Vikten...


Morning! Eftersom solen lyser med sin frånvaro...blir det mina egna solar!



Alla är dom självsådda...av fåglarna!
Växer överallt gör dom också...och jag njuter!

Värre är det med min röda solros...inatt har här blåst o regnat så pass att den stängel jag hoppades på skulle hinna blomma...den gick av!!
Ska gå ut lite senare o fota förstörelsen....vikten blev kanske för stor?

Vikt....
Min ska vi inte tala om egentligen....gick ner i våras men är åter uppe i matchvikten igen...suck!
Ja ja...hellre rund o kan äta än mager o matle...så det så!
Men nu var det ju inte min vikt som skulle avhandlas...utan hundens!

 
Meen...vad är meningen?!
Kloklippning hos veterinären...och vi tar det säkra före det osäkra...fast hon är ju världens snällaste hund!
Tycker veterinären också....
Och inte vet jag...samma veterinär har jag frågat de senaste gångerna om Rullbältans vikt....den står stadigt still, kanske nåt hekto upp eller ned....men 13 kg tung är hon....och varje gång har veterinären inte tyckt att hon är överviktig....men igår ändrade han sig!
Nu ska hunden sättas på diet.....tycker inte hunden!
Inte sambon heller....hon har ju så mycket muskler var hans kommentar...fniss!


Kärt barn har många namn....

Men...jag håller med sambon lite...hon får väldans mycket motion....
Jag är mer fundersam över om hon får i sig alla vitaminer o mineraler o sånt...hon är ju lite matle Rullbullen!
Vår mat duger bra åt henne tycker hon...och en o annan godsak slinker ju ner....dom ska vi sluta med!
Sambon samtycker....


Fynd i skogen....

Idag är det fredag o min sista semesterdag...suck! Blev en lite konstig semester...

Men idag ska jag försöka ta mig till en söt liten bloggsyster...Carina-Goldies Matte...
Måste dit o kolla hennes bro....fniss!
Förresten läste jag att hon varit ute o vänstrat!
Med min Nathan!
Inte undra på han vänder mig ryggen!



Men hans kärlek räcker nog till oss båda!


Till er alla kikar jag in under helgen!
Kramen!



PS. Vi var ju till Uppsala i onsdags...bidde nästan inget fotat...vi bara åt o fikade!
Skämt åsido...vi var hemma hos Faster hela dagen...men nån gång skulle det vara trevligt att besöka centrum igen!
Blev sena kvällen innan vi var hemma....

Nu ger jag mig.....!

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej goa du!



Ja, Krullet han skulle behöva gå ner några kg:n det där med maten känner jag igen. Jag är nog den som har svårast att låta bli med lite gotta här och lite gotta där. Han äter ju vår mat, men även Royal Canin hundfoder, spec för pudlar.



Vi brukar också fara till vetrinären med kloklipp och rens i öronen. Men nu har kloklippningen börjat fungera här hemma: Frelle får stå och mata honom med KROV! :D



Tänk, när lill lurvet föddes, vägde han 150 gram!



Och första gången vi skulle duscha honom, så rymdes han i Frelles hand! :D



Hur sött är inte det då!!!



Hoppas ni får en härlig helg!



Det regnar här i dag.



// Kramisar

2009-09-04 @ 09:25:23
URL: http://annalundberg.org
Postat av: anki

men hallå,, ang. vikten på hunden.. vår Tintin väger 15,5 kg och vet ville jag skulle ställa han på diet, jag vägrade.. :-o tycker som din make, att det är muskler.. irma väger drygt 8 kg och är överviktig enligt en del,, ska försöka få ner Tintin ett par kg, så jag har dragit in på maten samt att jag ska motionera honom..

ang. diet foder, jag får inte i mina hundar något annat än pedeegri pal, har testat olika foder när Tintin hade det besvärligt med magen, går en vecka sen matvägrar dom.. :)



sen tänker jag lite så här: om hundarna blir sjuk så måste dom ha resurser att ta av, vår gamla hund åt inget, drack inget på 1 månad, då var det skönt om hon hade varit lite rundare, blev bara skinn och ben.... jag vill inte ha hundar som ser ut som benrangel heller, men tintin är lite för rund så ett par kg ner skulle inte skada på honom.. :-)



fina bilder, jag har dåligt med solroser här, har några som jag slängde ut frön sent i sommar men jag tror inte dom hinner blomma något :-)



ha en skön helg.......

2009-09-04 @ 09:36:56
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Kerstin

Rullbullen är så söt, det är nog mest muskler!

Du har en underbar blogg, jag njuter av den, och är lite avundsjuk på allt Du kan!

Kramen

2009-09-04 @ 09:41:30
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Anette

13 kg!! Det är väl ingen vikt för en hund......nej, 42 kg ska det vara (tycker Ester alltså!).

Fast det är nog bra att de håller nere vikten lite. Ester har ju dessutom dåliga höfter så då är det extra viktigt. 42 kg är normalt för henne och hon får sig allt en och annan kaka också!Eller köttbulle! Solrosor har jag sått, men dom är så fjuttiga. Till skillnad från dom som fåglarna har sått åt mig. Så nästa år får de sköta solrossådden helt själva!

Ha det så gott i helgen. Kram Anette

2009-09-04 @ 09:43:40
URL: http://mammanette.blogspot.com
Postat av: åsa

Byrackan, han var ju en whippet och enligt "förståsigpåarna" så var han lite för "rund" emellanåt, men om han matvägrade ett par dagar så syntes det direkt..

Huvudsaken är väl att de mår bra och inte är "feta" och tänk, så bra att ha lite att "ta av" om det behövs...

Ditte hon är så fin så tycker jag!

Ha dé!/Kram

2009-09-04 @ 09:45:41
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Hej på dig!

Kikar in och tittar på dina fina bilder och önskar en trevlig fredag!

2009-09-04 @ 10:34:24
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: marma

Jag håller med sambon. Ditte är bara ett stort knippe muskler - det syns tydligt. Och dessutom - det där mungarnityret väger ju en hel del också! Hihihi.

Gosa med henne så kommer hon nog i matchvikt!

Kramar/marma

2009-09-04 @ 11:30:29
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Anna svävar in..

Häpp lilla Rankan..du har det bra du som kan knalla på Carinas bro..hälsa så gott..mmm bättre o vara rund go o glad.. Rankan...så är det..du är säkert jättefin det känner jag..lilla Vovven då himmel vad man får stå ut med då..



Ha det bra rankan jag åker snart till Torsås igen..ska kolla om jag hittar en tupp :)



Min egen lille tupp.. Oscarsson hittar jag väl iaf..:)

2009-09-04 @ 13:47:13
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: marie

jag tror åxå att det är muskler på vovven =)

kloklippning är en fasa, tycker elvis.

2009-09-04 @ 16:28:07
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Carina

Är hon hemma nu tro....ja det ska du vara.

Tack för att kom en stund till mig....det var bara den första ;)

Nu ska jag leta reda på min raggsocka...inte sett henne på en vecka nu :/

2009-09-04 @ 17:55:32
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Annica

Jag kan skicka över lite Änglastoft till dig.

Vi kan alla behöva en dos av det ibland. Har hört att det är bra mot det mesta. ;-)

Visst är ungarna goa!

Helgkramar till dig med!

KRAM!!!!

2009-09-04 @ 18:33:27
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: annette

Ditte har nog mest muskler tror jag, hård träning ger muskler!Skönt att Du är uppe i Din matchvikt igen, vi skall ha lite att ta av i vår ålder annars kan vi få benskörhet, så det så!



Hoppas Du har haft en bra dag när inspekterat Carinas bro, men framförallt hoppas jag Du kommer hem innan mörkret!Inte kul att köra bil då!



Kram på Dej!



annette

2009-09-04 @ 19:23:22
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Skönt att lilla Ditte inte var sjuk eller så, bara lite vikt...

Härlig bild på lastbilen med alla lampor.

Kram Ingrid

2009-09-04 @ 21:11:19
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: britten

goa dig o goa Ditte.....vi har samma problem med moffi....han väger 9 men enlig förståsigpåare så borde han nog väga 7-8..men han har ju också så fian muskler....Moffi får den mat han ska ha men men sen är det ju detta med tiggeriet,,så så svårt att säga nej....Att klippa moffi går bra men när han ska till veterinären då blir det munkorg han är hysteriskt nervös...och rädd....va härligt med solrosor som sått sig själva..lyckost dig..Ha nu en go helg också vännen...

2009-09-04 @ 21:49:17
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Anki N

Ibland undrar jag om de säger att jyckarna har övervikt för att de ska få sälja sitt dyra dietfoder. Visseligen har de aldrig sagt något till oss, men många goda vänner har de sagt till och deras hundar är defenetivt inte överviktiga. Oh Ditte ser inte ut att lida av sånt.

Tänk jag visst inte att det fanns röda solroser, de har jag aldrig sett. Synd den gick av annas hade jag kanske fått se den på bild här hos dig.

Jag har slitit som ett djur idag o kom nydligen in, så nu ska jag ta kväll o krypa ner mellan lakanen.

Kramiz Anki N

2009-09-04 @ 22:14:02
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Nanna Nilsson

Hej! Ha en bra helg! Är det du och sambon som ska sluta med godsaker,eller hunden? ;)

2009-09-05 @ 11:35:11
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: vicke

så mycke väger den ju inte, jag hoppas att du får njuta av solen idag den skiner hos mig

2009-09-05 @ 15:32:55
URL: http://www.metrobloggen.se/jagbloggarigen
Postat av: Inger Maryissa

Så mysiga bilder av solrosorna. De är så fina blommor.

och så stora de kan bli...

och det måste vara roligt att du sått dem själv och att de växt så fint.



Jasså vovven var tvungen att ha munkorg under manikyren ;-)

betyder att hon inte gillar det så mycket ?.... ;-)

Ännu ett roligt smeknamn: Rullbältan :-D

Kärt barn har många namn som det sägs.....

Undrar hur det kommer att gå med dieten, då det tydligen råder delade meningar om den ;-)

Speciellt från vovven :-)

Ha en fin fortsatt helg.

Kramar

2009-09-05 @ 16:06:19
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej hej!

Jag ringde nu idag när vi var ute och åkte men ni var tydligen ute i skogen. Sa åt Krister att säga åt dig och ringa mig.



Bild kommer väl så småningom och ja, jag har köpt fåtölj. Världens bästa fåtölj dessutom :)

2009-09-05 @ 17:07:47
URL: http://sandert.blogg.se/
Postat av: Mia

Mmmm, såg nog att ni hade kafferep där börta...L

Inte 17 kan väl Ditte vara fet, som hon är ute o ränner med er????? Det måste vara fel...fel på vågen alltså! Kraaam!!!

2009-09-05 @ 19:01:51
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: ingrid

Ett känsligt ämne det där med vikten både vad gäller oss människor o djuren. Sen är det väl så att man gör inte sina djur en tjänst när de blir för "tjocka". Hos oss är labben ett matvrak där får vi nog se upp. Mindi däremot är fruktansvärt aktiv men ändå pipplig i maten. Just nu har jag gjort en avmaskning kanske matsuget blir bättre. Vad det gäller munkorg brukar vi säga "näbben" om vår. Har aldrig behövt sån innan men de här båda är INTE glada i kloklippningen. Både gubben o jag får hjälpas åt.

2009-09-05 @ 20:14:08
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Eva Sturesson

Så fina bilder på solrosen och du jag håller med vi måste träffas det var länge sedan kram

2009-09-05 @ 21:09:51
URL: http://evasturesson.blogg.se/
Postat av: Ninna

Stackars Ditte!!! Hon som ser så söt ut.

2009-09-05 @ 21:10:02
Postat av: engelsson

Hmm..nu ska jag berätta om en norsk älghund vid namn Rex..med tilltalsnamnet rulting..han kom till oss som en väldans välgödd herre..så vi bantade ner honom efter konstens alla regler..o det gick bra..men plötsligt så började han rundna till igen..jag fattade inget..tills jag kom på att brorsan..som bodde på samma gård som vi samt två av grannarna oberoende av varandra matade honom med godsaker--varje dag gick han sakta lunkande sin lilla godis runda..hrrmmmfff Nåväl ofoget stoppades raskt o Rex återgick sakta till att bli en smärt herre igen..så mitt råd e..kolla grannarnaS

2009-09-05 @ 22:32:39
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej i skruttstugan! Ack va många fina kåkar man kan se när man surfar runt på nätet! Men drömmar ska man ju ha, själv vill jag bo så att jag nästan kan doppa tårna i sjön när jag sitter på trappen!

Det är nog bara bra att ha lite extra på kroppen, tänk om du varit smal som en vidja när du blev sjuk? Då hade du klarat dig mycket sämre, det är bra att ha nåt att ta av, så det så! Gäller även hundar!

2009-09-07 @ 19:43:53
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0