Växlande...

Alltså...vädret är verkligen växlande...ibland grått o ibland soligt!
Precis som mitt humör....fniss!



Igår morse var här minus fem och frostigt o vackert ute...
Sen blev det plusgrader och bara blött o trist!
Som det brukar vara i november antar jag...


Isen hade lagt sig på den lilla pölen Vågen i grannstaden Bollnäs igår...

Till Bollnäs styrde jag bilen igår morse....
Blev klämd från alla håll o kanter!
Mammografi...fniss!


Ha, ha...visst passar svamparna bra till mammografin?!
Om ett par veckor anländer svaret...

Jag har mejlat iCA både en o två gånger men ej hört nåt från dom...
Men skam den som ger sig!
Envis som synden är jag!
Eller som en ko...!



Vi hade ärende i Trönö i söndags...passade på att gå en promenad i byn...









Gillar att fota kossor...synd bara att dom är så stooora! Och lukten ska vi bara inte prata om, fniss!


Sötast!
Om nu en ko kan vara söt....?!

Hälsade som hastigast på Nathan också...


Men Ditte gillar ju inte statyn så nåt riktigt foto på Nathan o henne blev det inte, fniss!







Gullregnet har gått i vila...men lite vackert ändå!



Kossor, Nathan o gullregn...jag var ändå mest glad åt det blå som visade sig ibland!
Där uppe....



Kramen!


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej Ragnvi !



Underbar blogg har Du.Så fint med fotona som i ett block.Vad Du kan.Så länge jag inte begriper mig på hur jag ska göra, får det vara.Jag tänkte inte lägga av med bloggandet, har inte alltid något nytt att berätta i en blogg, räckte med att skriva på FB om det.

De där kossorna blir det biff av.Jo visst den lilla kobabyn är söt.De glor så fånigt.Minns Kurtan, som frågade om de hade koskräck ! Det har jag för kvigor, de jagade mig en gång på en ö, vi for dit och badade vid det var långgrunt där i Kalmarsund. Pappa körde motorbåten.Han gjorde allt för oss tre döttrar och Mamma.

Kram Mi



2010-11-03 @ 08:07:14
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: Anki

Jo då, kossor kan vara söta. Vilka härliga bilder. Bilden där blommor är i förgrunden och en människa (du kanske) i bakgrunden gillade jag skarpt. Himla fin.

Så humöret skiftar, o du som röker...haha. måste skryta med att mitt humör hållt sig bra trots att jag inte får röka. De går relativt bra, har tjuvat nån gång...aja baja dåliga jag..!!



Nu har jag berättat på min blogg, de du väntat på.

Kramiz Anki o ha en skön onsdag. Jag ska iväg o kolla trycket igen.

2010-11-03 @ 08:21:38
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Ann Catrine

Godmorgon!

Tack för morgonpromenaden, ljuvliga miljö!

Och kossor KAN då verkligen vara tjuriga!

Vojne vojne...



Skrattade högt åt fotot som illustrerade mammografin, att börja dagen med ett gott skratt är då inte fel ;-)



Passar på att önska damen en riktigt go och härlig onsdag!



Kram

2010-11-03 @ 09:54:51
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Trolda

Visst är väl kossor söta! MEN, alldeles för STORA i min smak också...de känner direkt att jag är rädd för dem och då blir de ännu mer nyfikna och närgångna. Bättre då med små BARN eller lagoma DJUR, såsom DITTE... (såklart!) ;-) Här är det också gråväder och flera plus, regnet öser ner, INNEMYS med andra ord! =D



Trolda - kramar =D

2010-11-03 @ 09:57:57
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag är så knäpp att jag tycker kossor luktar gott, det de släpper ut där bak kan jag också klara utan vidare. Grisar däremot.......HUVA!!!!

Vet du, jag har aldrig varit i Söderhamn, du får göra en turistblogg för stan så kommer jag!

Ha det bra med hösten, jag gillar den. KRAM!

2010-11-03 @ 11:52:44
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Så vackra bilder!

Skönt att se att även det lite överblommade kan vara så vackert:D

Även här är vädret sådär...

Kramen*

2010-11-03 @ 14:19:03
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej igen !

Eftersom Du inte är inne på FB så ska jag berätta för Dig att jag ringde Nordea-Banken, de hade haft datakrångel igår, så det var därför som inte mitt VISA funkade. SKÖNT ! Jag trodde nån jävel varit inne och snott det också.Man borde ha ett kort i reserv, tur jag hade mitt X:s mastercard, som jag gick hem och hämtade, ska tala om sen att jag lånade det att betala med.(101:-)

Regnade på förmiddagen, men sken upp för 10 minuter sol, sen försvann den igen,ser ut att bli snö.Hoppas jag har fel.

Kram Mi

2010-11-03 @ 14:40:24
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Vilka fantastiska kossebilder nästan så man vill klappa dem lite! Självklart får du

"låna" bilderna på fåglarna och hunden, har själv hittat dem på någon gratis animeradebilder sida.

2010-11-03 @ 16:12:00
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Mia

Så länge himlen är blå känns det lättare, men här är det grått i trist nu...och mörkt när man kommer hem! Huvva. Snön är borta, bara gegga L

Fint i Trönö är det, jag älskar den gamla kyrkan...

Aha, det är "drickmedicin" du har, det lät ju lite äckligt :-))

Kram på dig goding!

2010-11-03 @ 16:59:16
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Här har också vädret varit ganska växlande,

men mest mulet de sista dagarna, även om solen lyckats titta fram lite då och då.



Ja, det var ett passande foto av svamparna till mammografin ;-)

Mysiga foton som vanligt och jag tycker kor ser så roliga ut... :-)



Kram tillbaks

2010-11-03 @ 17:03:05
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Underbara bilder. Och visst är kossor härliga djur och tacksamma att fota eftersom de är så nyfikna. :)

Kram

2010-11-03 @ 20:04:26
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: eva

Nu har jag njutit en bra stund av dina fina bilder. Tack :)

Behövde lite fint att vila ögonen på efter att ha dragit på mig ordentligt tjurigt humör idag. Fönsterputsning...:(

Kram!

2010-11-04 @ 13:15:33
URL: http://evastantvarning.blogspot.com/
Postat av: Paula

Hej, här i Björsjö finns faktiskt både kossor o får, annars har vi bott mest i skogslandskap där det varken odlas annat än skog och djuren är bara de vilda älgaarna och vargarna...

Det är trevligt med omväxling och nu har jag skaffat omväxling hem också, hihi, åtta nya tassar att ta hand om!

Önskar dig redan nu en trevlig helg, för jag har baske mig fredagskänsla redan idag!

Kramen

2010-11-04 @ 17:10:41
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ulrika

Hej söta du!

Det är lite skönt att ha vuxenvecka och få längta lite. Hoppas besöket med klämningen gick bra - sk nödvändigt ont...är ju ändå bra med det.

Kramen

2010-11-04 @ 18:00:46
Postat av: Barnens Hjältar

Vilka himla fina bilder!! Vilket program gör du bilderna i? De som ser ut som skrivblock gillar jag :-)

2010-11-04 @ 22:37:54
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Inger

yes, fina bilder,,med en fin blå himmel.Underbara naturbilder, tänk att nypon kan se så vackra ut..óch en fin gammal kyrka..



Hmm mammografi inte kul men ett måste för oss. liknelsen var festlig,,,sorgligt att de ska göra så himla ont..

Sist men inte minst, mysig bilder på Ditte och husse förstår jag...Bamsekramen och nospussen..

2010-11-04 @ 23:04:23
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja du Rankan, har väl funderat på då och då om man skulle vilja vet mer om andevärlden här. Vi hade ju en tjej här innan gamla huset var renoverat som sa hon såg en man på övervåningen, oh de var inget vi bad henne leta om, utan hon bara sa det när hon kom ner...humm...de e kanske Petrus som inte fått redig ro, men de sista som hände mig var så annorlunda så jag funderar på om de var Åddi som försökte ta kontakt, kommer inte redigt ifrån det.



Trevlig fredag på dig.

Kramiz

2010-11-05 @ 10:31:21
Postat av: Ingmarie

Visst kan jag förstå Ditte,man kan ju inte bli fotad med riktigt vem som helst!Givetvis vill hon vara ensamt objekt...eller hur?

Hade hellre velat stoppa in en röksvamp när jag var på mammografi,men det var tyvärr inte tillåtet.Haa!!O tur var väl det!

Svar får jag också om ett tag.

Inom djurvärlden så står kossor högt i kurs hos mig eftersom jag bor granne med ett antal....



Kramen till dig min vän!

2010-11-05 @ 17:16:02
URL: http://frujacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0