Minnet är inte vad det varit...


Morning!
Glöm ej att ställa om klockan!
Det mindes jag!!
Men inte att det var Halloween...


När jag fotade pyntet natten till lördagen (kunde i vanlig ordning inte sova...tänk vad grannarna missar när dom sover, fniss!) så trodde jag att jag var en vecka för tidig...men dottern upplyste mig igår att det är jag inte...


Fick för mig att Halloween o vår All Helgonahelg alltid infaller samtidigt...fel av mig!
Har jag tidigare vetat att så inte är fallet så har jag glömt det...fniss!
Minnet är inte vad det varit...
I två dagar har jag glömt att ta nya magmedicinen också...och det fick jag känna av inatt...suck!
Tror det berodde på det, för jag har inte stoppat i mig nåt olämpligt...

 




Klart o tydligt minns jag i allafall vad jag gjode förra året vid den här tiden...
Då var det All Helgonahelgen...och Halloween!
Sjuk o eländig var jag inlagd på sjukan i Hudiksvall för min onda mage...
Sen blev det akutoperation i mitten på november...
Tur att magen mår så mycket bättre nu!
Även om den jäklas med mig ibland...!

Måste visa vad vi hittade i fredags....



Lite för hårdsmält tycker jag!



Tror det är en pimpsten!
Jag har mejlat ICA...
Och jag gjorde egna klyftor!

Kramen!





Kommentarer
Postat av: Anki

Ja du tänk vad grannarna missar när de sover…ler

Jag vaknade långt innan tuppen idag o gick ut till hästarna, de såg redigt snopna ut när jag anlände. Vi har så varmt o så skönt så man vill inte vara inne. Jag sover förvisso på natten men vaknar tidigare o tidigare. Ändå hade vi fest här igår o de blev sent..pust. Nä vi firade inte Halloween, de har jag aldrig gjort faktiskt. Visst kan jag berätta vad som hände vår kille. Han blev trött o slö o la sig på promenad under helgen och slutade äta. På måndagen ringde jag djursjukhuset och vi fick tid tjugo i fyra, så jag hämtade mannen på jobbet, så for vi neråt.

De rönkade och tog prover. För mycket vita blodkroppar, vätska o blod i hela bröstkorgen, förmodligen cancer i mjälten, men de var svårt att se pga av all vätska.

De enda vi kunde göra var att låta dom sätta drän på honom, men tyvärr, han klarade inte det.

Så ca 19.30 somnade han in och lämnade oss. Allt gick alltså fort o kom som en chock för oss. Han skulle fyllt tio i februari. Tar tid innan vi vant oss vid detta. Trots alla andra djur här är det tomt, så tomt.



Kramiz o goe söndag Anki

2010-10-31 @ 08:33:09
Postat av: Barnens Hjältar

Fy vad äckligt med pimpsten i potatisen :P

Vad mysigt ni ser ut att ha haft :-)

Ja, tandläkare är ruskigt dyrt

2010-10-31 @ 08:38:58
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Oj vilket mustigt inlägg Rankan..färgerna på ditt bord är ju magiska..



Aha ett fynd bland potatisklyftorna..hmm ja så kan det bli ibland..du får säkert lite ersättning ska du se..jag klagade på ett bakplåtspapper från samma butik. Det papperet satt som inbakat i mina bullar..och jag fick generöst med betalcheckar :)

2010-10-31 @ 08:44:27
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: åsa

Jättefina bilder på det orange och svarta, du är en riktig kanonfotograf du!

Har också lite svårt att hålla isär Halloween och Allhelgona, men har nu inpräntat att Halloween alltid infaller den 31 oktober och Allhelgona första helgen i november...

Hoppas du/ni får en fortsatt bra helg..

Ha dé!/Kram

2010-10-31 @ 08:54:01
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Halloween slank helt obemärkt förbi detta hus - och jag kan faktiskt inte påstå att jag har sett så mycket av det nån annan stans heller... Tror det är något som vi svenskar håller på att tröttna på - iallafall är det ju inte sånt drag kring det som för 10-12 år sen, eller när det nu var det så att säga lanserades här.



Och jag hör helt klart till dem som föredrar vårt svenska allhelgonafirande istället. Eller firande... Man kan väl inte säga att man direkt firar något, när man tänder ljus på kyrkogårdar och så där - men jag tycker iallafall att DET är en fin, vacker och mysig tradition. :-)



Ja, det är ju för väl att din mage trots allt är bättre nu än vad den har varit!!! Och jag hoppas så klart att den med tiden återhämtar sej ännu mycket mer! :-)



Men pimpsten i potatisklyftorna!? Det återhämtar man sej nog aldrig från om man råkat ut för det!? 8-X Hoppas nu bara att ICA inte kompenserar er med att ni får 1000 gratis potatisklyfts-paket!? ;-)



Ha en fin söndag! :-)

2010-10-31 @ 09:17:10
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Godmorgon!

Vaknade nyss, och upptäckte jag skulle ställa tillbaka klockan, alltså hade jag ju inte sovit sååå länge ändå ;-)



Så fina arrangemang du gjort!

Måste väl erkänna att jag inte fixat något alls inför Halloween, nästa helg däremot blir det både kyrkobesök, kyrkogårdsbesök och massor av tända ljus..



Ha en härlig höstsöndag,och hoppas magen håller sig i schack!!

Kram

2010-10-31 @ 09:59:47
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Katarina

Men OJ va skönt att andra oxå glömmer (eller inte minns). Själv va ja såååå sur för att mina syskon åter igen glömde att vi skulle till kyrkan och tända ljus. Men se de va inget att sura för, mitt huvud blanda ihop saker och ting igen..(vojne vojne vill inte höra)...Va du pyntar och gör fint och jätte duktig med kameran....

Må gott och ha de.

2010-10-31 @ 10:29:27
Postat av: annette

Har nog oxå trott som Du att dom två helgerna alltid sammanfaller:-))

Här i stan verkar inte halloween ha satt några djupare spår, letade faktiskt igår efter någon form av pynt med pumpor, men hittade inget, däremot var det visst 80 personer som åkte in för fylla och bråk i Norrköping-Linköping i fredags natt;( Troligtvis lönehelgsfylla för många!

Skönt att magen är bättre, lite bra att glömma medicinen ibland för då märker Du ju att den gör verkan;)

Pimpsten i potatisen, fy sjutton så "äckligt", undrar om någon använt den till fötterna innan, kompenstion skall Du ha, men inte med potatisklyftor;)



Ha en skön söndag, njuter av Dina vackra bilder, så stämmningsfullt!



Kramar!



annette

2010-10-31 @ 11:31:38
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Mia

Hoppsan! Kanske den tar bort tandsten om man tuggar på den "potatisklyftan"...inte så bra idé...näää...

Idag mår inte Mia bra heller, hade främmande här igår efter jobbet och med tanke på hur tuff vecka jag har haft så blev det som det blev, för dålig tolerans mot vin L

Vackert har du fotat, som vanligt...ha nu en skön och förhoppningsvis lite-bätter-mage-söndag!

Stor kram!

2010-10-31 @ 11:55:19
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Suss

Nu är jag här igen, jag hade ingen aning om att det var Halloween, är du säker? Däremot kom jag ihåg att det är normaltid igen, det gjorde däremot inte min kära dotter som blev väldigt förvånad när hon "fick" 1 hel timme av mig via telefonen tidigare idag.

Jag misstänker att jag var i närheten av dig på min resa här i veckan. Nästa gång kanske jag tittar in om det visar sig vara så! KRAM!

2010-10-31 @ 15:26:04
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Här var det inget halloween firande känns som det minskat betydligt igen. Någon gång har jag gjort en pumpa men inte i år.

Sten i maten?! Tur du inte var så hungrig att du kastade dig över potatisen..

Du får tala om vad de säger sen.

2010-10-31 @ 16:17:05
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Trodde som Du!Hallowen nästa helg!

Hittade inte någonting att dekorera med, skall ha några pumpa ljusstakar någonstans? Letar efter dem i kväll!

kan klara mig utan!

Kram på Dig vännen!

2010-10-31 @ 16:40:42
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Trolda

Så FINT du pyntat!!!! =D Jag har helt och hållet glömt av detta också...har ju lite annat att titta på och fundera över...;-) Börjar känna mig riktigt hemtam i Mamma-rollen nu...=D (och det från att aldrig ha bytt en blöja tidigare...;-)) Ditte är som alltid ursöt...=D Ha en fin kväll och massor med kramar från OSS! =D



Trolda - Linus hälsar =D

2010-10-31 @ 17:42:24
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Inger

Vilka fina hallowen-bilder du visar..förstår att du tycker det är extra trevligt, eftersom du var lite dålig förra året..

Men en pimpsten i potatisen,,,inte klokt, tänk om du bitet i den,,förstört hela garnityret...hemska tider..Bra att du kontaktat ICA,,

Såå fina bilder som vanligt,,,njuter varje gång,,

Kramen och Nospussen...

2010-10-31 @ 18:11:14
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Karin

Så härliga Halloween-bilder du bjuder på. Det där med halloween är vi ju inte uppvuxna med så det tar tid att lära sig den rätta dagen!

2010-10-31 @ 18:46:05
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Paula

Hej vännen! Va härligt att läsa att nya medusinen funkar! Jippi, så länge som du haft dom besvären! Jag känner mig som ett vandrande apotek nu, 7 olika piller ska intas varje dag, suck! En prövning återstår, lungröntgen på torsdag, sen är hela jag genomlyst! Det har bara med lunginflammationen att göra o inte med kärlproblemen, hoppas förstås jag slipper flera dåliga nyheter....

Hade inte du ätit lamm??? Då har du ju verkligen missat nåt, vi älskar lamm. Senast igår stekte vi en lammstek i ugnen, på 100 graders värme fick den ligga o gosa till sig o bli saftig och mör. Lammfilé är bland det godaste, det smälter ju i munnen! Nu hoppas jag ni tar mod till er o köper lamm och tillagar själva också!

Halvering av rökandet har gått bra, bara resten kvar...

Kramen från pörtet

2010-10-31 @ 19:44:21
URL: http://paulaz.se
Postat av: soffie

men fy vad äckligt med ens ten där bra du har kontaktat ica,

åå va mysig afton ni haft så mycket vackert,

kram

2010-10-31 @ 20:05:35
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Belgo

Blä för stenen! Men som vanligt fina foton! Det här med Halloween och Allhelgona är inte helt lätt att hänga med på. För min del är Allhelgona mer viktig än Halloween men det kanske hinner ändra sig.

Kramen

2010-10-31 @ 21:20:24
URL: http://blogg.stertzell.se
Postat av: Inger Maryissa

Ja, det är lätt att glömma att ställa om klockan.

så jag började med, för säkerhets skull, att ställa om väckarklockan tidigt på kvällen.

Men vilken otur att jag missade den extra timmes sömn jag kunde ha fått

då det blev en sådan där sömnlös natt

förargligt ;-)



Mysiga Halloween bilder !

Skönt att denna Halloween blev bättre för dig än förra årets, även om din mage bråkar fortfarande med dig.

Kramar och ha en bra vecka som kommer

2010-10-31 @ 22:27:34
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0