Måååndag morgon...



Morning! Skrämde jag er?! Tycker han är söt jag!
Med blåfrusna händer o röd nästipp stod jag på pass en morgon...ändå ser det ut som om jag fotat genom skitigt fönster tycker jag!
Grannar o förbipasserande lär ju fundera....står o hänger bakom soptunnan...fniss!


Talgoxen ÄR fotad genom skitigt fönster!



Innan jag glömmer!

 

Tack MatMia och VildaElla
Ska ju egentligen skickas vidare men...jag tillägnar alla som läser min blogg denna!
Och berätta sju saker om mig själv som ni inte redan vet blir svårt...oftast är ju jag som en öppen bok!
Resten är hemlisar...fniss!


Att jag gillar all sorts blomster har ni förstått va´?!
Men oftast gillar inte dom mig...suck!

Nåt som jag inte gillar är min brist på sömn...grrr!
Nu har jag varit uppe sen halvtre...
Idag blir det nog till att luta ikull sig på sofflocket en stund...under helgerna när sambons Junior är här spelar jag hellre kort o spel än lutar ikull mig!



Igår fick jag nya tulpaner av goda vänner som kom på visit!
I gengäld fick dom en bit mat...


Dom står på tillväxt!

Blåfrusna händer o illröd nästipp...och nästan nackspärr!
Det får Rankan i sin jakt på fåglar att fota! Främst då dom där förbenade Domherrarna...funkar inte!
En Fru Domherre är den enda jag fick på bild...en dålig bild dessutom!


Attans vad skygga Herrarna är!

Liiite lättare att fånga Talgoxen o Tuffa Blåmesen är det!




Nu är det nog bäst jag avslutar för nu...innan jag blir alldeles för långrandig!
Vilket Hunden absolut tycker att jag är när vi är ute på promenad!
Matte ska ju fota allt o inget...hon avskyr detta stannande utmed byvägen!


Men hon kommer inte undan!

Förresten...jag måste få gratta nån igen!
Idag fyller sambons Mormor Marta hela 93 år!
Hipp Hipp Hurra!


Still going strong!

Kramen!


Kommentarer
Postat av: Mia

Godmorron Rangvi...Måndag igen, himmel vad tiden flyger iväg, men det är bra det, jag längtar till våren... L

Tokigt att du inte får sova, oj, oj...måtte du snart komma i ordning med det vännen..

Du, nog tycker jag du lyckas bra med att fotografera de små liven där utanför fönstret och ute på gården, så söta dom är =))

Kram till dig!!

2010-01-25 @ 06:10:19
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna tassar in

Jag fattar inte hur du gör...va...kunna ta bilder av den där lilla råttan så pass nära..men det ska vara du till det.Rankan så tråkigt att du inte kan sova som du behöver så väl..jag hoppas det blir bättre alldeles snart..



Vila nu lite och du kram från mig..

2010-01-25 @ 06:14:08
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anki N

God morgon i stugan. Tycke jag var uppe tidigt idag, men mot dig ligger man i lä. Vilka fina bilder på musen ((ryser lite, avskyr dem)) inte dåligt att fånga dom på bild, de har ju ofta väldigt brottom. Blommor o utmärkelse, japp de e du värld. Lite sömnsand från John Blund oxå så du fick sova gott, vore inte helt fel.

Ha nu en skön dag. Själv måste jag ila till veterinären med min Golden. Så håll tummarna för oss!

Kramiz Anki N

2010-01-25 @ 06:23:08
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Ulla

Ihhhhhhh!!!! Du vet väl hur illa jag tycker om möss och råttor. En fördel med dessa bilder var att nu är jag vaken...på riktigt!!!! Ang min lilla bloggpaus. Jag tror inte jag kan vara helt ifrån bloggen, så jag vore inte förvånad om det dök upp ett eller annat inlägg. Kram Ps Grattis till utmärkelsen!

2010-01-25 @ 06:25:29
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Oj så duktigt att fånga herr mus på foto, de brukar ju vara sååå skygga, mest att man hör dem i väggen eller ser spåren av vad de ätit ;)

2010-01-25 @ 06:37:02
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Go´morron! :-)



Men visst är det väl värt att frysa lite för såna härliga mus- och fågelfoton!!! :-)



Denna morgon fryser man förresten inne också... Och ute är det -15... Brrr! Men nu har jag varit uppe en dryg halvtimme och fått fart i kaminerna, så lagom tills det blir dags att åka till jobbet ska det väl vara varmt och skönt här igen (och då vill man kanske inte åka iväg!? Hm...). Det kan hända att det bli jobba av först i eftermiddag - det är ju som vanligt upp till mej själv. :-)



93 år... Grattis till henne! :-) Vågar man ens drömma om att själv få uppleva den födelsedagen...?



Önskar dej en skön semesterdag!!! (För visst var det väl så du skulle börja den här veckan!?).



Kram!!!

2010-01-25 @ 06:55:08
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Carina

Vart tog tog den söta lilla råttan vägen....jo till Ragnvi ;)

Så söt den är.

Du måste få hjälp med din dåliga sömn m du ska orka jobba lite min vän.....är det dags den här veckan...har inte koll på det trotts att du är som en öppen bok....goding där ;))

2010-01-25 @ 07:21:56
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Anette

Jag tyckte den var söt! Fast bara om den håller sig ute....

Domherrar är inte lätt att fånga på bild. Såg två häromdagen i skogen. Tycker det är konstigt att de inte har visat sig vid vårt fågelbord som de brukar när det är kallt. Där finns ju allt möjligt smaskigt till dom.......hmm.

Ester står ut med mitt fotograferande för hon får alltid lite godis att söka efter när jag tar kort! Inget går upp mot godis ;-)

Nu ska vi ut i kylan och gå en promenad. Denna vintern blir låååååång och mer snö är på väg hit! Inte för att det behövs precis. Det räcker så bra så. Fast hellre så här än regn och grått!

Kram Anette

2010-01-25 @ 09:16:31
URL: http://mammanette.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Gyllne morgon...

och -12 grader!

Dina bilder är som vanligt sagolika!

Tag Dig en liten tupplur i dag och kompensera nattsömnen!

Ha de/Kram*

2010-01-25 @ 09:56:57
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: anki

härliga bilder igen :-) musen är så söt..



blev bra bilder av fåglarna, vi ser vad det är och det räcker långt.. :-) kanske byta upp dej i kamera och få längre zoom, lite lättare att fånga dom då :-)



ja kallt är det här idag, -14 och jag gissar du har nog uppåt -20 då... :- men solen är här i alla fall.. skönt det för man har nästan glömt bort hur den ser ut..



ha en skön måndag



2010-01-25 @ 10:04:58
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Britt Inger

Åh, en till gumma att gratta :)

93 år !!

GRATTIS PÅ FÖDELSEDGEN !!

Fick du vänta länge på musen :) Men den som väntar på nått gott....

Fina bilder som vanligt :)

Kram på dig....

2010-01-25 @ 12:45:15
Postat av: Ingrid

Ja på bild är de väldigt söta!! Och ute... Inomhus inte lika söta de där mössen. Med fyra katter blir det inte ofta man lyckas se nån som tur är.

2010-01-25 @ 15:28:59
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Suss

Vilka underbara, något äldre, damer du har med på din blogg. Så ska vi bli allihopa hoppas jag.

Domherren gäckar mig också, men jag har lyckats få sidensvansar, om än på lite avstånd.

Mössen är jag så otäck att jag fångar i fälla nu sedan katten blivit ängel sen ett par år tillbaka. KRAM

2010-01-25 @ 17:20:06
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: soffie

Grattis till henne ,

ÅÅÅ va vackra bilder å fina fåglarna är,

Å Grattis till awarden va roligt för dej du är verkligen värd den,

Kram

2010-01-25 @ 18:40:28
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Princexswe

Grattis till bloggutmärkelsen. Den har du ärligt förtjänat. Det är så härligt att läsa din blogg. Och jag njuter av alla dina underbara bilder. Man blir glad av din positivitet. Hoppas det går bättre med hälsan. Jag läser lite här och där att du klagar över magen men i stort sätt är din blogg FULL av glädje. Ha det bra. Kram Eva

2010-01-25 @ 18:52:49
URL: http://princexswe.blogspot.com/
Postat av: annette

Grattis Till kvinnan som uppnått så aktningsvärd ålder, Ni har gott "krut" i Er släkt.

Vet ingen som fotar möss mer än Du, riktigt roligt att få titta närmare på, brukar annars mest skrika och springa när jag ser en sådan.

Bra byte tycker jag Du gjort i helgen tulpaner mot en bit mat, sådana byten kan man ju göra så där var fjortonde dag.

Bra med mej!?, Tja, så där är inte på topp kan jag väl säga.



Ha det så gott nu, är det den här veckan Du skall börja jobba lite smått?



Kramar!



annette

2010-01-25 @ 18:53:01
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Lambergsfrua

Vilka fina foton på bland annat en söt liten mus, Ragnvi! Förstår bara inte, hur du lyckade fånga den med kameran;) Grattis till det och till Sambons Mormor Märta!

En award är du sannerligen värd! Grattis till den också!

Varmaste kramar!

2010-01-25 @ 18:56:03
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Postat av: anki

hallå igen,, då du är kreativ och lite full i sjutton så vill jag ge dej en utmaning då jag fick nej från mimmi,, ta ett ordspråk eller citat och illustrera med en bild till,, allt står i mitt inlägg Utmaning...... http://engstromsfoto.se/2010/01/23/utmaning/



tror det här passar dej... hoppas du vill... :-)

2010-01-25 @ 19:03:50
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Inger Maryissa

Så bra bilder du har tagit av de små mössen.

Själv är jag inte ett dugg rädd för möss.

Ja, kanske grannarna undrade vad du gjorde bakom soptunnan...:-D



Och Talgoxarna är då för söta och de övrigs små fåglarna.

Och åter igen jag vill säga att jag tycker du gör så mysigt med bilderna här i din blogg.



Nej det är inte roligt om man inte kan sova bra.

Vet det själv då jag har problem med sömnen.

Hoppas du får sova bättre inatt.

Kramar

2010-01-25 @ 19:10:17
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: britten...

njaa jag gillar ju inet dom där med svans men han är ju onekligen din kompis där....men talgoxarns är finare.-.



Vilken hedersvärld ålder på mormor...och vilken fin gammal tant..grattis till hennne

2010-01-25 @ 20:15:15
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Paula

Vilken lite rackare du fångat på bild! Det kan inte ha varit lätt, men jag tror grannarna har vant sig vid den knasiga Rankan...

Så du ska börja jobba i morgon? Uppfattade jag det rätt? Hoppas allt går bra, o om det inte gör det så är det bara att försöka igen, vid ett senare tillfälle. Får du inte sova orkar du nog inte jobba särskilt effektivt, men jag förstår din längtan "ut"

Jag sov just inte inatt heller, så det blir en tidig kväll idag, kanske, kanske, kommer John Blund

Hoppas han hittar till dej också och stannar riktigt länge!

Kramen

2010-01-25 @ 21:33:46
URL: http://paulaz.se
Postat av: Inger

Fyyy Ragnvi...jag hatar råttor, samt att jag är livrädd för de små kräken...Men fåglarna är min vänner oxå...

Fina blommor..och vad mysigt att få ha sin mormor kvar. Hon såg pigg och kry ut..

Jobbigt att du inte får sova. Kramen till dig och lilla fina "Ditte" Vet du, jag hade en kollega på 90-talet som hette Ditte, det var världen ängel..

2010-01-25 @ 21:44:44
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Synne

Vilken näpen liten mus.

De är så söta. Men jag vill INTE ha dom inne!



Dina fågelbilder är det inget fel på. Du kommer så nära dom du...

Jag försöker men det vill sig inte hihi...

Hade en hackspett på besök igår. Inte den vanliga svartvita utan en grön....

Vet du kanske vad det är för sort?



93 år är inte att leka med. En högaktningsvärd ålder.

Säger ett litet försenat grattis till bursdagsbarnet.



Ta nu med dig Ditte och gå en fotopromenad. Många vackra bilder som fötts i din kamera.



Försök slå dig i skallen med nått hårt så får du nog sova hihi....

Kramen Synnöve.

2010-01-26 @ 04:57:36
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0