Nedräkning...


Sommarens första smakar ljuvligt!!

Morning! Fredag igen...och nu tänker jag nästan börja nedräkningen inför semestern!
En vecka kvar att jobba...bästa veckan på hela året!
Och den ska bli het såg jag hos väderleksgudarna igår...puh!


Inte för att jag rent fysiskt känner att jag behöver semester...har ju inte jobbat så mycket det senaste året...fast kroppen är ju så klart trött av sjukdomar o elände...men hjärnkontoret behöver nog verkligen semester!
Helt otroligt! Saker som jag gör dag efter dag på jobbet, timme efter timme, minut efter minut...helt plötsligt kunde jag inte! Lyckades krångla bort ett låååångt diktat som doktorn dikterat...skulle göra om det men...totalt hjärnsläpp! Alltså...jag var nästan förtvivlad ett tag! Blev tvingad att ringa o be om hjälp! Men Ragnvi sa en kollega...vad gör du?! Blev nästan antiklimax när jag insåg vad jag gjorde eller rättare sagt inte gjorde...fniss!
Igår var det dags igen....
Helt plötsligt fungerade inte siffertangenterna på datorn...vet inte hur många gånger jag trixade o trixade, stängde slutligen av datorn...näpp, funkade i allafall inte! Trodde banne mig ett tag att jag skulle slänga ut den genom fönstret!
Inte gjorde det saken bättre att min mage krånglade rejält heller...krånglade stort...psykisk tortyr nästan...
Då kom lillchefen...tryckte ner numlock-tangenten....men kära söta! Som sagt; semester behövs nog ändå, fniss!




Åkte iväg till ytterligare en underbar skogsjö...behövde svalka av mig lite efter vedermödorna på jobbet!
Nu är vattnet verkligen ljummet!


Fniss...blir nästan som barn på nytt!


Mycket gula kantareller börjar titta upp där vid badplatsen!

Men det var en himlans trafik där i skogen!
Först en söt ryttarinna på en liten häst...sen när Rankan är i spat dundrar det i marken och då kommer två stooora kusar med kvinns där uppe...ena hästen var rädd för mig...fniss...och jag för honom!
När dom passerat kravlade jag mig upp ur sjön....då kom två killar på cross-cyklar!
Mitt i skogen....


Blev bara liiite rädd för lillhästen...

På en åker i Trönö jagade Mickel....


Röd o grann var han! Jag har inte trixat med bilderna! Kvällssolen o Mickel själv står för färgerna!
Men han var lååångt borta så bilderna blev som dom blev!



Ditte bytte skepnad en stund hon också där vid skogssjön...suck!


Ditte Lorthund...



Äntligen lyckades jag foto nåt man ser väldans sällan nu för tiden!


En äkta höhässja!
Kameran blev så till sig...fniss!


Fel fokus men lite fint ändå!

Några av er, kära läsare, såg kanske att jag skapade lite oreda i Facebook...där är jag inte särskilt ofta...men sist tyckte jag att jag skulle uppdatera min profil lite...och helt plötsligt kunde man tro att jag är nyförlovad!
Den ringmärkningen är elva år gammal nu...fniss!
Facebook är alldeles för rörigt för mitt hjärnkontor!
Rörigt har jag ställt till det här hemma också...sambon suckar!
Panelen ska bli vit...


Kramen!


Trångt o rörigt bland luktärtorna i kopparkitteln...






Kommentarer
Postat av: Kerstin

En underbar röra skulle jag vilja kalla det!

Visst behöver Du semester! Passa på och njut! När Du blir så gammal som jag får Du ingen semester, det är trist! Att vara "ledig" jämt är inte det samma!

En sådan fin kavalkad av bilder!!!

Kramen på Dig*

2010-07-09 @ 07:48:25
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Carina

jag vet...fa.. vilket fegis jag vid havet :/ men det var rejält kallt kan jag meddela. Jag var duktig och gick morgonpromenader....me inte ens min svettrand på ryggen fick modet att stiga, det ila rejält i fötterna när man vada i :/

Så duktiga ni är målar i värmen...här händer nada¨fast vi har semester.

Semester ska även din hårddisk ha....det märks ju.

Själv har jag en vecka kvar på semestern nu....måste börja rota fram lite arbetshjärna igen ;))

2010-07-09 @ 08:43:38
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Anki N

ler, ja man kan inte låta bli att le när man läser hos dig. Att doppa kroppen är gott i den här hettan, fast jag gör de nog lite väl sällan. Men de händer. Ibland blir de rörigt oh de brukar folk förklara för mig - är en kombination av ålder o värme..skratt. Alltså nått som drabbar alla o en var, så var lugn!!

Kramiz o go helg

anki n

2010-07-09 @ 10:06:26
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Ninni

Hej där..härliga sommarbilder du bjuder på!



Skönt för dig att få semestern nu så hjärnan får vila.



Ha en goo fredag..kramen

2010-07-09 @ 13:37:14
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har också fått smultron! Men än är det bara ett. Men jag har 4 kartar till :D



Hihihi, så där ser Krull också ut, när vi har varit vid havet.



// Kram

2010-07-09 @ 18:49:45
Postat av: eva

Alla dina bilder är helt underbara att vila ögonen på, jag tycker nästan att jag känner dofterna ibland!!

Höhässjan gav mig riktigt starka barndomsminnen, det är ljusår sedan jag såg en riktig hässja!

Tänk när man kröp in i dom och bonden höll på bli galen på alla ungar :D

2010-07-09 @ 23:13:41
URL: http://tantsnack.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Härligt med första Smultronet

Förstår att nedräkningen har börjat efter den efterlängtade semestern.

Oj, så härligt det låter att bada i skogssjön.

men oj...börjar kantareller titta upp redan !

Mysiga foton och på Mickel Räv..och visst har den något i munnen ?

Och vovven Ditte ser så mysig och kul ut :-)

Jo, när det gäller Facebook så tycker jag också det är ganska rörigt där

så jag är inte så aktiv, och har bara några stycken från andra länder som jag kommunicerar med där.

Ha det så gott och Kram



2010-07-09 @ 23:19:47
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: soffie

å vilka underbara bilder du visar å snart så har du semester guuu va härligt för dej,

må så gott min goa bloggvän kram

2010-07-10 @ 00:38:24
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: annette

Hi, hi Du behöver semester Ragnvi för detta med "Num-Lock" vet Du ju egentligen;) När det är så här varmt som det är nu så skall man ju ta siesta mitt på dagen, där tror jag vi har en orsak till vi nordbor har lite svårt att klara värmen.

Men Du tar i alla ett dopp i sjön då och då och det behöver vi många nu, lite skönt kanske det vore med lite mer lugn och ro kring stranden;)

Att få se en riktigt gammal hässja är alltid så kul, men ännu roligare är att få se räven, dessutom en vacker räv utan skapp, så fin!



Ha det bra nu Din sista arbetsvecka, då skall Du ju varva ner lite:)



Kramar!



annette

2010-07-10 @ 16:49:51
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: soffie

hoppas du haft en härlig lördag!!!

kram

2010-07-10 @ 19:33:04
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: anki

ja du virrig blir man lite emellanåt, särskilt när det gäller dator.. trodde ljudet försvunnit helt från datorn,, fasen vad jag letade, starta om hela datorn och alla program.. inget ljud gggrr men så hade jag kommit åt volym knappen på media player.. daaaa.... så välkommen i virr klubben :)



härliga underbara bilder som vanligt.. :) du tar så fina bilder.. .. här vankas det åska nu.. svart molntäcke drar in, har hört det mullra lite, hoppas det drar förbi så vi slipper dra ur allt..



väl värd semester är du som kämpat på det senaste året,, oavsett om du jobbat lite eller inte så har du verkligen slitit dygnen runt ändå.. hoppas magen rättar till sej snart.. så du får en riktigt skön semester :)



ha en skön kväll

2010-07-11 @ 18:52:51
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: Mia

Haha, det är bara kul att du ställer till med lite oreda på Facebook, det kan behövas ibland!! =))

Semester...visst behöver du det, det har varit ett tufft år...oavsett om du jobbat mycket eller inte! Nu får du bara ta det lugnt, vila, bada, njuta...så långt det går för magen i alla fall :-(

Vet du, i en by nära mig, finns det en bonde som också hässjar...man blir lite nostalgisk av att se det...men kul tycker jag att nån upprätthåller de gamla traditionerna..fast det är jobbigt... L

Kram på dig!!!

2010-07-11 @ 19:48:58
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Princexswe

Lilla Ditte. Hon är så hjärtekramande söt :-) Kram Eva

2010-07-13 @ 15:52:10
URL: http://princexswe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0