Minus...


Morning! Minusgrader ute...och solrosorna är ett minne blott....
Vissa hann inte blomma heller....men dom som ändå hann får stå kvar o bli mat åt fåglarna.


Livets nödtorft...om man är i den åldern alltså!
Lille Theo besökte avdelningen igår...


Ljuvlig liten krabat....7 månader ung...och full fart!
Theo - barnbarn till en syrra....
Vi lite äldre på avdelningen fick annat smaskens!



Himlars gott var det!
Jag smakade en liiiiten bit...hade redan så ont i magen att det var skitsamma...

Igår eftermiddag ringde min Husdoktor...goa Hon!
Provsvar hade anlänt....och nu måste jag besöka Doktorns Hus en gång i veckan till att börja med...
Grav B12-vitaminbrist....
Medicin måste bli i sprutform....inte mig emot...
Den bristen förklarar ganska mycket....jag googlade lite...och jag förstår till en del varför jag är som jag är just nu...trött så in i bomben...yrslig o dann....lättretlig! Snart skallig...suck!

Om röntgenundersökningen vet jag ännu intet....dom bilderna är länkade till Barcelona...jopp...
När röntgendoktorerna har för mycket att göra så länkas bilder både till Barcelona och till Australien!
Så är det....Synd att inte jag fick följa med!


På vägen till Hudiksvall...

Mina promenader...många är förundrade...men jag tror att dom stärkt o hjälpt mig...enligt doktorn skulle jag egentligen vara däckad...



Man får ju lite skönt att vila ögonen på om inte annat!
Och påpassad blir man också!



Men...vissa passar sig inte!


Julskinkorna....dom växer...ett tag till!
Och vid det här tillfället ylade några...jag också!
Några trynen hamnade på det elektriska stängslet...som dom skrek!
Jag kände mig så skyldig så jag grät en skvätt! Jag är inte klok....


Fniss...!
Var väldigt viktigt för en liten Ranka att märket kom med på fotot...då när det begav sig!



Humorn har jag kvar i alla fall! Tror jag....
Kramen o tack för alla goa rader hos mig!


Sista blåklockorna för i år...


Kommentarer
Postat av: Mia

Du är ju för gooo'!!!! B12, jamen himmel så skönt att få en förklaring till varför du känner dig så som du gör...det är ju lätt avhjälpt då, puh!!

Kram, kram och kram igen!!!!!

2009-10-03 @ 09:16:35
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Du är både listig och klok, och dessutom tar Du underbara bilder!

Stå på Dig och lev väl!

Kram

2009-10-03 @ 09:34:50
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Annica

Tack vännen! Idag känns det bättre. Har tom fått sova ett par timmar i sträck! Det gör stor skillnad. Normalt så vaknar jag ju så fort jag vänder på mig. Och det blir inte så mycket sammanhängande sömn.

Hoppas att du får hjälp nu. Kommer dessa sprutor göra dig bättre i magen också?

Hoppas det.

Massa styrkekramar!!!!!!!

2009-10-03 @ 09:39:55
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Anette

Men Rankan! Vad SKÖNT att du äntligen fick veta varför du mår så dåligt!Nu hoppas vi att det hjälper fort som fanken.....

Så får du väl unna dig en weekend i Barcelona sedan - utan röntgen!

Kallt är det ute och det är väl inte mycket man kan göra åt det. Klä på sig lite mer eller bara sitta inne och mysa men en bra bok kanske! Hösttider är ju mystider. Synd bara att min älskling är tvungen att jobba borta för tredje helgen i rad. Denna helg är han i Stockholm och går på NHL-hockey. Ja, en del har bra jobb :-). Det är någon kundtillställning med mat på Operakällaren följt av hockeymatch.....Själv får man väl glo på TV. Körslaget börjar ju och i år har jag en kör med! Eller åtminstone Amy Diamond! Så nu får du hålla tummarna för min stad!

Kika in på mitt musikfotobidrag om du orkar. Musiken passar bra till ditt inlägg!

Kram Anette

2009-10-03 @ 09:43:23
URL: http://mammanette.blogspot.com
Postat av: Carina

Ja...varför inte skicka hela Rankan med bilderna :))

Men...att du jobbar med stora brister med B12 brist fungerar det :/

Har för mig att det ger samma symtom som som demens...men dina celler verkar vara av strong sort.

KRAM

2009-10-03 @ 09:48:45
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Carina

Vilken tur att du är ung...om än inte lika som som lilla Theo som är söt trotts att han lipar ;p

2009-10-03 @ 10:04:48
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Men du....det var ju sagolikt !!! Du kommer att bli som nyrenoverad av spruttorna ;o) Gött

Där har du svaret på tröttheten....

Stackars små grisarna..hihihi...det e inte lätt att vara nasse i dessa tider...snart e det jul...

Ha det gott nu ....massa kramar

Margaretha

2009-10-03 @ 10:13:50
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Anki N

Va? Borde det inte vara lag på att om bilder på ens inre ska skickas till varmare breddgrader så måste man själv också följa med o få lite semester!!!

Skönt du fick lite förklaring till din trötthet o att de kan fixa bättring. Kallt, ja de e lite svårt att hänga med i vädervändningarna. Kallt som attans på natten o sen bra på dagen ja om vi tar bort väderet av idag för nu regnar det, o vi behöver inte vattna blommorna ute, alltid något.

Många härliga bilder. En go babypojke..mums. En tårta som såga väldigt mums ut...

Oh så lilla söta Du, man blir allt lite sentimental när man ser sig själv så där liten, vad har all tid tagit väge`?! Älsklingen sa just idag innan han for iväg till brossan, TIDEN GÅR FÖR FORT...ja man hinner inte med allt man ska. Det går för fort, helt klart. Om vi ställer alla jordens människor på samma plats och så springer vi alla åt andra hållet så kanske vi kan stanna upp tiden en aning.

Nähä, dax att ta hand om djuren.

Kramiz o ha en skön lördag

Anki N

2009-10-03 @ 10:17:42
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Aha B12...mmm jo men du då kommer du må bättre ska du se när du får ordning på bokstäverna i kroppen..du Rankan som storkonsument av messmör (B12) här.. har jag en galen hårväxt..trassligt burrigt mmmm....en messmörseffekt kan man säga..



Himmel länkas det över hela världen...så coolt..



Mmmm frostigt och fräscht på dina bilder..



Kram på sig nu lilla du från Annapanna

2009-10-03 @ 10:32:01
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: anki

det är det jag säger, en hälsing är seg och ger inte upp i första taget,, B12 brist, jisses, men nu får du det i sprutform så kommer du bli som en ny människa snart,, och promenader,, dom är viktiga, det stärker både psykiskt och fysiskt. :-)



Ja det var synd att du inte fick följa röntgen plåtarna,,, håller tummarna och du ska se att det hela ordnar sej..



var in till Engelsons, det är en Pendelblomfluga, mycket vanlig är den, och den är ju så vacker med sina färger och ränder :-) Finns många varianter av just blomflugor, oftast är dom getings färgade. :-)



ja här har det varit -4,4 i natt så mina blommor är ett minne blott nu, solrosorna sådde jag för sent så dom hann inte blomma något alls.. :-)



fina bilder som du bjuder på,, och grisarna och elstängsel,, är nog inte första eller sista som dom kör trynet mot det.. :-) var absolut inte ditt fel..



ha en skön lördag

2009-10-03 @ 11:02:24
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: engelsson

Aha så det var B12 det handlade om..inte konstigt som du säger att du mått dåligt..en kompis till mig har samma brist o hon mådde uruselt innan de kom på vad som fattades henne.. Gud va skönt att de hittat felet..så nu blir det sprutor..

O tack gulle du för du bussade Anki på mig..gåtan me konstiga krypet löste hon i ett blink..en Pendelblomfluga var det..så bamsekram..ooooo vad glad jag e att du fått reda på vad som var fel..en kram till.

2009-10-03 @ 11:23:27
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Ninni

Va skönt att du fick en förklaring till din trötthet..snart ska du nog vara pigg igen(hoppas jag)



Mmm vilken smarrig tårta ser urgod ut och den lilla killen var så söt så söt!



Stackars små grisar det gjorde nog ont i deras små trynen..kramen

2009-10-03 @ 12:55:45
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: marma

Måste vara skönt i all bedrövelse att i alla fall något kan medicineras på momangen (jag menar B12)! Du kommer säkert att må bättre ganska snart.

Skäms inte för att grisarna skrek - dom är såna! Det räcker med att lyfta upp en för att gosa med så låter dom som om man försökte mörda dom!

Ha en skön helg!

Kramar/marma

2009-10-03 @ 16:14:40
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: soffie

oj då men nu ska du väl bli piggare av dessa sprutorna,

Himmel va vackra bilder du visar å lille Theo va fin,

Tänk att blåklockorna blommar än,

Hmmm tänk vilket samarbete läkare har hoppas det visar ingeting utan att allt kan skyllas på B12 bristen,

Tycker man borde få följa med sina bilder på en tur till Barcelona eller Australien;O)

kram

2009-10-03 @ 17:27:32
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: britten sa....

Hallå underbara du..jag fick B12 injiserat för ett par år sedan när jag var dålig-...riktigt dålig...läste dina gulliga ord hos Inger....jag kan inte påstå att jag bloggar igen men jag sätter in lite bilder här och där i något som jag kallar för glitteroga.blogg.se....ha det allra allra bäst gulliga du och hälsa gohjärtat

2009-10-03 @ 18:24:01
Postat av: Paula

Hej! Läser att du gått ner i arbetstid ett tag, mycket förståndigt! Din trötthet har säkert med vitaminbristen att göra, bra att dom nu tar tag i det! Inte blir man ju piggare av höstrusket heller...men fortsätt dina promenader, kan aldrig vara fel att få frisk luft!

Så fina frostbilder du tagit, jag har inte sett herr frost ännu. Eller så kanske sanningen är att jag vaknar för sent då han redan försvunnit...kan det va så...

Riktigt höstrusk har vi idag, men, det finns ju kläder för alla väder!

Stor kram från pörtet

2009-10-03 @ 18:52:07
URL: http://paulaz.se
Postat av: Inger Maryissa

hi,hi....jasså du såg mig när jag var uppe och skrotade tidigt i morse...

Undrar var du såg mig, kanske när jag gick en liten bloggpromenad,

och antagligen var vi på samma plats fast jag inte såg dig :-)

Jo, jag hade en sådan där natt igen, och somnade inte förrän vid 6-tiden på morgonen.

Men kanske denna gång det var fullmånens fel :-)



Mysiga foton du har här som vanligt och som du berättar så mysigt till.

Jag älskar dina inlägg.



Nämen oj, har du fått B12-vitaminbrist.

Inte underligt att du mått dåligt och kanske problemen med magen är p.g.a det också.

Är det inte B12-vitaminbrist som har med Serumjärnbrist att göra ?

Min mamma hade det när jag var barn, och hon blev ganska sjuk, och fick järnsprutor.

I alla fall så tror jag att B12 och järnet samarbetar i kroppen.

Bra att du får hjälp nu mot det och hoppas du känner dig piggare snart.



Hoppas också att resultatet av röntgenundersökningen är ok.

Men att bilderna ska fara jorden runt först....

låter lite lustigt faktiskt :-)

Ja, verkligen synd att du inte fick följa med, och fått lite extra sol och värme under resan :-)



Underbara foton från dina promenader, och på kissen och julskinkorna :-D

Och så mysigt foto på dig som barn, och kan tänka mig du var stolt över märket från Friluftsfrämjandet.

Och oj, så ljuvliga blåklockor här i slutet av ditt inlägg.



Jätte-stora bamse-kramar till dig

2009-10-03 @ 22:09:59
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anna

Vi har också haft några frostnätter.

Skumt att ett par fotografier ska tydas av andra läkare i andra länder, som inte har träffat dig alls!

Söt Theo!



Tårtan såg smarrig ut!



Sköt om sig!



// Kramisar

2009-10-04 @ 16:01:24
URL: http://annalundberg.org
Postat av: Karolina

Hej!



Kom in på din blogg av en slump. Ville bara säga att jag vet hur du mår. Jag har själv B12 brist och järnbrist pga detta. Dessutom har jag ständiga magsmärtor också....Jag är 27 år.

Hoppas du snart mår bättre, men det kommerdu att göra ganska snabbt. Kram Karolina!

2009-10-14 @ 16:35:29
URL: http://karolina82.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0