Städdags igen!


Morning!
Nu är det dags igen...att städa datorn! På foton....
Nåt annat kan jag inte städa vid den här tiden på dygnet!
Halv tre började min dag idag...och ledig är jag också!


Vid den här tiden är inte knoppen riktigt vad den ska vara...så några väl valda ord blir det nog inte, fniss!
Sen kokade kanske några celler bort i tunnan också i lördags...ha ha!



Ute är det kolsvart...men jag hör hur regnet strilar...
Har då rakt ingen lust att gå ut o fota just nu!

Tar ett foto från en annan morgon istället...



I söndags...då var det lite frostigt ute...nu bara kladdigt antar jag!



En morgon på jobbet fotade jag himlen över Oscarsborg...



Lite senare idag ska jag besöka staden...och fota mig!
Jisses!
Måste byta körkort i o med namnbytet...fniss!

Bytt ut fina cyklamen på bron har jag gjort också...den har fått flyttat in i värmen
Bidde ljung istället



På eftermidda´n ska jag styra bilen mot en annan liten by...
Där bor bloggvännen Britt-Inger... 
Stackars hon....hon är sjuk i bältros! Fast på bättringsvägen...
Ska försöka muntra upp henne lite, fniss!



Jag har mycket småttigt som trängs o kivas i arkivet...stort finns också!


Tror Johans hatt var närmare 30 cm i spännvidd!
Inget emot vad jag såg i en kvällstidning!
En familj hade hittat en som vägde 1,5 kg!
Otroligt!


Dom här små var sötare tycker jag, fniss!

Men vilket svammel!
Nu går jag på promenad...!
I bloggen!
Kramen!





Kommentarer
Postat av: eva

Jag är imponerad! du klarar att blogga "mitt i natten"! Själv vaknade jag vid sju och har inte kopplat ihop mina två hjärnceller än trots att det nu gått 1.5 timme i alla fall ;))

Ha en riktigt bra dag!

Kram!

2010-10-20 @ 08:29:22
URL: http://evastantvarning.blogspot.com/
Postat av: Anonym

God förmiddag!! Vid den tiden på dygnet är det ingen stom direkt stör en du. Men lite jobbigt när man är uppe för man inte kan sova, bättre att vara uppe för man vill. Men vill vara uppe kl 3 på morgonen?? Massor av härliga bilder, svamp i långa rader. Himlen du fotat var inte fy skam.



Jag sitter här alldeles stilla o väntar på snön.... ser inte ett snömoln så långt ögat når, men har de sagt de så!!!



Nä sluta röka är väl aldrig lätt, men de viktigast för att lyckas är ju oxå att man verkligen bestämt sig. Jag började ju igen när pappa dog hastigt o lustigt. Men nu är de som sagt var nog. Du lyckas säkert oxå den dagen du känner att du vill o kan.

Jag lär väl bli en av alla gnälliga "uch vad de lukatar" bläää...osv sedan...hahaha



Ha en skööööööööön onsdag i ledigheten.

kramiz anki nilsson

2010-10-20 @ 09:26:33
Postat av: åsa

Ja, du är då uppe långt före tuppen du!

Hoppas du får en bra dag..

Ha dé!/Kram

2010-10-20 @ 09:30:39
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Jag vaknade kl 02.00 av att en katt hade tagit med sig en råtta in och lekte med, då vaknade ju kattbrorsan och så var jakten i full gång!!

Jag fick ju lägga mig i det hela och få ut råttskrället!

Gissa om jag var vaken sedan?

Det är trevligt när Du städar Din dator, vi är många som har glädje av det!

Ha en fin dag!

PS. vi skall få busväder/snö till em. enl. SMHI

inte roligt och jag som måste ge mig ut! DS.

2010-10-20 @ 11:00:04
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Städa, städa, städa....

Jo jag gör detsamma bland mina bilder.

Flyttar, kopierar och förminskar.

Så snart är datorn tom på bilder. allt ligger på ett par externa. Skönt om nått skulle hända med datorn.



Dina bilder är vackra måste jag säga.

Njuter av att se dem.

Hösten är en skön årstid, kan vara både sommar, höst och vinter i en.



Här är det lite kallt nu, men det är så det ska vara.



Ha en skön onsdag nu.

Kramen Synnöve.

2010-10-20 @ 11:48:33
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Mia

Jojo, vissa utnyttjar dygnets alla timmar, nästan...Men jag förstår att det inte är så himla kul, fy 17!

Har ni fått snö än??? Vår snö försvann så småningom, sen flingade det på lite idag, men nu skiner solen igen. Risken är ju att det blir kallt och ishalka...

Var försiktig ute på vägen, vännen!

Kram på dig!!

2010-10-20 @ 16:04:10
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna tassar in

Hi hi jag bara älskar när du svamlar Rankan..men så kul med nya M namnet på kortet..klart det blir supernice...Oscarsborg..jag tycker om det namnat med..:)

2010-10-20 @ 18:27:30
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: annette

Städa på Du, då får ju vi njuta av Dina vackra bilder av bl.a blommor, det behövs nu ikväll, är kallt som sjutton här, skall visst bli snö inatt!!



Föstår inte hur Du orkar med dygnet när Du sover så lite, skulle jag aldrig palla med!



Hoppas Du får sova bättre inatt!



Kramar!



annette

2010-10-20 @ 19:09:21
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej Ragnvi !

Gick ner till förrådet, men till min fasa såg jag inte väskan för allt annat som jag burit ner under årets lopp och förra, kanske förrförra t.o.m. Skev till Carine men fattar nog inte varför.Har en svag aning att jag att det var Du som ville se mina vackra kläder, ska leta efter foton istället.Där jag har den gröna, hade en rosa på min förlovningsdag med svandun i nederkanten på klänningen.Hade en vit med pärlbroderier fram.Det var min Pappa som ville att jag skulle ha det bästa och finaste som fanns,vi for till Jönköping för att handla mina festblåsor.

Fick med en jumper idag, som min dotter "norpat" av mig, fick tillbaka den Julen 2008,även för liten för henne.

Kram Mi

2010-10-20 @ 21:31:30
URL: http://usepen687.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Men fy för mina felstavningar,o oskrivna rader,tror Du kan fylla i det som fattas....

Glömde ju berömma Dina fina foton, men det har jag gjort många gånger förut och kan göra nu igen.

Det kommer nog att dröja innan jag får till något foto till bloggen.Håller mig med mobilblogg tills jag kan det andra sättet.

2010-10-20 @ 21:39:32
URL: http://usepen687.blogspot.com/
Postat av: soffie

wow vilken stor svamp.

å den där lilla fniss såg ju så rolig ut,va vackra bilder du visar,

ha nu en goo kväll

2010-10-20 @ 21:50:48
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger

Åh vad jag njuter av dina bilder..tur att man har synen i behåll, tänk vad man missat annars..



Jobbigt att byta körkort,, jag har nyss gjort det oxå. Nytt foto,pust...jag har ju varit gift i 10 år,så det var likadant för mig att jag bytte namn då..Kul när mogna kvinnor kan gifta sig,,och byta namn.

Kramen och nospussen till er..

2010-10-20 @ 22:20:55
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Ja, ibland måste man städa i datorn....men det kan vara ett jobb ibland...

Fina foton som vanligt du visar oss.

Usch...bältros som din bloggvän har, är inget roligt.

Mamma hade det en gång, och det var riktigt jobbigt och det kan göra rejält ont.

Kram

2010-10-20 @ 23:20:20
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Tack för en trevlig eftermiddag Ragnvi :)

Det tycker jag absolut att vi gör om snart igen !!

Vilken tjusig bild på Oskarsborg, tänk vilka färger naturen bjuder på emellanåt.

Kram på dig....

2010-10-20 @ 23:29:02
Postat av: Ninni

Ja det var en tiiidig morgon, gäsp!



men underbart härliga bilder..ha en ljuvlig dag, kramen



2010-10-21 @ 07:03:53
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Linn

Ämne : Ett test som faktiskt fungerar... läskigt...

Nu gäller det att INTE bläddra ner texten i förväg.

FÖLJ INSTRUKTIONERNA - FUSKA INTE FÖR DÅ KOMMER DET INTE ATT FUNGERA

OCH DU KOMMER ATT ÖNSKA ATT DU INTE GJORT DET!

Personen som skickade detta till mig berättade att önskan faktiskt blev

verklighet efter bara tio minuter... MEN FUSKA INTE!!

Det här har ett roligt men lite läskigt slut, läs inte i förväg följ

bara instruktionerna i tur och ordning, det tar bara tre minuter som

sagt och det är i alla fall värt ett försök.

Ta först fram en penna och ett papper:

När du ombeds välja namn, välj då personer som du faktiskt känner på

riktigt och följ din första tanke eller ingivelse!

Gå nedåt rad förrad - en rad i taget - läs inte i förväg för då förstör

du det roliga!!

1. Skriv först siffrorna 1 till 11 under varandra, börja med 1.

2. Bredvid siffrorna 1 och 2, skriv ned vilka två tal du vill.

3. Bredvid siffrorna 3 och 7 skriver du namnet på två personer av det

motsatta könet.

Titta inte i förväg, för då blir resultatet fel!

4. Skriv ned namnet på vem som helst vänner, familj etc) bredvid 4:an,

5:an och 6:an.

Fuska inte för du kommer att ångra det!

5. Skriv titlarna på fyra melodier/låtar bredvid 8, 9, 10 och 11.

6. Slutligen, önska dig något.

Här kommer då nyckeln till detta:

1. Du måste berätta om detta för "antalet du skrev invid 2:an" stycken

personer.

2. Personen vid siffran 3 är den du älskar.

3. Personen vid siffran 7 är någon du tycker om men inte kan komma underfund

med.

4. Den du bryr dig mest om finns vid siffran 4.

5. Personen vid 5:an känner dig väldigt bra.

6. Personen vid 6:an bringar dig lycka.

7. Melodin på 8:an hör ihop med personen vid 3:an.

8. Vid 9:an finns melodin för personen vid 7:an.

9. Melodin vid 10:an säger mest om ditt sinne, och dina tankar.

10. 11:an är melodin som berättar om din inställning till kärlek.

Sänd detta vidare till 10 personer inom en timma från det att du är

färdig. Om du gör det så kommer din önskan att gå i uppfyllelse!

Om inte... sker motsatsen.

När du Läser detta så har du en timme på dig att skicka den vidare...

Det är en kärlekskedja som startade 2004.

Vare sig du Tror på det eller inte så

kommer det hända just dig> o go for it!

Skickar du den till 20 personer kommer den du älskar fråga om ni kan bli

ihop!

Skickar du den till 15 personer kommer han/hon ttt bli kär i dig.

Skickar du den till 10 personer kommer han/hon kyssa dig inom 7 dagar.

Skickar du den till 5 personer kommer ni bara förbli vänner och inget mer..

MEN om du bara skiter i det och inte skickar vidare så kommer du få otur i ....



2010-10-21 @ 11:12:59
URL: http://lineslom.blogg.se/
Postat av: Suss

Jaha, och vart tog min kommentar vägen då???? Typiskt!

2010-10-21 @ 11:35:43
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

OJ då, nu testar jag igen. Jag är också vaken på nätterna nu, men det är förhoppningsvis av övergående karaktär.

Fina svampbilden du lagt ut, nu är väl det mesta sönderfruset kan jag tro. Förresten vill jag inte vara i skogen när det är älgjakt. Man vet aldrig hur fel de kan ta, de som sitter där på pass. Hoppas allt är bra med dig. KRAM!

2010-10-21 @ 11:37:24
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: matte

hihi den där tiden brukar jag gå och lägga mig ;)

Vilka härliga bilder!

2010-10-21 @ 11:50:26
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Här är det snö kan jag tala om! Brukar gilla snö MEN det känns alldeles för nära förra året.Hade ju dessutom sett fram emot en liten helgtur innan vinterförvaringen av husbilen.. Suck!

2010-10-21 @ 17:20:09
URL: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0