Klockan 4...

Klockan 4 en onsdagmorgon sitter jag här...på en ledig dag....
Det har varit en sån där trälig natt...igen.
Har väl lyckats sova i drygt en timme tror jag...kroppen medverkar inte!
Får väl försöka krama kudden under dagen...
Morning förresten!


Nu har det varit några underbara dagar...varannandag så där...
Man har liksom nästan kunnat se hur det har grönskat mer o mer dag för dag...härligt!





Fast det är synd om alla allergiker!

Mina blommor inomhus ska få sig en dusch idag...ser nästan ut som om dom har massor med pollen på sig men det är rivningsdamm som är kvar sen förra veckan...fniss!

Nu får jag gå ut med en varning...!
Blir nog ett taxameterlångt inlägg...igen!

Kronologisk ordning...

Los...



Tomten utökades under lördagen...gästantalet blir fler o fler vartefter ungdomarna växer upp...


Noll fisk...fniss!


Ditte hon badade o badade...





Alltså...hade det bara varit några grader till i vattnet i sjön så hade även jag badat!
Jisses vad svettigt det blev ett tag! Men som ni såg i förra inlägget så nöjde jag mig med badtunnan...




Efter en vacker solnedgång åkte vi hem igen...


Kom hem mitt inatten...och jag fick en trälig natt då också...suck!
Och söndagen var seeeeg....fniss!

Åkte till skrutthuset i Trönö i måndags...


Kikar man noga ser man hur högt vattnet gick tidigare i vår...


Fniss...sånt här motiv fotade jag förra våren också!

Släpade hunden runt i byn...





Men några Pullor såg jag inte till...och hönshuset var i misär?!

Men vi träffade liten Alice istället!


Fniss!

Tänk...efter flera års uppehåll kom jag äntligen ut på Skenstaviken här i Borg!
Bästa att passa på medan vattenståndet är högt...och innan myggen kläckts!
Ditte fick stanna inne men Fia följde med ner till bryggan...




Rankans Borre...

Och sambons Fuling!


Båda fick återvända till spa´t...



Igår tisdag var jag på Party!


PrylParty...





Men jag var nästan mer intresserad av svägerskan Eva-Lenas vackra orkidé...fniss!
Jisses vad blixten ställde till det!



Men tänk....Liten Alice var även hon på Partyt!
Här i PartyPinglan Bettans famn...


Jo jo...det ska börjas i tid...

Kramen!


Sambon har inga problem med sömnen...fniss!






Kommentarer
Postat av: Anna.. tassar in..

Rekord Rankan i lååååångt inlägg...du är makalös..himmel vilken sommar ni har..klart man blir badsugen då..massor av härliga bilder med tokrolig text..me like..sov nu en stund i hängmattan :)

2010-05-19 @ 06:33:37
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Godmorgon i stugan.

Jag hoppas kanske du sover nu.



Vilka härliga bilder.

Förstår Ditte, klart man ska bada. Längtar efter att bada själv. I Glomma. Men där finns det sådana där fulingar som sambon din fick upp... Glommakrokodiler...

De har en hiskligt massa vassa tänder. Biter i allt.

Tår och fingrar...

Tycker inte ens de är riktigt så där goda att äta.

Gäddkakor går väl an då. Eller glommakrokodilkakor.



Igen mer intresserad köpare på skrutthuset? Har du funderat på att hyra ut det? I och för sig mycket jobb...



Två små söta Alisar har du bild på med. Bägge är lika charmiga, fast på olika vis.



Häng med på party alltså.

Länge sen man var på ett sånt. Får känslan av att det börjat minska med homepartyn nu. Man hör inte talas om det så mycket längre.



Nu ska jag ta mig en fika. Får inte sova jag heller.

Men av andra orsaker än magen. Jag har problem med övergångsbesvär. Urk säger jag bara...

Men det tar vi en annan gång.



Ha nu en alla tiders skön onsdag. Sov ett par timmar nu. Ta hand om Ditte Tax och Fia Katt.

Kramen från nabolandet.

Synnöve.

2010-05-19 @ 07:21:57
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: anki

härligt ställe där i Los tror jag :) det jag kommer ihåg är att det är vackert där uppe...



tråkigt att inte få sova, man blir näst intill tokig, hoppas du får sova lite idag istället och att nästa natt blir lugn..



fina bilder och Ditte är alltid fin på bilderna,, kul att hon gillar att bada....



ha en skön och vilosam dag

2010-05-19 @ 08:57:17
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: Kerstin

Morning!?

Jag har vandrat runt hos Dig en lång stund och bara njutit, vad underbara bilder!

Alla djuren är ju bara så härliga!

Hoppas att Du får sova i natt!!

Kramiz

2010-05-19 @ 09:25:56
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Morning!?

Jag har vandrat runt hos Dig en lång stund och bara njutit, vad underbara bilder!

Alla djuren är ju bara så härliga!

Hoppas att Du får sova i natt!!

Kramiz

2010-05-19 @ 09:27:01
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: eva

Vilket härligt inlägg!

Jag tycker du är avundsvärd som har så vackra miljöer nära dig! det måste vara en lisa för själen.

Hoppas du kan vila under dagen, det är ju vidrigt att bli så kort i sömn!

Kram!

2010-05-19 @ 09:52:09
URL: http://tantbloggaren.blogspot.com
Postat av: Ninni

Gillar dina långa inlägg...du blandar härliga bilder med härlig text.

Tråkigt att du inte kan sova, men du kanske nannar kudden just nu!?



Är det er sommarstuga du tagit bilder ifrån??

Härligt ser det ut nere vid sjön.

Sötnosen Ditte..jasså hon gillar att bada. Jag bodde grannar med två underbara taxar när vi hade huset. Dom gick i bara så det gick över tassarna..hihi.



Ha en fin dag.kramen

2010-05-19 @ 12:02:50
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Marina

Vilket härligt lååångt inlägg! :D

Fina bilder, så mycket roliga minnen.

Ha en bra dag.

2010-05-19 @ 13:58:51
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: ingrid

Ni ser allt ut att vara lite livsnjutare både du och gubben (och Ditte..) kan ta tillvara de härliga stunderna. Sådant är viktigt för kropp och själ även om bekymrerna finns där och knackar på med jämna mellanrum. Kram

2010-05-19 @ 15:52:00
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Hejsan!



Hoppas du har kunnat sova igen en stund nångång under dagen - det kan nog behövas! Jobbigare göra än att försöka sova när man inte kan, får man ju nästan leta efter!? <:-I



Härligt med fisketurer i båt - det var länge sen jag var med på nån sån. Sonen fiskar däremot lite allt som oftast, och senast i gårkväll kom han hem med en stor gädda. Inte så tung i och för sej (3,5 kilo) men det var lång iallafall! :-D Dock var det inte han, utan en kompis som hade fått den - och varför inte kompisen ville ta hem den till sej vet jag inte... Skit samma! Det är alltid kul att få se fångsten - men rensa och tillaga den får någon annan göra... <:-) Äta den också, förresten! Jag håller mej till inlagd sill och fiskpinnar - och lax en och annan gång.

2010-05-19 @ 16:34:43
URL: http://annakksfoto.blogg.se/
Postat av: Inger

Vad trevligt ni verkade ha det i Los..

och underbara bilder..mysigt med Ditte i badet..



Jobbigt med sömnen,,hoppas du får sova inat..

Men har du knopp på liljekonvaljerna,,det har jag inte sett ännu. Men de brukar ju komma till Mors Dag och det är ju nästa söndag..

Söt liten baby, och jättetjusig orkidé..



Kramen till dig om hopp att du får sova gott inatt..

Nospussen till ditt lilla gull..."Ditte"



Firren var inte dum heller...och god kan jag bara ana..

2010-05-19 @ 21:22:18
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Heson

Usch och fy för att inte kunna sova. Hoppas att du lyckas bättre i natt. Det där prylpartyt såg ju himla trevligt ut. Kul med lite nya party-ideer. TupperWare känns lite förlegat ;-) Och förresten, jag har ju glömt - jag var visst på ditt jobb häromveckan. Hörde faktiskt sköterskorna prata om Rangvi och tänkte att det nog kanske var du. Förresten så har jag fortfarande inte fått något svar på röntgen, så jag ska ta och slå en signal.

Kramen!

2010-05-19 @ 21:52:05
URL: http://hesons.blogg.se/
Postat av: Suss

Den abborren hade nog inte jag slängt i, de är goda hur små och "beniga" de än är. Skönt att läsa alla härliga inlägg sen sist. Kram!

2010-05-19 @ 22:32:51
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Ha, ha ser din man i soffan och jämför min.. soffan är en kär plats för min man oxså när han kommer från jobbet;) Tycker du att Gädda är en fuling till fisk.. jo kanske om man ska tala om slemmet:(

En massa bilder och text som vanligt hos dig när du bloggar..Ser ni haft riktigt sköna dagar på er äventyrsfärd:)

Visst är det jobbigt när man inte kan få nattro.. så jäkla jobbigt .. hoppas du får en bättre sömn i natt då.. som vanligt en skön berättelse i bilder och ord:)

Kram till dig.

Postat av: soffie

va härligt du visar ,otroligt vackra bilder,men så trist att dina nätter varit jobbiga,

hoppas du får en go nattsömn nu,

kram

2010-05-19 @ 22:53:17
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Trist att inte kunna sova och hoppas verkligen du får sova bättre inatt.

Ljuvliga foton du visar oss här

tänk hur allt slår ut och blommar i rasande takt nu...det är helt otroligt.

Och så mysigt med vovven som badar och på Borren osv.

och kan tänka mig du hade trevligt på partyt.

Ha det så gott.

Kram

2010-05-19 @ 23:42:48
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Mia

Morning! Full fart ser jag L

Men jag gillar INTE att du inte får sova..som du så väl behöver...

Vårfloden har ställt till det ordentligt här uppe, men än så länge mest uppåt fjällvärlden..Flera vägar är avstängda pga jordskred och översvämningar...inte så kul! Tur att man bor högt..

Kram till dig!!!

2010-05-20 @ 06:47:12
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna

God morning goaste ranka!



Trist att inte magen har ordnat till sig!



Härliga bilder as usual! Jag njuter i fulla drag!



Och Ditten, hon ser verkligen ut att njuta i plurret!



// KRAM

2010-05-20 @ 09:11:38
URL: http://annalundberg.org
Postat av: Carina

Mmm, mmmmm.....så jag njuter av dina bilder Rankan.

Vi bor på bästplatsen i vårt land :)

Los mitt i skogen och hela klanen samlad, enkelt och ärligt kunna umgås mitt i naturen....det är inte alla förunt. Själv sitter jag smått bakis efter resan från Varberg, sittande på ett kvavt tåg 8 tim och komma hem mitt i natten ger samma symtom känner jag....nå väl är proppad med nya intryck som ska smältas och sorteras....tur jag tog semester ett par dagar nu ;)

2010-05-20 @ 09:14:42
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Trolda

Ja men ännu ett härligt "meter-inlägg" att mysa med!!! =D Underbara bilder från en härlig vardag! =D jag har ju semester och njuter också verkligen av vädret o värmen! =D Hoppas du får sova bättre nu till natten så du är pigg om dagen! Ha det allra bäst och KRAMAR!!! =D



Trolda - =D

2010-05-20 @ 09:50:09
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: britten sa

nä inte ,min gubbe heller han somnar innan han ha lagt sig nästan...till skllnad från jag som vänder och vrider....Undrebart härligt långt inlägg ( Tur att det var långt för det var så bra )och Ditte kan jag aldrig se mig mätt på---Ska vi försöka sova i natt tro

2010-05-20 @ 21:29:38
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: eva

Kikar förbi för att önska dig en trevlig helg!

Kram!

2010-05-21 @ 17:50:16
URL: http://tantbloggaren.blogspot.com
Postat av: Britt Inger

Som vanligt finfina bilder :) Ragnvi, du ÄR en riktigt duktig fotograf :)

Du lika som jag, verkar ha en viss förkärlek till vattendrag.... Åh, va jag skulle vilja ha en stuga vid en sjö eller vid havet. Men, det var ju det där med priset....

I morron ska jag nog till Håkes o skaffa lite fint till gravarna, har inte varit där ännu, skäms lite ....

Trevlig helg o kram på dig :)

Hoppas du får en fin helg !!

2010-05-22 @ 00:13:26
URL: http://brittingers.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0