Nu lyser den...


Med sin Frånvaro...fniss!

Morning!
Jisses sicket regnväder det är här nu...typiskt! Vi ska ju lite senare idag åka upp till Los o gratta en svägerska som imorgon fyller 50...det blir till att ta paraply o gummistövlar med...

Nu till en annan Jubilar...
Britt-Inger från Glössbo....hon har Födelsedag idag!
Grattis till Dig o hoppas ryggen mår bättre!
Jag kan fortfarande inte hälsa på dig i bloggen...grrr! Men nu tänker jag ringa dig endera dan!




Kan ni känna doften av de underbara syrénerna?!
Jag kan...för jag har en stor bukett såna ute i Kuvösen...ljuvligt!



Jag var till Skrutthuset i Trönö härom kvällen...tog med mig lite rabarber o syréner hem...
Oh, denna ljuva sommartid...trots regnet! Det behövs!








Hunden var med mig till Trönö...men hon ville knappt vara med på bild...fniss!


Inte alltid lätt att fota Go´hjärtat!

Vi var noga övervakade....









De här var de enda med fjädrar som jag såg...var o kollade efter hönsen men deras hem var fortfarande i misär...dom bor nog nån annanstans i år?!...synd!
Ulltottarna såg jag heller inte till...hm?!


Men kossorna vid gamla kyrkan är kvar!





Himmel vad det tar i o blåser ute nu...kikade ut genom fönstret och det ser nästan ut som om det snöat ute!
Äppelblommorna blåser bort...vackert så länge den skönheten varade. Inte tror jag det blir särskilt mycket frukt i år heller...har inte varit så mycket surr i träden här i år...synd!
Fotade lilla äppelträdet i Trönö...





Här i Borg finns ett träd med tre sorters äpplen på...det ena godare än det andra! Var otroligt mycket frukt förra året...man kan bara hoppas på skörd även i år!

Lilla Dillpionen blommar nu!





Annat har blommat klart för i år...men vacker ändå!



Jag får lov att vara klar jag också nu...fniss!
Kramen!

 


Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Himmel här kommer jag först av alla och har haft fullt upp bland blommor fåglar och härliga rader här..du är lite makalös Rankan..meterlångt igen..:)



Mmmmm ingen sol..men då får man lysa med sin inre sol..och då blir allt så pass härligt ändå..kram på sig från Anna o klappa Ditte lite från mig..

2010-06-12 @ 08:19:52
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Underbart!!

Väntar oxå på solen, kommer nog snart!

Kramen*

2010-06-12 @ 09:21:08
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Hej på morgonkvisten.

Jodå, visst regnar det här med. Det är rena skyfallet. Men det är skönt. Jag tycker det är lättare att andas. Mindre pollen.

Förkylningen sitter dock där...



Kan känna doften av syren hela vägen hit. Får trotsa regnet och ge mig ut för att plocka in några kvistar och sätta på bordet här.



Hur i sjuttsningen kommer du så nära de där små med fjädrar?

Har försökt här men det lyckas inte så bra. Sitter för det mesta på verandan när man ser dom uppe i björkarna. Men med teleobjektivet går det bra.

Tyckte Ditte det var skönt att komma till Skrutthuset igen?

Förstår du saknar det. Lite i alla fall hihi.



Ha en fin dag nu. Njut av regnet. För tänk om det inte kom nått regn alls...

Kramen Synnöve.

2010-06-12 @ 09:54:50
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Hallå i stugan!

Har haft STORA problem med bredbandet må du tro...hoppas att detta når dig!

Sådan övervakning vill jag också ha....kvittrigt värre!

Har slutat prata väder,det hjälper inte.Har även försökt med annat men det blir nog bättre efter jul!Hiiii!!!

Hoppas att du håller dig torr på kalaset.....oljeställ är nog till att föredra!



Stora kramen till dig min vän

2010-06-12 @ 12:50:58
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Photos by Storm

Härliga blombilder och när man ser dem är det svårt att tro att du har regn. Jag har en dillpion men den har alltid blommat. Ja, tänk vilket trist väder vi har. Idag lyser solen mellan skurarna men då blåser det ishavsvindar, suck. Ha det bra/Kram

2010-06-12 @ 16:04:22
URL: http://photobystorm.blogspot.com
Postat av: Paula

Ort i Hälsingland" stod det i mitt korsord idag, svaret blev...Trönö,,,tadaaa så fort jag såg sista bokstaven dyka upp då visste jag ju!

Vädret är dötrist, tur vi inte sitter o ugglar i husvagnen. Maken ugglar framför fotbollen, inte för att han nu är så intresserad men han orkar inte sitta timtals vid datorn heller så...

Många fina fåglar du fotat, du vet väl vad dom heter, hihi? Jag har nämligen läst en fågelbok!

Ha nu en skön fortsättning på helgen, kanske vaknar man till solsken imorrn istället

Kramen från pörtet

2010-06-12 @ 18:40:36
URL: http://paulaz.se
Postat av: anki

ja jisses vad det öser ner :) här kurar vi inne.. har suttit och bläddrat och arbestämt insekter jag fotat.. tar en evighet ..



syrener så vackra, doftar underbart.. har stora höga buskar här vid bron samt nere vid jordgubbarna har vi en lång häck.. :)



fina bilder visar du åter igen,, bilden med syrenerna och ån bakom.. kanon vacker :)



ha en skön kväll i Los trots vädret.. :)

2010-06-12 @ 18:50:49
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: Britt Inger

Åh Ragnvi :) Va gullig du är !! Tack så jättemycket !! Va glad o överraskad jag blev nu :)

syrener ja, sååå gott de doftar.... Ryggen vill inte riktigt samarbeta men det känns ändå mycket bättre nu när jag fick starkare medicin.

Kattsiken va bloggen är trist, jag menar min förstås.... Inge kul när de ändrar ock ställer till. Det funkar ju inte !!

Nått som är roligt är att äldste sonen kom hem till oss igår kväll, åker igen i morgonkväll (mindre kul).... Så nu har mamman laddat batterierna lite :)

Nu Ragnvi önskar vi oss sol imorgon eller hur :)

Ha det gott, kramizar till dig :)

2010-06-12 @ 22:37:56
URL: http://brittingers.spaces.live.com
Postat av: Inger Maryissa

Här lyser också solen med sin frånvaro och det har varit molnigt, regnigt och blåsigt.

Hoppas så att solen och värmen kommer tillbaka snart, för det behöver vi.



Så ljuvliga bilder du har av syrenerna, och man kan nästan känna doften genom skärmen..

och av de söta små fåglarna...och de övriga bilderna...så fina foton du tar.

Och dillpionen är då för ljuvlig.



Ha en fin fortsatt helg

Kramar

2010-06-12 @ 23:36:11
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vill också ha syrener. Undra vart jag ska sätta ner dem?

2010-06-13 @ 09:46:11
URL: http://spinninghead.blogg.se/
Postat av: soffie

här har solen varit borta ända sen i torsdagskväll,suck vill ha den tillbaka nu,

Va fina bilder och kul att du lycklats få så många vackra fåglar på bild,

mmm syrener det är verkligen härligt med den doften och vackra är de med,

kram

2010-06-13 @ 10:05:51
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej gosetant!



Åh, vlika härliga bilder du bjuder på!



Födelsedagsfirande har vi haft två st i helgen. En som fyllde 12 och på tisdag är det en som fyller 37. Men vem det är säger jag intet.



// KRAM

2010-06-13 @ 16:19:38
Postat av: Anette

Man får ta vara på de små solglimtar man får. Vi hade några timmar i förmiddags, sen kom regnet igen. Men det blir förstås grönt och vackert ute!

Jag har varit lite dålig på "bloggpromenaderna" på sistone. Vi hade en student i fredags och så har datorn krånglat, men nu får vi hoppas den håller sig i skinnet ett tag!

Ha det så gott. Kram Anette

2010-06-13 @ 18:19:48
URL: http://mammanette.blogspot.com
Postat av: annette

Men hallå, så mkt underbara blommor och fåglar Du fotat, har suttit en lång stund och njutit, är en lisa för ögonen och själen att gå in här och se allt vackert Du fotat. Ditte få vi väl ge lite ledigt från "fotojobbet" nu över sommaren, hon känner stark konkurrens från från blommor och fåglar;)

Jag mår bättre men inte riktigt okej, är för stressigt för mej numer märker av att jag inte är tjugo lägre;)Fast tjugoåringarna klarar det ännu sämre!!

Hoppas Du får se lite sol i veckan, idag har vi sett lite sol, skönt att slippa oktobervädret som rådde fredag/lördag!



Kraaam!



annette

2010-06-13 @ 20:51:48
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Margit

Tack för din tidigare hälsning!!! Vi är nu hemma igen..efter KRETA-resan...som var bra på alla sätt...vi är SÅ nöjda...solbrända...

Kolla gärna in i bloggen..se bilder...

Fina bilder du bjuder oss på i din blogg!!!

Önskar dig en ny bra vecka och KRAMEN vännen!!!

2010-06-13 @ 21:35:49
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh vad jag blir glad av dina bilder!!! Jag bara äääälskar dom L

Här flyger det annat i luften, frön från nåt träd som snöar omkring och jag har haft fönstret öppet, så nu ser det som om jag har massor med dammråttor inne! Men skit samma, städning nästa vecka när allt är utflyttat =))

Kram till dig goaste!!

2010-06-14 @ 09:39:31
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: ewelina jungmarker

vill du bli veckans blogg?

anmäl dig nu!:d

2010-06-14 @ 10:30:37
URL: http://jungmarker.blogg.se/
Postat av: paulina♥

vilka härliga bilder :)

2010-06-14 @ 10:30:47
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: Ulla

Jadu, vilket busväder det var i lördags, men just i denna stund lyser solen. Härligt!

2010-06-14 @ 19:50:31
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0