Drippen dropp...



Morning o God fortsättning alla!

Tack för alla goa kommentarer och alla grattisar!
Både här o där...

Födelsedagen tillbringade jag mesta tiden i ryggläge i soffan...
Den där förkylningen som anlände på julafton och som jag trodde blåste bort...den kom åter med förnyad kraft på nyårsafton...så nu är det drippen dropp och atjoo prosit mest hela tiden! 



Nåt kalas hade jag inte...jag slutade fylla år när antalet blev 35...fniss!
Sen vet man väl hur pass pigga många kan vara en Nyårsdag...?!
Men om nån vågar trotsa detta evinnerliga snöväder ute och risken att bli smittad av mig så nog bjuds det på fika! Fast jag hoppas att ingen är dumdristig nog...vänta hellre!

Jag vaknade med feber o rinnande näsa på nyårsaftonens morgon...men lyckades utfodra ungdomarna på taccos. Kvällen blev mycket lugn o stilla här...somnade många gånger!
Men vaken vid tolvslaget var jag! 


Gick bara bra med djuren!
Kikade på lite fyrverkerier som färgade himlen runt om i byn...genom fönstren. 

Nu har snön vräkt ner igen..och gör så fortfarande!


Krille "sov" borta på nyårsnatten men när han kom åter igår började snösvängen igen för honom o sambon!
Sen fick dom lite ost o kex...


Idag är det bara att börja om igen...med skottandet alltså!

Kramen!




 


Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Tjooohooo Rankan här kommer jag..va...har du fyllt år..nu..oj..Grattis..sååå du var vaken vid tolvslaget då..så nice..det kan ju kännas liiite ensamt för mannen annars menar jag...



Och Ditte tittar ut..himmel denna hund...hon är bara för skön hon..



Praliner..du jag tog en det märker du nog inte..



Krya på dig nu med snuvan..



Allt gott till dig lilla Rankan..2010 blir ditt år..då du kommer bli bra..frisk o stark..det önskar jag sååå innerligt..

2010-01-02 @ 08:47:19
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mia

Men himmel vad det snöar hos er då!! Därför väntar jag med att komma och fika till senare i år... ;-)

Hoppas nu att den där förbaskade förkylningen försvinner för dig...och att du känner dig lite piggare...må väl min vän...Kram!!

2010-01-02 @ 09:21:37
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anette

Grattis i efterskott får jag väl säga! Det där med ålder........jag brukar få tänka efter när någon frågar hur gammal jag är......

Krya på dig! Kram Anette

2010-01-02 @ 09:30:32
URL: http://mammanette.blogspot.com
Postat av: Anki N

Nu skäms jag....ser du? Hur kunde jag missa din födelsedag, du som är en av de första på året....förlåt...Men nu sjunger jag istället.

Ja må hon leva, ja må hon leva ut i hundrade år....la la.

Vad kommer all snö ifrån - vi Smålänningar är inte vana vid detta eviga snöande o kylan. Brrr. De har visst utfärdat klass 1 varning här hos oss på ostkusten. Kommit en hel del här på morgonen.

Du ta o krya på dig nu - torka näsan, ta ett djupt andetag o så vandra vi vidare i nya året - friska, sunda o allerta tanter..ler

kramiz Anki N

2010-01-02 @ 09:36:52
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Ulla

Inte nog med dina magproblem så ska du även åka på en förkylning. Usch och fy och blä på den! Hokus pokus simsalabin svingar med min trollstav Sådär ja nu är snart förkylningen ett minne blott skrattar Kram på dig!

2010-01-02 @ 09:40:40
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Det var då för väl att du slutade fylla år för ett tag sen - för jag glömde ju alldeles bort att det var din dag igår!!! Så dumt, för egentligen visste jag ju det... <:-) Men det är förhoppningsvis inte så dumt att bli uppvaktad två dagar på raken!? Jag säger iallafall mitt varmaste GRATTIS till DEJ nu istället!!! :-D Kanske det är en bättre dag att fira på idag, faktiskt. För det ligger onekligen något i att väldigt många (de flesta??) är lite trötta och sega den 1/1... Att som maken fylla år på nyårsafton är inte heller nån sån där jättehit, och alla måste ju så klart alltid fråga sej varför han inte kunde lugna sej en dag till med ankomsten till jorden! ;-) Ja, ja... Vissa saker kan man inte göra så mycket åt, helt enkelt!



Ha en jättefin lördag!!! :-)



2010-01-02 @ 10:14:03
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Anonym

god fortsättning vännen...ser att du fyllt år Grattis ! och så har du blivit förkyld också..det var inte bra...det hade du väl klarat dig utan tycker man...nyår safton gick bra här också..grannarna på andra sida sjön sköt lite raketer men moffi är så döv nu så han hörde ingenting av det som tur är....Ha det fortsättningsvis bra nu och hoppas förkylningen blir bättre...kram

2010-01-02 @ 10:18:06
Postat av: britten sa....

god fortsättning vännen...ser att du fyllt år Grattis ! och så har du blivit förkyld också..det var inte bra...det hade du väl klarat dig utan tycker man...nyår safton gick bra här också..grannarna på andra sida sjön sköt lite raketer men moffi är så döv nu så han hörde ingenting av det som tur är....Ha det fortsättningsvis bra nu och hoppas förkylningen blir bättre...kram

2010-01-02 @ 10:18:32
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: paula

Host host har du fyllt år hum ehh GRATTIS i efterskott....

Tacos varför firade inte vi nyår tillsammans det är ju så gott...

Vad snö ni har... vi fick lite till här igår..

2010-01-02 @ 10:34:28
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: Britt Inger

Men hoppsan Rankan.... Grattis, grattis :)

Jasså du är 35, jag stannade vid 26, tyckte det var en bra ålder :)

Ha en bra fortsättning på året !!

Kram, kram....

2010-01-02 @ 11:42:00
Postat av: anne

Börja om med skottandet.... Vi som inte har börjat över huvudtaget...



Vi hade en smällarrädd liten katt hos oss på nyårsafton, hundar vet vi ju, men inte att katter kan reagera.



Krya på dig med snorandet du! :)

2010-01-02 @ 12:18:53
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Eva

Önskar dig ett riktigt fint 2010!

Bättre hälsa och allt du önskar dig.

Varm kram,

Eva

2010-01-02 @ 14:34:52
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Grattis på födelsedagen lite i efterskott!

Du är liksom jag Stenbock!

Hoppas att 2010 blir ett bra år för Dig och de Dina, och krya på Dig!

Kramen!

2010-01-02 @ 14:53:16
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Inger

Aha,,här får man sjunga "ja må du leva," förstår jag..

GRATTIS, fast det nu är i efterskott...



Håller med dig,, jag gillar inte heller att fira födelsedagar..Men hoppas din blev lugn, skön, och trevlig..Vilket jag nog tror...Grattiskramen till dig..

2010-01-02 @ 15:18:38
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahahaha, vilken skön stil på Ditte!

Hon vet verkligen hur en dam för sig!

En donna ut i tassklon.



Stackare! Inte roligt att börja det nya året med att vara sjuk!



Hoppas det vänder snart, så du får bli frisk! Fast det har du kanske glömt bort hur det känns?



// KRAM

2010-01-02 @ 16:17:19
Postat av: marie

grattis i efterskott...jobbigt med förkylningar som kommer tillbaka.

2010-01-02 @ 16:43:11
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Paula

God fortsättning på dej vännen....det verkar du sannerligen behöva! För nu har jag läst ikapp och kan snabbt konstatera att läget kunde varit bättre! Bananer och mineralvatten, bah! Hoppas det funkar, bananer föråt jag mig på då jag var gravid för 34 år sen, efter det smakar dom inte gott, men mineralvatten, det kan man bli beroende av, för det har jag blivit! När jag var som sämst i magen konstaterade ju min doktor att "snälla människa, du dricker väl inte vatten med citron i?" O det var ju det jag gjorde, "skäms" o min mage blev mycket bättre när den slapp sura citroner...

Jag hör och ser också att humöret är det minsann inget större fel på, och det är väl en herrans tur!

Jag är totalt dagvill för tillfället, men jag vet i alla fall att det är vinter, fniss, så mycket snö som ligger på backen, o mycket rönnbär betyder mycket snö, det kommer jag nu inte att glömma!

Snökramar i massor från pörtet

2010-01-02 @ 17:15:03
URL: http://paulaz.se
Postat av: soffie

mmm vilka bilder å vilken mysig nyårsafton ni hade ,

Grattis till dej å hoppas du kryar på dej snabbt från förkylningen

2010-01-02 @ 17:58:30
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: annette

Gillar verkligen Dittes stil på stolen, hon ser inte ut att vara ett dugg rädd för eventuella fyrverkerier, tuff tjej det där, brås väl på matte sin;)

Du har väl ätit ytterligare någon banan nu så Du har ett bra kaliumvärde imorgon!!

Håller tummar och tår imorgon att Dina värden är bättre!



KRAMAR!

annette

2010-01-02 @ 18:19:37
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Margaretha

Grattis i efterskott lilla du !!!!

Och vad det beträffar förkylningen så ordinerar jag några extra praliner vid behov så skall du se att den flyr sin kos ;o)

Kram på dig

Margaretha

2010-01-02 @ 18:53:57
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: ingrid

Får önska grattis i efterhand då!! Har inte hunnit titta in till så många nu när vi varit iväg men lite blogg går ju inte att missa ;-D Kramar

2010-01-02 @ 20:04:40
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Men har du fyllt år....det missade jag tydligen.

Stort GRATTIS vännen på födelsedagen.

Men vad trist att du blivit förkyld, och hoppas att förkylningen ger sig av snart,

Skönt att det gick bra med djuren på nyårsafton trots fyrverkerier.

Det ser så kul ut där vovven kikar vid gardinerna vid fönstret...

nyfikenheten tog antagligen överhand ;-)

Här har det inte kommit så mycket mera snö och det är nog ok som det är.

Ha det så gott

Kramar

2010-01-02 @ 23:14:20
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0