommentar idag! fniss Blev jag glad för!

Oj, vad många blommor det är hos dig nu också! Kan ju tro att du också bor i södern! Fast här har krokusarna gjort sitt nu.

Andra bilden på lille Max var ju rent hjärtknipande! :)

Ha nu en trevlig fredagskväll

och en skön helg i vårens tecken!

Kram Pia

2011-04-15 @ 13:32:26
URL: http://istoradrag.blogspot.com
Postat av: paula i pörtet

Men, gillar Ditte att klampa i dypölar? Jag trodde hon var lika fisförnäm som Blinka som aldrig frivilligt skulle blöta tassarna...däremot åkte Torsten idag ner i diskbaljan, haha! Inte ett ljud sa han då han gled i vattnet, men han måtte nog ha blivit chockad!

Magen ja, suck, den är bättre, men, jag lämnade bajsprov för ett tag sen och nu ska dom undersöka vidare, jäklars, först ut en rektoskopi som jag ska få tid till, men sen kan dom se sig om i månen för någon koloskopi gör jag inte! En gång i livet räckte mer än väl.,..glömmer det aldrig, magen återhämtade sig inte på veckor!

Ta nu o snusa på lilla pyret i helgen, jag ska snusa på valpar på söndag

Kramen o trevlig helg

2011-04-15 @ 18:38:22
URL: http://paulaz.se
Postat av: Barnens Hjältar

Härliga bilder! Grattis till barnbarnet :-)

Ang sömn så är det normalt att de sover mellan 17-20 timmar första två månaderna. Milla har börjat vara vaken mer redan nu efter en vecka än vad hon varit fram tills nu. De minskar ju sitt sömnbehov för varje dag så det är säkerligen helt normalt.

Ha en fortsatt fin kväll!

2011-04-15 @ 21:17:53
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Ninni

NEJ det är inget att fnissa åt om du känner dig totalt slut, usch va jobbigt.



Hoppas det rättar till sig! Söta bilder på både djur&barn.



Ha en sköön lördag, förresten smakade maten bra??



Kram kram



2011-04-16 @ 10:58:38
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Inger Rozén.Chintoh

Rankan!Tjusiga bilder som vanligt!

Din vovve,Ditte,är hon kastrerad?Hi,hi.Jo,mina katter är det.Leifi får något konstigt över sig och hoppar på PrinsessanElvis.Som fräser tillbaka.Och Leifi ser oförstående ut!Vill hon inte?!De kan ha sina känslor kvar.Min gamla katt Albin.tog mattkanten o låtsades att det var en hona.Inte lätt här ivärlden.Har du hört historien om gumman som mötte en fe och fick önska sig något.Gumman,ta då och förvandla katten till en stilig prins.Sagt o gjort!Prinsen till gumman.Nu ångrar du väl att du lät kastrera mig??Kram!Inger

2011-04-16 @ 12:44:39
URL: http://chintohs.blogspot.com/
Postat av: Kats

Men går hon i det kalla vattnet? sicken liten hund. Mina som gillar att bada tycker vattnet är så för kallt ännu...

Han är ju bara för underbar lille Max.

Men så gulliga dina möss är... stora öron... så ser inte mina ut som jag brukar kunna ha inne här... Ser ut som degusar el nåt släkte till dom...

må gott

2011-04-16 @ 12:59:17
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Kats

Men går hon i det kalla vattnet? sicken liten hund. Mina som gillar att bada tycker vattnet är så för kallt ännu...

Han är ju bara för underbar lille Max.

Men så gulliga dina möss är... stora öron... så ser inte mina ut som jag brukar kunna ha inne här... Ser ut som degusar el nåt släkte till dom...

må gott

2011-04-16 @ 12:59:21
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Ja många bäckar små, vad trevligt att gå ut och äta med arbetskamraterna. Nej nu kan vi väl stoppa tiden lite, är han redan 4 veckor... hua vad tiden går fort. Kram

2011-04-16 @ 14:14:55
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Skönt att du äntligen fått sova bättre och hoppas att du får fortsätta sova bättre



Oj, det låter gott att åka och äta mat från Andalusien.

De har en hel del god mat.



Så fina foton på de söta vårblommorna,

och man blir ju så glad när man ser hur de tittar upp mer och mer.



Ja, tänk om vovven Ditte är skendräktig...har hört att det händer med kissar och vovvar.

Undrar om människor kan bli det också ? :-D



Så otroligt kul bilder på Kissen Fia och Vovven Ditte, och det du berättar,

som får mig att sitta och skratta gott...

Ser framför mig skendräktiga Ditte och Kissen Fia som av någon orsak jämrande följer efter på promenaderna :-D



Och så söta bilder på lillen, och vad de växer snabbt de små.



Jättefina foton på månen också

Ha en fin kväll

kram

2011-04-16 @ 18:49:22
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Vad äter man i Andalusien ? Du hade väl kameran med hoppas jag :) vart ligger den restaurangen ?

Han är så söt o vaken grabben :) Jag ska inte säga att jag är avundsjuk, för det är jag inte. Men... det skulle vara roligt att ha ett barnbarn o gosa med :)

Hoppas inte månen jäklas för mycket med dig/oss när den blir full....

Kramizar till dig !!

2011-04-16 @ 19:59:00
URL: http://bittez.blogspot.com
Postat av: Naima

Hejsan ! :)



Jag har en fråga till dig , vilken storbloggare är din favorit ?



Kram// Naima www.naaimas.blogg.se

2011-04-17 @ 08:04:34
URL: http://naaimas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0