Host, host...


Morning!
Det är en väldans trafik nere i ån just nu...både räv o rådjur...och jag höll på att drulla i ån igår när jag skulle fota spåren!
Mycket av snön vi skottar "kör" vi ner i ån...och jag såg mig inte för...helt plötsligt hade jag inte mark under ena foten...den liksom "försvann" i snön...och jag föll som en fura men hamnade på ändalykten och kunde häva mig bakåt uppåt till fast mark igen! Jisses vad rädd jag blev...mest för att jag skulle förstöra kameran! Men inte hade det varit roligt att drälla ner i ån...är ju några meter dit ner med stora stenar nedanför!



Inte mycket kvar av den vita skönheten...

Nu tror jag att jag måste få lämna en kort förklaring till min opiummedicin...och till ordet "tjargig"

Opiumdropparna använder jag inte mot värk...den används mot min hemska mage! Den lugnar ner den lite grann...utan den vore jag helt handikappad! Otaliga diarreér...suck!
Tarmarna är mycket strålskadade...och nu senast togs p.g.a. tarmvredet en stor del av tunntarmen bort....så allt jag stoppar i mig kommer fort ut igen! Hatar detta....

Tjargigt...ja hur ska jag beskriva det ordet...tråkigt, tjatigt passar nog!

 


Tjargigt är precis vad mitt liv varit det senaste året tycker jag...
Nu hände det väl inte speciellt mycket före heller...jobba, äta, sova....typ.
Sen djuren flyttade hem till oss blev det lite annorlunda....men oh, vad gjorde jag utan dom?!
Men nog sitter man fast....fast det är det värt!


Kramen!


Kommentarer
Postat av: Mia

Men himmel Ragnvi, du kunde rent av ha blivit vinterbadare!!!

Ja, nog har det varit ett tjargigt år för dig, då uppskattar man kanske det där andra, lite vanliga mer än man brukar, även om det inte heller är så övermåttan kul alltid..men man får ju vara frisk i alla fall...

Kram!!!!!

2010-01-05 @ 07:15:43
URL: http://www.matmia-blogg.se
Postat av: TT

Ja, vad gör man utan djuren..? Just nu är det tomt hemma, ingen hund, hur ska man stå ut?

Katten blev ju också kvar i byhåla eftersom den mestadels bodde i djuraffären sista året...



Tar man opium mot magen? Det visste jag inte. Min lillebror har som dej tagit bort stor del av tarmen och är så dålig efter levertransplantationen, undrar om han vet det.

Tur du inte druttade i ån! Kram!

2010-01-05 @ 08:17:35
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Tack för förklaringen ;-) Ja du djuren är så bra ALLTID, men speciellt när det är jobbigt runt en, de måste ha daglig skötsel och stimulans, det blir liksom en vardag, även om man igentligen inte orkar.

Kramen!

2010-01-05 @ 09:34:37
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: åsa

Sicken tur, att du inte ramlade ner i ån!

Inte roligt om du skulle ha slagit dig mot stenarna, du har väl nog ändå tycker jag.

Förstår att du måste vara innerligt trött på hur din mage reagerar och jag håller med dig om att det har varit tjargigt för dig och jag hoppas verkligen att du blir bättre.

Utan djur blir det väldigt tomt, saknar byrackan vareviga dag, men vi har ju bestämt att vi inte ska skaffa några nya djur utan nu får dottern skaffa hund och vi får vara "dagmatte/husse" i stället..

Ha dé!/Kram

2010-01-05 @ 10:16:46
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Men hörru, du får allt ta vara lite försiktig du... Lite väl tidigt att bada :)

Kul att du har djuren alldeles inpå knuten.... Uppe vid jobbet är det ju också så, men inte här hemma. Här är det nog för många kåkar omkring antar jag....

Kramizar....

2010-01-05 @ 12:04:21
URL: http://brittingers.spaces.live.com
Postat av: matte

Oooops tänkte du också vinterbada !

Vad gör Ditte, tokfia :D alldeles upp och ner, kanske tittar hon på stjärnorna..

Nu ska det bli ett bättre år för dig, jag ska önska det!

Kram

2010-01-05 @ 12:18:49
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: Eva

Men oj, du måste vara rädd om dig! Du får köpa ett par broddar :-) Har själv funderat på det eftersom jag också trillade omkull här om dagen.

kram,

Eva

2010-01-05 @ 14:04:28
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Anna tassar in

Mmmm jo men du jag förstår precis och har hört om Opium innan..just för den saken skull..



Vilken tur att det gick bra med kameran Rankan..det hade varit katastrof..ha ha..och kanske än mer om Rankan hade gått sönder..det räcker ändå om man säger så..eller hur..



Din lilla hund hon är så galet härlig att jag smälter..kram på dig Rankan du fina du rara...du så klara underbara..:) smörar lite för jag tycker såååå mycket om dig..



2010-01-05 @ 15:02:47
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anki N

Oj, sicken tur du inte föll i!! De e nog inte så gott att bada nu. Ja du, vad gjorde vi utan våra djur - de är en stor livsenergi. De e verkligen speciella.

Önskar dig en go trettondagsafton. Här vräker snön ner igen o vi har -10, måste snart stoppa in hästarna i stallet...medan jag fortfarande ser dom över snön...ler

Kramiz Anki N

2010-01-05 @ 16:40:13
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: anki

Härliga bilder :-) har en röd amaryllis som snart ska slå ut... inte är du tjargig, tjatig eller tråkig, oh nej, det tycker inte jag. Jo jag har hört att opium droppar användes mycket förut mot magbesvär och gamla metoder brukar fungera bra.. hoppas du får tag på mer.. :-)



ja ditt liv har varit enformigt det senaste året men jag tycker du klarar det galant ändå, och herre gud ja, vad gjorde man innan djuren? :-) visst sitter man fast men det finns ett bra pensionat i bns, malin tangfeldt är visst den bästa :-) men än så länge har jag mamma och pappa som ställer upp sommartid, vinter tid måste vi vara hemma och elda.. :-) för snål för att köra på elpatron ...



vilken tur att du inte druttade ända ner, oh hemska tanke, både stenar och isvatten, isch, är dryga -20 här nu,,, :-)



ha en skön kväll

2010-01-05 @ 16:52:11
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Suss

Ler när du skriver att du nästan plurrat, det hade lika gärna kunnat vara jag i min iver att fotografera.

Tack för "tjargig", hade jag aldrig hört förr! Kram!

2010-01-05 @ 17:59:07
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Carina

Jisse....så du härjar runt ån...tror vi får införskaffa fotoförbud där nu ;)

Ja, så tyst och tomt det är utan djur....raggsockan var på skönhetssalong idag två timmar och på den tiden han jag undar var är hon nu?

Förstår om du blir lagalös på allt nu....nu fick de mer att bita i...de som inte förstår vårt mål :))

2010-01-05 @ 18:30:02
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vi hade med rävbesök här idag..igen... Mitt på dagen inne i trädgården och med lååånga blickar in i huset. Märkligt med två hundar, att den vågar. Blir så glad att den tittade förbi igen!

2010-01-05 @ 18:54:07
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Lena Roshultskan

Känner igen mig i att bli så uppslukad av en sak att men kan glömma tid och rum...tur att ditt fall inte blev värre...och försök ta varning vännen!



Du skrev att du inte sett ett inlägg jag gjort i min blogg och det har min dotter "skällt" på mig för...jag avslutar inte alltid då jag lagt in en bild eller någon information, sedan går jag in och fortsätter skriva...därför är det som det är för bättra mig ska jag försöka...men kan inte lova =D

Trevlig trettondagsafton önskar jag dig med kramar därtill !!!

2010-01-05 @ 18:57:42
URL: http://roshultskan.bloggplatsen.se
Postat av: soffie

hihi goa vovven där,

Å va bra att du fick tag på dropparna å tack att du berättade vad de va för hade jag ingen aning om tänk vad mycket man får reda på via alla bloggar,

Massor av kramar

2010-01-05 @ 20:10:01
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahahahahahahaha!



Vilken underbar bild på Ditte!



Den fick en verkligen att le!



// kram

2010-01-05 @ 21:18:59
URL: http://annalundberg.org
Postat av: Inger Maryissa

Tack för förklaringen hos mig om Opiumet.

Jag vet ju inte så mycket om dessa saker.

Skönt att du har det för att lugna ner magen

Men så trist att dina tarmar blev strålskadade och att du fick dessa jobbiga besvär,

och hoppas så att magen lugnar ner sig snart.

För det måste ju vara så otroligt jobbigt och påfrestande.



Men oj...att du höll på att ramla i ån....

det hade nog inte varit roligt i kylan och heller inte för kameran.



Mysiga och roliga bilder som med vovven som rullar sig i snön.

Stor kram

2010-01-05 @ 22:28:28
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Synne

Hej Goaste.

Har läst ikapp massor hos dig nu.

Spännande läsning vill jag lova.

Ditte är så kul, man kan faktiskt se på henne vad hon tänker.



Din mage är inte så snäll med dig ser jag.

Ska du alltid ha det så där?

Hoppas den kan bli "normal" snart igen.



Själv sitter jag och biter naglar. Termometern visar just nu 28 minus. I morgon ska jag till tandläkaren och jag hoppas det blir mildare för annars är det risk för att vi får stanna hemma. Då startar inte Toyota hehe.... Diseln fryser vid minus 33 grader...



Hoppas nu att du blir bättre snart.

Ska upp och sussa nu tänkte jag. Trötter.

Men först en samarin.

Kramen och natta.

Synnöve.

2010-01-05 @ 22:37:32
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Helene

Hej har själv haft canser och blev tvugen att operera bort halva tunntarm och tjocktarm maten speciellt vätskan rann fort igenom tarmen, nu har jag fått opiumdroppar för att det ska stoppa upp,men de smakar inte gott, vet du om man kan blanda det med något, hur många droppar bör man ta. Kram Helene

2010-01-07 @ 13:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0