Pest eller Kolera...


Morning!
Bara så ni vet....igår morse var jag in o kikade hos er alla som lämnat en kommentar hos mig tidigare...och besökte även några fler...men det var inte många kommentarer från mig som fastnade!
Fick kontakt med blogg.se där dom bad om ursäkt...tekniska problem under morgontimmarna.
Nu får vi se hur det går den här morgonen?!


Fotot här..på småbåtshamnen i grann/hemstaden Bollnäs...tog jag den 14 oktober förra året...
Då var jag iväg till gynmottagningen och fick lämna ifrån mig några "tårtbitar"...
Hade i september lämnat cellprov som inte var OK...
Resten vet ni

Vill förresten tacka för allt stöd o uppmuntran!!


Rosen fotad oktober förra året...

Jag mår så där...men bättre än sist i allafall!

Pest eller Kolera....
Grymma magplågor och få toabesök....eller mindre grymma plågor o många toabesök...
Hur trist det än låter så väljer jag det sista alternativet...!

Tar en dag i sänder...överlåter åt läkarvetenskapen att försöka reda ut det här...
Men är ändå lite frågande inför diagnosen tarmvred...kan vara annat också!


Arbetet med röjning o tömning av svärföräldrarnas hus fortsätter....och lugn!
Jag pekar med hela handen!
Sitter ofta på en stol o väljer ut saker som egentligen ska skippas iväg till loppis!
Alla har vi ju redan vad vi behöver...ofta räcker det o blir över...men hos mig får ändå mer plats, fniss!
Ibland tar Rankan hand om saker som ingen annan vill ha!
Några kartonger med julsaker till exempel...nån som är förvånad?!
Julfågeln här ovan bodde i en sån...

Den yngre generationen är inte så intresserad...men jag förvarar på skräpvinden åt dom! Den som vi håller på o röjer...!
Men vissa saker får bo nere hos oss...i skåp o lådor...och framme som minnen att kika på!



Så passande tyckte svägerskorna...taxarna bor nu på köksfläkten tillsammans med en gammal flaska med gradering...ättika?

Taxen ja...hon är uttråkad!
Men samtidigt är det nyttigt för henne med allt folk hon träffar ofta nu!
Hon är ju annars så folkskygg!
Hon längtar ut i skogen....glöm det! Älgjakten pågår!
Öde stränder får duga!
Kramen!




Kommentarer
Postat av: Anna dansar in..

Mmmm tufft Rankan verkligen så tufft att ha det så här..jag kan bara önska och innerligt tro att det ska bli bättre att det är sviter av behandling som drabbat dig..att kroppen nu ska kunna bygga upp dig igen.



Himmel tar du hem så pass mycket med kartonger..hjääälp tänker Anna då som istället vill slänga.. skänka och bli av med saker..kan jag skicka dem till dig?



2009-10-15 @ 06:12:47
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Go´morron!



Jag råkade ut för samma igår morse - att det inte gick att lämna kommentarer i bloggar på blogg.se, så det blev inga rader från mej till dej då. Men nu ska det väl lyckas bättre!? :-)



Hoppas faktiskt att det finns någon som du när det en dag blir dags att reda upp bohaget efter mej... Eller iallafall att de som en dag ska tömma huset här, tar sej tid att gå igenom saker och ting och inte bara hivar allt i en container utan minsta lilla eftertanke... :-)



Ja, måtte det inte vara tarmvred som är på gång nu också... Kan nog förstå att du väljer alternativ två ang magen - men bäst vore ju om du inte behövde välja alls, utan att det gick att få ordning på den istället!! :-/ Jag hoppas verkligen att ingen läkare slutar undersöka förrän de har hittat vad som faktiskt är felet!



Att undvika skogspromenader nu är kanske klokt, ja... Fast här är det nog redan så gott som färdigjagat i samtliga jaktlag runt omkring - det har varit väldigt gott om älg här i år.



Hoppas du får en bra dag! :-)

2009-10-15 @ 06:23:39
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Carina

Så passande med Dittes kusiner på köksfläkten :)

Är nog som du...vill räddd allt gammalt med minnen.

Pest eller kolera..kan bara hålla med dig :/

Men håller tummarna på att det är något mer lättbotligt med din mage.

Vägen till Falun var skaplig men ett litet snötäcke högst upp på bergen var det.

KRAAAAMEN

2009-10-15 @ 07:30:26
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: åsa

Godmorgon på dig!

Hoppas att du får en bra dag och att magen inte värker så förbaskat.

Att plocka ur ett hem, det är jobbigt, mest för att som du skrev, man har ju allt och ofta finns det en hel del som man skulle vilja behålla och så finns det inte plats..

Har gjort som du, sparat till den yngre generationen, även fast de inte verkar speciellt intresserade just nu så tror jag att de kommer att uppskatta det senare i livet.

Trångt, trångt blir det i förråden och maken han gnäller...

Ha dé!/Kram

2009-10-15 @ 07:46:07
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Ninni

Tänk att dom inte kan få ordning på din tarm..har du fått gjort en sån där underbar undersökning där dom går igenom hela tarmen uppifrån&ner?



Har själv gjort den...RYS! Ha nu en fin dag och taxarna du tog hem var gÔrfina.



Var rädd om dig och pussa söta söta taxfröken från mig

Kramen

2009-10-15 @ 07:57:16
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja det är lätt att samla på sig mer än man behöver när man har plats att förvara på.

Hoppas att de kan klura ut vad det är för fel på din mage snart så att du får må bra.

Här har vi två översociala hundar som jag önskar kunde vara lite folkskygga ibland i allafall.

De tror att hela världen är till för dem och det är så klart vårt eget fel.

När det kommer nya människor hit brukar jag säga att här bor vovvarna och vi.=)

Ha en skön dag vännen!

Kram

2009-10-15 @ 08:39:43
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Oh vilka fina taxar, gillar ju kortbeningar jag med :-)

2009-10-15 @ 08:52:53
URL: http://plogflikan.blogg.se/
Postat av: marie

det är svårt att slänga saker, man kan ju ångra sej.

och gamla julsaker är fina.



hoppas att de kan reda ut dina magproblem...det tar kanske ett tag innan kroppen repar sej efter ditt år av bekymmer....

2009-10-15 @ 08:54:25
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: anki

JISSES, tenn taxarna,, min mormor hade en sån och DEN var den enda jag ville ha efter henne och den fick jag också.. _:-) så kul att se fler. måste fota min och lägga ut på bloggen nå tag....



håller tummarna att läkarvetenskapen kommer till rätta med din mage, :-)



nä, ingen skogs nöje den här veckan, vi får hålla oss i närheten av huset, :-) tur det bara är en vecka och sen är det bara helgerna här,, ja om dom inte har skjutit fullt vill säga..



ska hälsa på hos plogflickan, blev lite nyfiken nu :-)



ha en skön dag

2009-10-15 @ 10:28:36
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Kerstin

Jag bävar själv för den dagen! Allt man samlat på sig!

Försöker "städa bort" ibland, resultatet blir en ny kartong som göms undan på ett nytt ställe! Hopplöst!

Mina barn har dock vid något tillfälle lovat att jag inte skall bekymra mig,"när den tiden kommer släpar vi ut alltihopa och gör en brasa"!

Skönt så jag "skiter" i de bekymren!

Håller tummarna för Dig!

Kramen

2009-10-15 @ 10:59:53
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Annica

Förstår också att du väljer alternativ nummer två. Fy sjutton vad du får gå igenom mycket nu.

Taxarna var ju för söta! Passar utmärkt!

Sköt om dig nu vännen.

KRAM!

2009-10-15 @ 13:49:00
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Doktor Anki hälsar på!!!

Tarmvred - bara ordet får det att göra ont. MEN jag måste få säga, trots att jag inte är läkare..hihi. Brukar verkligen tarmvred arta sig så? Jag tror mer på någon ful bacill i tarmen, har du fått remiss till tarmröntgen, annas borde de nog göra en sån. En av mina svärgerskor har haft tarmvred oh, ja nej uch vad hemsk de var...men inte som dina symtom. Däremot fickor på tarmen...kan jag tänka...oh du Rankan de e ett elände med sjukdommar, värk o skit.

Jag blundar o känner, känner Rankan...känns okey, vet du då ska du se att skiten reds ut och försvinner all tänkbar väg. Alltså Du har ju fått hela ditt områdes elände nu, så NU FÅR DE VARA NOG!!! Lider med dig, tänker på dig o Du, jag är som sagt ingen doktor - men endå. ler

Kramiz Kramiz

2009-10-15 @ 15:51:49
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: fia

vad härligt du berättar om rensningen och fina fågeln som fick ett nytt hem . Hoppas verkligen att det går över det onda . Höll på att glömma vackra bilderna som alltid.

kram .

2009-10-15 @ 15:57:57
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: britten sa....

Men VAD ! ska vi göra med din onda mage.....önskar jag kunde sjunga tulle lille och skrämma det onda i väg....men hjälp vilken fin fågel....fick nästan habegär där....moffi har blivit ung på nytt...i alla fall ett par timmar om dagen när han får springa och sparka omkring i löven..det bästa han vet.....stor kram

2009-10-15 @ 17:14:54
Postat av: Barnens Hjältar

Oj, har det redan gått ett år..hoppla . Hoppas du mår bra och tack för din snälla kommentar :-)

2009-10-15 @ 18:47:13
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Ja, det verkar vara lite småknepigt att få in kommentarerna emellanåt. I går var det då helknäppt !!

Söta små taxvänner på fläkten :) Hua va mycket det är att stå i när man ska plocka undan efter en människa som levt sitt liv färdigt.... Svårt att i hastigheten veta vad man vill spara och vad som ska på loppis/slängas. Lätt att ångra senare.

Kramar från grannbyn....

2009-10-15 @ 18:59:16
Postat av: Anneliiii

2009-10-15 @ 20:32:45
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Anneliiii

usch..du har det jobbigt förstår jag, men håller som vanligt gnistan uppe. Taxarna...har sett sådana förut...kan det vara att lägga smörkniven på? Fina bilder. Frostrosen var najs. Älgjakten på gång här också....en stycke utslagen make i soffan framför hockeytv...

2009-10-15 @ 20:34:33
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: SOFFIE

tänk att det gått ett år sen du va där ,

Å du har varit så superstark hela tiden,

Å va fina saker du visar taxarna passade ju verkligen in hos dej,

Å va fin hon är vovven,

kramar till dej å wow vilken bild på rosen

2009-10-15 @ 20:46:15
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Tyvärr krånglar blogg.se ofta tycker jag. :(

Vilka underbara bilder du alltid bjuder på, du är så duktig med din kamera.

Slit inte ut dig nu med röjningar och sånt, ta hand om dig.

KRAM

2009-10-15 @ 20:49:58
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: ingrid

har med märkt av svårigheten med att kommentera men sen ibland har det fastnat i allafall o pluppat upp flera timmar efter, märkligt! Ha det så gott det går mellan "besvären" kram

2009-10-15 @ 21:41:55
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: engelsson

Ja ibland e det ett elände när det inte funkar o kommentera.. Men vännen att du ska behöva ha det så tufft..stora varma kramar från mig

2009-10-15 @ 22:10:45
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Ninna

Hunden har fått kompisar, som står på köksfläkten, ser jag :)

2009-10-15 @ 22:36:14
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Love

Stackars dig som har det så jobbigt. Önskar jag med mina tankar kunde hjälpa dig. Du ger så mycket på din blogg och jag skickar en STOR styrkekram till dig.

2009-10-15 @ 22:57:48
URL: http://vindalou.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0