Glest...



Morning!
Det blir lite glest mellan inläggen hos mig...
Som för många andra så lockar det underbara vädret ute mer än datorn...
Därför blir det här ett bautalångt inlägg...fniss!

Glest var det med besökare till Skrutthuset också...kom inte sån nån överraskning tyvärr...
Angående försäljningen så får vi hoppas på datorvärlden...nån 08 eller tokig tysk som jag brukar säga...



Lite ulligt och gulligt från Trönö...





Dom här bilderna fotade jag för flera veckor sen, i mitten av maj...måste nog kika förbi snart igen o kolla hur mycket dom har växt!

Likaså med kalvarna...



Några Pullor såg jag inte till den gången....

Det var den dagen vi träffade på Alice...



Fniss...jag har plockat foton från slutet av min bloggkatalog...
Men jag har en alldeles färsk bild från igår kväll...

Där är det inte glest mellan nåt!


Det där som är vita prickar på fotot är eländet!
Dom har frossat när Rankan har varit ute o fotat!



Känner ni doften?!




Go´hjärtat då....fniss!


Inte lätt att spela spel på gräsmattan...




Ibland blir man som barn på nytt...





Mmmm!



Det har röjts mer plats för badminton...

På Morsdag besökte vi våra näraokäras gravplatser...alla fick varsin ljuvlig konvaljebukett...



Invid en av gravarna var jag tvungen att fota ett underbart hjärta!
Sorgligt men så vackert!





Vacker på ett annat sätt är väl dom här...








Urk egentligen...

Nu ger jag mig...hunden pockar på...kissnödig!

Puss på Er!








 

 


Kommentarer
Postat av: eva

Gog Morgon!

Som vanligt bjuder du på fantastiska bilder!

Jag är riktigt dålig på att fota men blir verkligen sugen när jag ser dina alster. Nu har jag inte så fina motiv i min närhet som du, men jag kan utan tvekan börja att träna mig på mygg för DET finns det ;)

Ha en fin dag!

Kram!

2010-06-02 @ 08:06:25
URL: http://tantbloggaren.blogspot.com
Postat av: anki

härliga bilder.. känner igen problemet med att spela och ha hundar ute,, :)



myggen verkar trivas i år, alldeles fullt här med på kvällarna.. :-)



det blir glest med inlägg den här tiden på året, fast jag har lyckats göra ett inlägg per dag hittills.. :)



nyckelpigan och liljebaggen, bra fotat.. .)



ha en skön dag

2010-06-02 @ 09:52:50
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: AnnaKK

Hej på dej!



Ja, visst måste man passa på att vara ute MYCKET när solen ÄNTLIGEN visar sej, och det till och med är varmt och skönt!!! :-) Men lite bloggande hinns det också med. Svårare däremot att hinna med jobbet - jag har skjutit det framför mej timme för timme idag! ;-) Men nu håller jag på att samla ihop mej för att åka dit - och det är förhoppningsvis fortfarande sommar när jag kommer hem igen. :-D



2010-06-02 @ 12:00:27
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Ninni

Precis som det ska vara...ut i naturen och njut! Jag njuter som vanligt av dina underbara bilder.



Hihi slickade Ditte kartongen?? Ja hjärtat var verkligen vackert.



Usch för mygg jag har bara sett en enda ännu..skönt!

Har pionknopparna kommit så långt redan??



Ha det gott..kramen

2010-06-02 @ 13:43:17
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Mia

Men vad har ni för pizzor i Trönö???? Trodde såna bara fanns i Asien... :-)

Usch, nu var jag hemsk...

Peppar, peppar..inte mycket mygg här ännu..och hoppas det håller i sig! Det är INTE nåt älsklingsdjur!! Önska får man ju L

Pionerna...ja du vet ju vad jag tycker om dom...ljuvliga!!!! Gillar dom lika mycket som myrorna tycks göra..märkligt...

Kram!!!!

2010-06-02 @ 16:21:53
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Blir lite konfunderad nu alltså. Är det Ditte som är pizzan, eller har hon ätit upp pizzan....



Fia Katt vill vara med att spela kubb ser jag. Kul när djuren vill vara med.



Mysig hästbild du har. Ulltottarna är söta dom.



Men de där nyckelpigorna litar jag inte på...

Kan vara de där farliga ju. Med stora ansikten och för många prickar. De äter allt...



Har ont i mina händer.

Har klipp gräsmattan.

Kollat oljan och bytt den.

Fyll på bensin.

Kollat kablar och tändstift.

Starta på en gång.

Efter halva klippningen vad händer? Fanskapet stannar. Får inte i gång den! Lillkillen var med och meckade. Han pumpade, sparkade på hjulen, daskade klipparn med rabarberblad, drog i starten. Höll nere handtagen... Rullade på hjulen, vi tittade under...

INGET HJÄLPTE...

Då vet jag inte jag inte säger han och klir sig i skallen. Kör den i sjön säger han och skrattar...Tror du det hjälper frågar jag. Näe men då slipper du försöka starta den igen säger han snabbt.... Han är 4 år....



Den får stå en stund sen får vi se om den vill starta.Irriterande när det är max 10 minuters klippning kvar...

Får kolla oljan igen. Kan hända det blev för lite förut...

Nu ska jag stänga dörren. Det drar lite. Solen är inte här men det är 20 grader. Knotten är här...

Som dina mygg..



Så synd att inga kom för att titta på skrutthuset.Kan lägga ut en länk här hos mig så får de se hur det ser ut. Någon vill kanske flytta vet du...

Har du någon bild på det?



Ha det gott min vän.

Kramen Synnöve.

2010-06-02 @ 17:33:19
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Inger

Ja det är lika dant för mig,,solen och sommaren drar, man vill ut..Jag gillar alla dina underbart fina sommarbilder,,men inte myggen...det verkar bli mycket av den varan i år...hemska tider,,

Åhh så gulliga lammen är,,och lilla Dittegumman i kissbusken,.,,

Vi njuter nu av den härliga sommaren,,bloggen finns förhoppningsvis kvar, jag tror alla tänker så,..

Men sen blir man lite nyfiken av hon eller hon har hittat på,,hihi,

Må så gott i det ljuvliga vädret med alla dina djur och fina natur. Hoppas ni får huset sålt..

kramen..och nopspussen....

2010-06-02 @ 20:20:26
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: åsa

Håller tummarna att det kommer nå´n "tokig tysk" och köper skrutthuset av dig så du slipper det "bekymret"..

Kunde faktiskt känna doften av konvaljerna när jag såg bilderna (har en bukett precis bredvid mig) och visst är det en ljuvlig doft och vackra är de dessutom..

Hoppas du njuter av det fina vädret och "klår" de andra i krocket!

Ha dé!/Kram

2010-06-02 @ 20:32:08
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: kats

Tror nog alla vill vara ute nu. Tids nog regnar det:D då kan vi blogga igen:D

Många härliga inlägg men favoriten är nog när hon kissar på kubbplan eller sitter i pizza kartongen... så go hon är :D

2010-06-02 @ 20:37:11
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Heson

Mmmmmmmm.... vad den där rabarberpajen såg mumsig ut :-) Och massor av fina bilder i vanlig ordning. Det är samma hos mig - roligare att vara ute i solen än att sitta och blogga så det blir glesare och glesare mellan inläggen.

Ha det gott!

Kramen!



P.S Röntgenresultatet kom samma dag som jag bestämt mig för att efterlysa det. Inget fel dock, så på fredag blir det lite sjukgymnastik. Kanske det hjälper lite i alla fall. D.S

2010-06-02 @ 21:39:02
URL: http://hesons.blogg.se/
Postat av: SOFFIE

mmm nu njuter vi för fullt av den härliga årstiden,

Å vilka härliga bilder du visar ,

Liljenkonvalj det är min favoritblomma det.

Många kramar till dej

2010-06-02 @ 22:01:38
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Visst ÄR Sverige fantastiskt!

Skulle kunna flytta upp till dina breddgrader i morgon dag!(fast vi har 27 grader o vindstilla i dag)Gillar naturen o taxameterfröknar ...men INTE mygg!

Vi kommer nog att resa norrut nästa sommar i en månad o jag längtar redan!



Kramen till dig min sköna böna!

2010-06-02 @ 22:03:32
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Puss på dig med Rankan..himmel så rolig du är..jag ler hela vägen i ditt milslånga inlägg..men du det är så galet härligt för du får liksom allt sagt..på ett tokgott sätt..



Jag håller tummen för att nån galen tysk trillar förbi och blir förälskad..måla det rött med vita knutar..så går det som smort..:)

2010-06-02 @ 22:14:50
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Suss

Inte mycket är så vackert som liljekonvaljer, för att inte tala om doften och vad det gäller det vackra kanske pioner är snäppet över. De är nog mina största favoriter, trots myrorna. KRAM

2010-06-02 @ 22:25:22
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Jo, nu är det äntligen underbart sommarväder igen och hoppas det fortsätter hela sommaren.

så söta foton av fåren och de små lammen, kalvarna och alla så söta blommor som tittar upp nu.

Liljekonvaljer är så ljuvliga och jag brukade ofta ge mamma en bukett av dessa på Mors dag.

Och så kul foto på voven i Pizza-kartongen :-)

kanske var det efter att hon ätit up resterna av pizzan ? :-)

Och alla de andra så mysiga foton du visar oss här.

Ha det så gott

Kramar

2010-06-02 @ 23:29:11
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Trolda

Ja, nu måste man passa på att vara UTE o njuta istället för att sitta vid datorn! och det kan man märka hos nästan alla kära Bloggare! Men vi finns ju kvar ändå... :) Och här bjuds det på ljuvligheter som alltid...undantagen MYGGEN då...;-) Det är en fördel med att bo nära Havet...här ÄR det verkligen glest mellan surrandena...;-)



Trolda - kramar =D

2010-06-03 @ 07:54:45
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Nog känner jag doften, underbara bilder på allt, Pizza bilden var för härlig! (I Kina äter de hund och katt på sina ställen)! Hemskt!

Tag bra betalt av "tysken"!

Myggplågan har inte startat här ännu, hoppas att vi slipper den((

Kramen*

2010-06-03 @ 08:04:34
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: ingrid

Här har faktiskt inte myggen och knotten kommit ännu, men jag är ganska säker på att de kommer "oinbjudna" på trädgårdsfesten på lördag! Inte liljekonvaljerna heller har kommit så långt, för en gångsskull kanske de är kvar till skolexamen.. Kram

2010-06-03 @ 08:13:22
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: barbro eriksson

Hej Ragnvi,önskar dej en trevlig sommar bland

blommor och djur..

Läser dina bloggar,och blir glad åt Hälsinge-

bilderna



2010-06-03 @ 12:02:50
Postat av: Britt Inger

Jösses va me mygg.... Går det överhuvud taget att vara ute hos er ?

Är det rabarberpaj du har på bilden vid liljekonvaljerna ? Ser såå gott ut :)

Kram på dej....

2010-06-03 @ 12:28:26
Postat av: Margaretha

Ett långt och härligt inlägg...och som vanligt njuter jag av dina funderingar och bilder...

Synd att det inte finns doftdatorer !!! men jag kan ju tänka mig att det doftade himmelskt....

Osså Ditte i egen hög person mitt i pizzakartongen....hahaha...hon är ju den sötaste.... Fast Fia e söt hon me....hon får ju inte bli avis... ;o)

Kram på er alla små o stora

Margaretha

2010-06-03 @ 15:29:12
URL: http://catfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0