Gökotta...

Morning!
Näpp...ingen Gökotta utomhus för mig så här på morgonkvisten..får väl se hur vädret blir under dagen...
Jag hörde faktiskt göken förra lördagen, den 8:e...och det dokumenterar jag noga i almanackan, fniss!
Inte har jag nån Gök på bild heller...bara andra vanliga fjäderfän!


Jag blir lika glad varje gång jag lyckas få nån fågel på bild!


Sädesärlan i Trönö...på Sten af Borg...



Tärnan i Borg...

SkränTärna kanske?



Igår var en solig o vacker morgon...


Stilla lugn över dypölen Skenstaviken...myggbarnkammaren!

Närde en förhoppning att kanske vi skulle komma ut med båten en sväng...



Men det var så grått o dimmigt inne...så skurhinken blev min följeslagare heeela dagen igår, fniss!


Väggen föll i förrgår...isch vad med gipsdamm o sågspån...överallt!
Jag har att göra länge....

Grå o dammig o ruffig är Ditte Åkersork också!






Sorkar och områdets Kattor är det vanligaste jaktobjektet!

Kattan Fia...hon börjar lära sig att posera...fniss!



Idag den 13:e har bästaste väninnan Eva´s barnbarn födelsedag!
Lilla Molly blir hela 2 år! Grattis, grattis!



Har bara äldre foton på jäntan...kanske kommer färskare på mejlen?

En sköning som endast har ett år på nacken kom till jobbet i tisdags...


Theo...barnbarn till en Syrra...




Skulle sitta fint med några barnbarn, fniss!
Men den tiden kommer väl förhoppningsvis...?!

Nu är tiden så gott som förbi för vissa.....



Tur det kommer andra skönheter i dess ställe!


Kramen!



Bollviva i Borg!





Kommentarer
Postat av: Ingmarie

God morgon på sig!

Menar du på fullt allvar att du går ut mitt i natten för att hitta o lyssna på en gök???Ja jag säger då det,det finns folk till allt!!Hiiiii!

Åkersork o katt till Ditte...Hur går det då för Fia?



Trevlih helg på dig!

2010-05-13 @ 08:15:25
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Dina BILDER! Underbara1 Ingen gök här ännu, är lite kluven till att höra göken!

Du vet

östergök är tröstergök

norregök är sorgegök

västergök är bästergök

södergök är dödergök,

gäller att höra den från rätt håll!

Visst såg jag den underbara Gubben

och hans grammofon och skivor!

Vilken stämning i det programmet?!

Ha en skön "Himmelsdag"

Kram till Dig och Puss på nosen till Ditte och Fia*

2010-05-13 @ 09:18:35
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Eva P

Hej! Jag har redan hittat den kameran jag vill ha, men det är tydligen skillnad beroende på vilken butik man går till i den här stan :/ Så det är lite frustrerande.

Ja men självklart får du låna bilder på barnen :) Kramar

2010-05-13 @ 09:21:21
URL: http://evapetersson.blogg.se/
Postat av: Eva

Ja dom kommer säkert, barnbarnen, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge vet du;)

Titta på Fia! sitter som en drottning på tronen, proppfull av självförtroende och övertygad att hon äger världen! jag skulle vilja träffa den katten :)

Ha en riktigt bra dag!

Kram!

2010-05-13 @ 10:18:55
URL: http://tantbloggaren.blogspot.com
Postat av: ingrid

Skulle precis skriva samma inledande rader som jag sen upptäckte Eva ovan skrivit!! Så då bara håller jag med. Vi ska återlämna vårt lilltroll idag, hämta föräldrarna på tågstationen i alvesta. Ska bli spännnde se hur han reagerar efter de nio dagar de varit borta. Inte en gång han varit ledsen efter dem sen han kom hit i söndags. Otroligt lätt unge!

Var lite orolig hur jag skulle orka både jobb och vara småbarns"förälder" men det har gått helt problemfritt. Att han sover hela nätter är ju en stor bit. Jag som annars brukar vara rätt slut efter jobb.. Kommer väl lite sen efter kanske?!

2010-05-13 @ 11:11:15
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Anki N

Skönt att se alla dina fina bilder i all vätska som faller här just nu....du vet sånt där vi kallar regn. Det har regnat oavbrutet sedan i går kväll. Var ute o planterade lite växter jag snodde för väninna i går kväll, skönt men blött, japp.

Så ni är igång o renovera o river lite. Kul, men dammig. Vi gör lika med ingenting sånt här just nu, stilte eftersom gubben är nyoperad o ska ta´t lite lugnt en tid. Två månader sa läkaren o de e nog bara han som drömmer om det, jag känner min käre make jag. ler

Kramiz o trevlig helg

Anki N

2010-05-13 @ 11:28:54
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Synnöve

God.... äh, hej.

Det är en fröjd att se dina bilder måste jag säga.



Tärnor är ena ilska ena när de har ungar och man kommer för nära... Vilka vassa näbbar...



Ditte åkersork ja, men det är ju en grythund så det är klart hon leker åkersork hihi.



Fia Katt är stilig där hon poserar måste jag säga. Verhar ha funnit sig till rätta fort tycker jag.



Så väggen är borta nu...

Då blir det större rum att vistas i. Skönt. Små rum är mysigt, men det kan vara härligt med ett stort med.



Tror det kommer barnbarn så småningom. Plötsligt en dag får du veta det bara...



Här är det grått idag med. Regnet hänger i luften. Solen är ledig tror jag.

Men då får man möjlighet att göra nått inne.

Tvätten till exempel...



Ha en skön dag i dag.

Kramen Synnöve.

2010-05-13 @ 12:57:16
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Vicke

det var många härliga bilder på en gång

2010-05-13 @ 13:34:22
URL: http://animeramedvicke.bloggplatsen.se/
Postat av: åsa

Hörde också göken tidigt i går morse och jag intalade mig att det kom från väster...

Att gräva efter sork, det var byrackans favoritsysselsättning, han kunde gräva djuuuuupa gropar och hålla på i det oändliga..

Ha dé!/Kram

2010-05-13 @ 13:59:48
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Mia

Mina barnbarn gräver efter både det ena o det andra när dom är ute...ja, de fyrfota alltså..det är ju dom enda jag har..å jag lovar, nu är det skitigt ute! Så det dras in massor med lera o grus...

Visningen gick bra, men hon kan inte ge besked förrän i nästa vecka...håll tummarna!

Kram!!!!!

2010-05-13 @ 14:37:34
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Va ni håller på o donar !!

Hur får du din gubbe att göra allt du vill, har du nå tips ?

Har föresten telefonen kommit igång än ?

Kramizar från B-I

2010-05-13 @ 16:25:50
URL: http://brittingers.spaces.live.com
Postat av: Trolda

Ja men snart tror jag du är en puräkta professionell ORNITOLOG käraste Ragnvi!!! Du lyckas fånga den ena vingförsedda Vännen efter den andra...=D Kanske ligger du likt Ditte och smyger på åkrarna för att fånga bytena på bild!?? ;-) Härligt att kika in här, som ljuvaste Fågelsång! =D



Trolda - kvitterikvitt =D

2010-05-13 @ 19:22:36
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: anki

härliga bilder :) tycker att både katten och ditte har båda börjat posera för dej tycker jag. :) så vackra husdjur ni har.



blev dåligt med sol här, t om regn ikväll, skönt för det var så torrt och sen luktar vår regnet så gott..



ha en skön kväll

2010-05-13 @ 20:44:03
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: Inger Maryissa

Det var länge sedan jag hörde göken...

den finns nog inte här bland höghusen...

Men kommer i håg min barndomsplats där det fanns en massa olika fåglar och vi även hörde göken.

Fina bilder du har här på de så söta små fåglarna och tärnan.

Hoppas ni snart kan ta en tur med båten..och jag har hört att värmen är på väg...

och det är alltid så kul att se bilderna av vovven och kissen och det du berättar.

Och så söta foton på de små.

stor Kram

2010-05-13 @ 22:03:27
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: SOFFIE

så otroligt vackt´ra bilde rå de på fåglarna guuu va bra,jag lyckas alltid skrämma iväg fåglar då jag ska fota dem måste köpa ett dunderobjektiv:)

kram till dej

2010-05-14 @ 00:53:09
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0