Kontraster...

Morning!
Nu börjar jag ligga efter med att besvara alla kommentarer igen...fniss!
Men lugn! Jag kikar in hos er snart o då läser jag ikapp!

Med rubriken Kontraster syftar jag på det här...


Svägerskans smultrongubbe förra veckan....

Och igår...


Premiärskrapet på bilrutan!
Bara början antar jag....
Men jag gillar ju hösten så jag klagar inte!



Norrala kyrka i höstskrud...

Mer kontraster...fniss!


Igår morse....

Och igår kväll



Igår var jag då på återbesök på gyn i Hudiksvall...
Allt verkar OK...skööönt!
Nytt cellprov togs ...och nu blir det till att vänta på svaret i några veckor igen...
Helt klart är väntan värst!
Har man en gång fått beskedet cancer så har man...
Och ni som följer min blogg kanske minns att jag allt som oftast haft mest bekymmer med att få veta provsvaret!?
Men den nye doktorn lovade dyrt o heligt att höra av sig direkt...ja, ja...den som lever får se!
Nu jobbet...
Kramen!


Ditte fick följa igår...

 


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ja, kontrasterna är tydliga så här års!

Hoppas på snart och rätt svar!!!

Kramen*

2010-09-28 @ 08:07:18
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Härligt med kontraster!

Vi har också haft vår första frostnatt,

och nog känns det att hösten är här ;-)



Om jag jämför Hudik och S-valls sjukhus så står

sig Hudik väl..

Även när det gäller provsvar,

men ofta "glöms" det bort att ge svar när det

inte är några problem...

Fattar de inte att även den det gäller vill veta att allt är OK?! :-(

Oro är ingen bra känsla!



(och nu blev jag påmind om att ta kontakt med gyn, har ramlat mellan stolarna (landstingen) sedan jag flyttade från Hudik till S-vall, och jag bör ju gå relativt ofta och regelbundet)



Ha en fin tisdag i det vackra höstvädret!!

Och tack för underbara foton att njuta av ;-)

2010-09-28 @ 08:53:41
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Matilda

Frost, åh, då är hösten verkligen här. Men det är underbart på något sätt, då går ju livet och tiden framåt! Sedan kan jag inte glömma alla fantastiska färger som finns på hösten... det är vackert in i minsta detalj.

2010-09-28 @ 09:28:57
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Gitsie

Ja här blev premiärskrapet av rutorna idag, hösten är onekligen här. Men jag som är tokig i julen börjar redan räkna ned tills man kan pynta. ;)

Vilka vackra bilder du bjuder på. Håller tummarna för ett positivt provsvar. Kram

2010-09-28 @ 09:30:29
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: eva

Att gå och vänta på provsvar är otroligt jobbigt. Hoppas verkligen att det går snabbt denna gången.

Jag tycker som du om hösten, här premiärskrapade vi rutorna en morgon redan för ett par veckor sedan!

Det är värt de kalla nätterna som gör dagarna så fina. Solen skiner här nu och det bådar gott för att det ska bli en fortsatt bra dag och detsamma önskar jag dig :)

Kram!

2010-09-28 @ 09:42:31
URL: http://evastantvarning.blogspot.com/
Postat av: Annica

Vilka underbara bilder på månen! Jag har försökt mig på att fota flera gånger. Men jag får aldrig till något som stämmer överens med verkligheten. ;-)

Beundra mig? Finns väl inget att beundra där heller. Men det värmer att höra.

Kommer tarmuslingarna vara så här jämt eller kommer dom att läka? Lider så med dig. Att ha värk är otroligt energikrävande. Men att dessutom ha en mage som krånglar... Har du nån energi kvar?

Skickar ett gäng styrkekramar!!!!!

2010-09-28 @ 13:13:26
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Hej hopp i svampkorgen.

Plockar du verkligen inte de där goa svamparna när du är ute? Bara blundar och går förbi? Du ska ta dem med hem. De gör sig på en smörgås. Jag lovar hihi.



Håller tummarna för att du får svar nu, ganska fort.

Kommer allt för väl ihåg hur det var sist.



Ditte Hund och Fia Katt ska klart vara med på promenad. Jag har ju Erri Hund med mig vart jag än går. Nu ligger hon här vid mina fötter. Åh som jag önskar den hunden vore min.....

Men jag har henne bara till låns tyvärr.



Ska ut och försöka rensa jordgubbslandet. Ska sätta dit en pallkrage tänkte jag min.

Men vet inte om plantorna orkar att bli uppgrävda och nyplanterade på hösten. Vad tror du?



Japp, premiärskrapet avklarat här med.

Guben for till jobbet 04:20 i morse och då var det 2,2 grader. Skrapa, skrapa....

Snart får vi väl börja leta dubbdäck på fälg med. Huvva....



Nu däremot tar jag mig en kopp kaffe, skär mig en liten bit av den där vackra, hmm, tuttetårtan och njuter av bakverket.

Ta vara på dig nu min vän.

Kramen från mig och Erri.

2010-09-28 @ 14:06:29
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Mia

Ett löfte är ett löfte...å ringer inte doktorn och berättar svaret genast, så vill jag ha namnet på'n, för då jäklar ska han/hon få veta hut! ;-))

Jag gillar ju alltid dina bilder, men idag vete fasen, å då menar jag den med bilrutan! Uschaligen, vilken tid vi har framför oss nu..men det är väl bara att försöka göra det bästa av situationen L

Kram på dig, goa...

2010-09-28 @ 14:35:52
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Mmmmm jo men jag vet vilken väntan du fått utstå..det är mer än vad man ska behöva uppleva..nu hoppas vi på bättre rutiner när ny läkare tagit plats..



Oj ja men du smultron o frost det är ju galet..:)

2010-09-28 @ 19:14:47
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Håller med dig fullständigt, väntan är mycket jobbig.

Hoppas ändå att den här läkaren är snabbare....

Kramizar....

2010-09-28 @ 19:49:51
Postat av: annette

Ja, det var kontraster som heter duga, så där kallt har inte vi haft, så skrapa rutor har ingen behövt göra. Och min bil står i garage över natten så det är lugnt;)

Skönt att besöket hos Gyn är avklarat, och svaret tror jag faktiskt att Du kommer att få utan strul den här gången, tror det står med STORA RÖDA bokstäver i Din journal att Du skall ha det omedelbart!!



Ha en bra fortsättning på veckan!



Kram

2010-09-28 @ 20:03:03
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Eva

Åh vilken härlig bild på smultronet!

Och så påminde du mig om att jag måste boka tid för "kontrollbesiktning" hos gyn. Vilket påminner mig om att jag måste boka tid hos tandläkaren också... Suck! Det får nog vänta till nästa månad, ifall det skulle bli dyrt...

Sv: Jo, det där med tidigare liv är intressant. Det kan ju förklara nojjor som man har i det här livet. Jag har t.o.m hört om folk som blivit kvitt fysiska krämpor efter en regressionsbehandling. Nästa vecka ska jag faktist göra en sådan resa under hypnos hos min terapeut. Det verkar nämligen som jag har förträngt väldigt mycket från min barndom, så hon tyckte vi skulle gå till botten med det. Känns lite läskigt, men nu har jag ju påbörjat den här helande-resan, så då kan jag inte hoppa av. Och jag har ju redan märkt en massa positiva effekter :-)

Ha en fin morgondag. Vi hörs!

Kram,

Eva

2010-09-28 @ 20:48:25
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: SOFFIE

va skönt att allt va ok hppas nu att 'även provet är det,

Å vilken vacker kyrka jag älskar ju kyrkor som du vet;)

jag fick med skrapa rutorna suck gillar det inte men men det är liksom att bara hänga med då hösten är här,

Jättefina bilder,

kram

2010-09-28 @ 21:18:01
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej Ragnvi ! Tack för Din kommentar. Såg Du vilken respons det blev för jag skrev av ig den där klumpen i magen.Jo för fasen, jag har sagt stopp jag orkar inte hålla på längre, skaffa någon som städar, jag orkar inte städa hemma ens.(fast det gör jag ibland)Nej, det är som alla säger jag har varit för snäll och bara gjort som han sagt.Upptäckte att han varit ner till affären och köpt 3.5 öl så nu vet jag att han kan.Gick ju bra att gå och rösta, det är ännu längre dit.Nu har jag bara en burk Alvedon här hemma som han ska ha.Den får han ringa efter.Söndag kan jag åka dit,Jag får väl skylla mig själv för att jag skilde mig från honom.Men jag tror inte jag levt nu, om jag inte gjort det.Jag hade dött. Nu är jag nykter alkoholist sedan tre år tillbaka.Bättre sent än aldrig.Fy farao va skönt det är och rökfri i två år.Men det har jag väl skrivit om.



Tyvärr så "super" Yngve och röker som en borstbindare, har sagt det är jobbigt för mig.Röken är värst.Men jag vill pyssla om katten Kasper.Han kommer bli tjock som vi matar honom.Yngve ger och jag med, av mig får han fisk, kokt och rå till och från.



Jag får ingen kallelse längre till Gyn, för gammal.Bara till Mammografi.



kram Mi

2010-09-28 @ 21:23:23
URL: http://thoerr499.blogspot.com.
Postat av: Barnens Hjältar

Man kan inte komma ihåg allt (ang det nerskruvade :P)

Skönt att det var OK på återbesöket

2010-09-28 @ 22:52:15
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: åsa

Åkte förbi ditt "skrutthus" idag och maken frågade om vi inte skulle stanna och säga hej och då kom jag på, att jag inte talat om för honom att du/ni hade flyttat...

Jag vinkade i alla fall!

Ha dé!/Kram

2010-09-28 @ 22:57:03
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Härligt med kontraster...

och oj så lockande det lilla smultronet ser ut...



Och oj, har ni redan fått börja skrapa rutorna på bilen...

Men visst är hösten vacker !

Speciellt med de röda färgerna på vissa träd.



Skönt att återbesöket på gyn gick bra och håller tummarna för att cellprovet är ok också.

men kan tänka mig att du oroar dig och att det är jobbigt att vänta på svaret.

och ja....hoppas den nye doktorn hör av sig direkt.

kommer ihåg vilka problem du hade förut för att få svar på prover.

Hoppas verkligen att det inte bli så denna gång.

De måste ju förstå hur jobbigt det är att vara i ovisshet i såna här viktiga saker.



Stor kram

2010-09-28 @ 23:40:22
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Trolda

Vackra höstbilder, även om "rutskrapningen" väl inte gör att man blir så glad...;-) Men Hösten är HÄRLIG!!! =D Och HÄRLIGT med bra besked först nu, och då skall du se att det kommende beskedet blir lika bra!!! Håller alla tummar för dig Ragnvi - du ÄR frisk nu!!! =D



Trolda - massor med KRAMAR!!! =D

2010-09-29 @ 09:04:41
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Anki N

Go morgon....tack. allt är bra med mig, har bara för mycket så där vid sidan av bloggen du vet!! Har läst o tittat o läst o t....tillbaka här hos dig, allt jag missat.



Skönt allt såg bra ut hos doktorn o ja, så var de bara väntan då på provsvar, de tar jag alltid sin lilla tid. Jag kollade mitt tryck här om dagen o de har gått ner lite...lite...så gott!! när de går åt rätt håll.



Frost??? De har vi inte haft här ennu. Skönt de...de hinner vi med de oxå tids nog.

Ryggigt kallt o regnigt idag. Skulle lagt på hästarna regntäcka som jag tänkte i går, men de stannade vid tankar...grrr.



Kramiz Kramiz Anki N

2010-09-29 @ 09:24:48
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: TT

Oh, redan is på rutan?

Nu kommer jag väl inte att märka det för jag cyklar och än så länge är sadeln bara blöt på morgonen.

Men när vi åkte till stugan i helgen varnade dom för att det plogades i norra Dalarna, huh!

2010-09-29 @ 22:42:30
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Britten sa

Jo jag vet hur det är att vänta på dom svaren.har också varit en väntande....nu efter 5 år så behöver man ju inte "provvänta" så ofta..fina fina Ditte..ja jag vet jag tjatar men...

2010-09-30 @ 12:30:09
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Ja väntan är alltid värst... Här opereras bästa kompisen Susannes mamma på måndag för livmodercaner.

Om du minns mina "orosmoln".. Jäkla skitsjukdommar!

Kram

2010-09-30 @ 20:11:02
URL: http://farmorngrids.blogg.se/
Postat av: Inger

Åhh ja, fy vad jobbigt med att vänta på provsvar.

Men vi får hålla alla fingrar och tår att det är ett bra provsvar du får...snabbt som attan, denna gång..

Den nya dr verkar ju bra..Det betyder så mycket att det är en dr man får förtroende för..

Kramen och nospussen till dig och Dittegumman,.

2010-10-03 @ 21:58:02
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0