What?!?!



Fattar nada?!
Eurovision song contest....
Trodde bergsäkert att hon skulle fixa det!
I mina ögon gjorde hon det! Fasen vad jag tycker synd om henne!
Fast egentligen har jag tyckt i många år att lilla Sverige ska nöja sig med den svenska melodifestivalen...men ändå! Grrrr!

Åter till den bistra verkligheten...jag behöver hjälp!
Vad heter den här blomman?!
Hoppas nån vet!



Svärmor kallade dom för Vitpytta...men det är det väl inte?!


Ljuvligt underbara är dom i allafall!
(Och jag kommer alldeles säkert att med blomman i alla mina inlägg tills nån kan tala om för mig vad hon heter..fniss!)

Nu har min dotter åkt hem igen...



Men Krille har kommit så hunden är nöjd!

Igår var Sambon o jag på middag hos Krille...eller rättare sagt; middagen var hos första årseleverna på Hotell- o Restaurangutbildningen i Bollnäs...



Jisses vad GOTT dom bjöd på!
(Bjöd o bjöd..vi fick nog betala för oss...och mycket dricks lämnade vi också, fniss!)



Temat var ost....du milde himmel!
Så gott så gott!

Förrätten...fråga mig inte om innehållet men olika ostar fanns däri!



Huvudrätten...kyckling med ost o annat smått o gott!
En härlig potatiskaka med ost o spenat...mmm!



Superläcker "ostbricka" till dessert...



Höll på att storkna ett tag...fniss!

Och nu har jag blivit hungrig av bilderna...frukost innan jobbet!
Kramen o ha en bra fredag!



Den kattan...

 


Kommentarer
Postat av: Trolda

Åååååh vad du frestar med godsaker så här på morgonkvisten!!! =D får snart mumsa frukost känner jag...;-) och visst var det synd att hon inte kom med i finalen...tyckte hon var fantastiskt duktig! Jag vet tyvärr INTE vad blomman heter, men fantastiskt vacker är den! Ha nu en HÄRLIG helg och godmorgon! =D



Trolda - kramar =D

2010-05-28 @ 07:59:02
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vitpytta = Nysört om man får tro Gogle!

kolla att så på Vitpytta får Du se!

Vilka läckerheter, blir proppmätt bara av att titta!

Tänk om det vore så lätt, då skulle jag ha idealvikt:((

Ha de`

2010-05-28 @ 09:06:59
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Åh, vad jag gillar Fia Katt alltså. Hon är för skön.



Såg inte melodifestivaljippot ja. För det är bara ett stort onödigt jippo numera. Det är ingen tävling längre. Inte i musik i alla fall.

De tävlar i vem som bäst eller minst kläder på sig. Programledarna tävlar om vem har knasigast frisyrer.

Pausinslagen är oftast mycket bättre än låtarna som tävlar...

Så lilla fröken gympaskor gick inte vidare alltså...

Har hört låten en gång tror jag.

Då slipper i alla fall Sverige tänka på att ordna med stor tävling nästa år...



Ingen aning om vad den vackra blomman heter.

Tyckte den påminde lite om en vallmo. Men det är nog inte...



Sicken god mat de lagar de där blivande kockarna.

Men ibland undrar man lite varför de inte får lära sig husmanskost med.

Man tröttnar lite på den där vackra, fina maten ibland.

Känner ibland att jag skulle vilja ha en tallrik med köttbullar, sås och potatis när man är ute och äter. Men det är nästan bara korvmojjar som har det, eller så är det barnmat på resturanger....

Synd.



Nu sitter jag med en kopp kaffe och läser lite bloggar. Din är en av höjdpunkterna. Gillar att se bilderna hos dig och läsa om Ditte och Fia Katt.



Nu får du ha en fin fredag min goa vän.

Det ska jag prova i alla fall.

Kramen på dig.

Synnöve.

2010-05-28 @ 09:20:38
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: eva

Nu blev jag nyfiken, har inte en susning om vad det är för blomma, jättefin är den i alla fall!

Oj,vilken massa smaskig mat! En njutning för ögat hur skulle det inte då varit för gommen ;D

2010-05-28 @ 09:31:11
URL: http://tantbloggaren.blogspot.com
Postat av: anki

tittade inte på anna bergendalh i går så jag har ingen aning om det hela :-)



blomman vet jag inte vad den heter, men vacker är den :)



jisses vilken god mat ni fick... blir själv hungrig på frukost nu... :)



ha en skön dag

2010-05-28 @ 09:42:16
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: UllaMona

Att det finns en blomma som heter Vitpytta men om den ser ut som på din bild vet jag inte.



Oj vad jag blir sugen när jag ser dina goa matbilder...mums!



Jag har aldrig gillat Anna Bergendal varken i Idol eller i Svenska uttagningen till "sångspektaklet" kan inte förstå hur man kan tävla i musik...för mig spelar det ingen roll om hon är med eller inte för jag tänkte ändå inte titta.



Ha en fin helg!

2010-05-28 @ 14:34:13
URL: http://ullamona.blogspot.com
Postat av: åsa

Eurovisions"fiaskot" som det tydligen kalls nu..

Visst är det väl på tiden att inse, att Sverige gjort sitt när det gäller, inte sjutton kan vi tävla mot tex. alla forna "öststater"..

Anna Bergendahl gjorde vad hon kunde och enligt mig så var hon jättebra, med en bra låt, men.....

Förstår att ni åt gott då ni var "gäster" på skolan i Bollnäs, ungdomarna brukar vara superduktiga!

Hoppas du/ni får en bra helg och att solen skiner på er..

Ha dé!/Kram

2010-05-28 @ 14:38:32
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Marina

Ost som är min favorit, de går att variera så mycket! Kul med ny mat.

Jag tyckte det var så tråkigt att inte Anna gick vidare, hon var bäst!

Ha en bra fredagskväll. :D

2010-05-28 @ 14:46:48
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ja Du har så rätt, inte var det Vitpytta =Nysört inte!

Det är ju ett ogräs nästan, har massor runt omkring!

Din blomma ser ju ädel ut och så fyllig!

Fin fredag:))

2010-05-28 @ 16:37:35
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Anna...smyger in

Men himmel så galet gott det ser ut Rankan..mums..jag förstår att du njöt.



Krysantemum Rankan är det..jag har den i min trädgård oxå..



Ha en go' fredagskväll..

2010-05-28 @ 17:03:37
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: engelsson

Ja att inte Sverige e med i finalen..det e outhärdligt hemskt det.. Blomman??? hmm bladen ser lite anemoneaktiga ut medans blomman liknar en gles dahlia..den var skum den..men leta bland anemonerna det e engelsson tips

2010-05-28 @ 21:57:16
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: engelsson

Sommaranemon??

2010-05-28 @ 22:00:05
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Jag har inte hängt med i Eurofestivalen i år heller.

Har blivit lite trött på det.

Tycker det var roligare förut.



Vilken söt blomma.

Men nej, tvärr vet jag inte vad det är för sort. Men kanske någon annan här vet.



och oj...så mycket god mat ni åt...nu blir jag verkligen suktad och hungrig.

Inte bra så här sent på kvällen...för det blir antagligen en extra natt-macka :-)

Kram

2010-05-28 @ 23:57:16
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Dubbel Tovippa..mmm o du har rätt jag ser nu att bladen är Tovsippa även om jag aldrig sett en dubbel innan så är det säkert så..



Rankan jag spelar just för dig idag..kom o lyssna..:)

Postat av: Carina

Men så mycket gott de bjöd på Krilles klass :p

Har har Margareta E som lärare tro, hon gick samma fotokurs som mig och firar sina 50 år på Forsparken idag.

2010-05-29 @ 09:40:10
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Suss

Oj, det här inlägget hade jag missat och nu efter att ha FROSSAT i matbilderna önskar jag nästan det hade förblivit så. Jag är jättesugen på ostbricka, längtar efter kyckling, för att inte tala om det där gröna mojset som sticker fram vid baconet. Kram

2010-05-30 @ 12:37:30
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0