MiaSol!

Morning! Har semester från jobbet....men inte hemma! Finns hur mycket som helst att göra här! Målar o målar...
Ibland är vi så klart ut också...och en kväll rastade vi hunden inne i staden...social träning ni vet.
Besökte Söderhamns koloniområde...första gången faktiskt!
Jag fotade så klart!

Fniss...hittade samma lilla söta stuga hos MatMia!
Fotad några år tidigare....


Minns ni att hon hann köpa en kolonilott, MiaSol, innan hon drog norrut?!

 



Efter att ha "språkat" med Mia här på bloggen återvände vi igår kväll till koloniområdet...
Letade igen stugan....kan ju vara roligt för Mia att få se hur det skulle sett ut sommartid också, fniss!








Det prunkar fint där!
Trots torkan som råder...3 mm regn hittills i sommar...! Vill ha regn!!

Här hemma ska idag golv bytas ut i matrummet...påbörjas i allafall.
Den gammelrosa färgen är väck...istället skulle det bli en grå/vit variant...



Så klart...oftast är den ljusblå...!
Beror alldeles på hur ljuset faller...och på vilket humör man är på! Grrr...!

Nu ska jag kika in till MatMia o "tala om" att MiaSol finns på bloggen...hos er andra kikar jag in när ni minst anar det!
Kramen!


Vart annars?!




Kommentarer
Postat av: Mia

Men underbara härliga duuu!!!!!!! Tack, tack för detta, vad jag blir glad =))

Men så fint det blev på Miasol, fiskarstugan jag köpte hänger kvar ser jag och färgen jag ville ha på stugan blev det också...åh så härligt!!!!

Suckar och njuter vännen...än en gång tack! Kram!!!

2010-07-21 @ 06:51:56
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Carina

Så kul att se Miasol :)

Vi var och tittade på en koloni på Alnön....som en egen liten värd putti nuttit och rogivande.

Vilka arbetsmyror ni är....ja, själv jobbar jag igen och gubben han panelar här hemma så det rör sig här med ;)

2010-07-21 @ 07:28:36
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Go´morron!



Nu är jag och min hund också uppstigna - och dagen börjar iallafall soligt. :-) Tyckte jag hörde nån på radion säga att det ska bli molnigt längre fram på dan, och kanske även regn... Förmodligen skulle det behöva regna en hel vecka i sträck nu, för att råda bot på torkan - men jag hoppas ju att det inte blir så... Inte riktigt ännu iallafall - vi har semester även nästa vecka! :-)



Kolonier är för himla mysiga!! Och nästan alltid fantastiskt välskötta och verkligen prunkande.



Här målar vi också lite grann, och har väl gjort ungefär samma upptäckt som du; färgen får olika färg beroende på ljuset! <:-) Hm... Men att måla om är iallafall ett superbra sätt att snabbt göra stor förändring och uppfräschning! :-)



Ha det fint!!



2010-07-21 @ 07:53:41
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vilket gulligt koloniområde..jättefint.



Ja du nog finns det att göra..jag ska börja med att gå till frissan, sen får vi se vad det står på programmet idag.



Ha en skön dag, kramen

2010-07-21 @ 10:16:08
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anki N

Go dag!! Nä få har väl igentligen semester när de ska. Stannar man hemma blir det bara jobb, skillanden är att man får ingen lön...ler. Men de e ju bra att få massa gjort hemma oxå utan att avbryta för att gå till jobbet. De finns ljus i allt.

Fin kolonistuga, finast i sommarbild helt klart.

Jag väntar på min brorsdotter (den mista) och hennes mamma som är i Sverige på besök nu, annars bor de i Norge. Kul, de e max en gång om året vi ses.

Kramiz o ha en skön dag.

Anki N

2010-07-21 @ 12:12:13
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Princexswe

Härligt med semsester. Även om du har att göra hemma så kan du ju ändå köra i din egen takt. Koloniområden är ju så mysiga. Kul att det finns flera såna kvar. Här i Stockholm finns det några. Jag passaerar ofta ett par av dom när jag är ute och promenerar. Små oaser i storstan. Ha en fortsatt skön semester. Hoppas det svalnar av lite. Det är på tok för varmt även här. Lite regn skulle inte sitta helt fel. Kram Eva

2010-07-21 @ 13:48:49
URL: http://princexswe.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Hej du!

Jag blev ju inte ledig så där många dagar som jag trodde. Det var fel på schemat (suprise).



Men... nu i helgen ska vi upp till Enånger. Ligger inte Långvind där i krokarna? Tyckte Sussie förklarade att vi skulle svänga in där det står Enånger/Långvind på en skylt. Så, har ni vägarna förbi där på lördag eller söndag kan ni ju slå en pling :)

2010-07-21 @ 14:57:22
URL: http://attiotrenolltvanollett.blogg.se/
Postat av: soffie

men tänk att du hamande där på hennes gamla koloniområde,å va mysiga små stugor det finns ,

hoppas ni snart får lite regn ,va fint ni gör,

kram

2010-07-21 @ 18:36:55
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: annette

Vad kul att Du hittade MatMias före detta koloinstuga, måste ju vara jättekul för henne att få se, och nya ägarna verkar ju ha förvaltat och gjort väldigt fint.

Vad duktiga Ni är som orkar hålla på och fixa och dona så mycket hemma, men det är ju roligt när det färdigt och man får njta av att det ser nytt och frächt ut, han är händig han Du;)



Ha det så bra och njut av Din första vecka!



Kramar!



annette

2010-07-21 @ 19:12:24
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Britt Inger

Full fart i Borg ser jag :) Hoppas du får en bra semester och att denna dära maggen håller sig i skinnet :)

Kram på dig/Britt Inger

2010-07-21 @ 22:05:43
URL: http://bittez.blogspot.com
Postat av: Andreas Lundqvist - Bollnäsbloggen

Hej Ragnvi!



Åh vad fint det är på Söderhamns koloniområde!! Jättefina stugor tycker jag!!



Men vad fint Ingemar målar i matrummet!!!



Många kramar!!



Ha det så bra!!

2010-07-21 @ 23:25:04
Postat av: Inger Maryissa

Oj...ja, ni har en hel del semester-jobb :-) men fint blir det nog när allt är klart.

Vilken söt liten stuga...en sådan skulle man ha på sommaren.

Ja, kommer ihåg Mias kolonilott och säkert det är kul att se hur det ser ut nu.

Ha det så gott

Kramar

2010-07-22 @ 22:33:33
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anna ..tassar in

Ja men jaaaa visst minns jag det..och hur kul det hade varit om den där lotten hade blivit kvar i Mias händer..men men så blev det inte och hennes liv blev ju hur lyckat som helst där uppe i norr..det finns säkert en mening med allt som händer..



Det var väldigt kul att få se det här..och att det är i goda händer iaf det ser man ju..



Så härligt ni målar och får det så fint..det är ju alltid så inspirerande att göra om..då vill man genast köpa en massa nytt sedan..det drar alltid med sig ..lycka till med allt kram på dig Rankan..

2010-07-24 @ 08:41:13
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: soffie

kikar in å önskar dej en härlig lördag!!!!

2010-07-24 @ 10:05:34
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: ingrid

Vad kul med lite nytt hemma! Älskar att göra om hemma (hmm, harkel jag designar mannen gör jobbet, fniss) Visst är de söta små kollonilotter, förstår de som sitter i en liten lägenhet att det kan vara mysigt med en egen täppa. Här har vi ju täppa hur stor som helst... man skulle bara ha ork tid och pengar att få till det än mer. (Blir man någonsin nöjd?!)

2010-07-24 @ 12:52:44
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Photos by Storm

Så aktiva ni är. Vi har inte gjort ett smack av det vi planerade (målat huset alltså) pga av värmen. Vi har bara njutit och slappat precis som din kisse i soffan. Nu har däremot regnkaoset brutit ut och då kan vi ju inte heller måla, osis. Ha det fortsatt bra/Lis

2010-07-24 @ 19:21:21
URL: http://photobystorm.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0