Fram o åter...


Morning!
Ja, fram o åter har jag ilat...till doktorns hus i staden.
Tur det är vackert o inbjudande!

Jag skriver här på en gång att jag fortfarande inte vet resultatet av röntgenundersökningen...och har inte bestämt mig hur jag ska göra heller....

Mina prover som jag lämnade tidigare var inte hundra....och nya har tagits.
Pratade länge o väl med Husdoktorn....och nu är jag 50% sjukskriven...av min 50%-iga arbetstid.
Jag ska jobba två dagar i veckan....ett tag i allafall.
Kropp o Knopp mår inte bra....
Har varit ett tufft år.

Nog om det!
Fotade lite i staden....


Höst i Rådhusparken...


Typiskt...jag hann inte att fota medan vattenfontänen var på!
Det enda som fanns i bassängen nu var lövhögar....


Nathan står även staty där i parken....han som bor granne med mig i byn ni vet!


Min Nathan...han som Carina, Goldiesmatte, var o kramade om för en tid sedan!
Fick förresten en kommentar från henne igår...hon är hemma igen från varma Turkiet, hoppas hon tog lite värme med sig! För här har varit kallt o blåsigt!
Trodde ett tag att Billy Bi skulle flyga iväg!

 

Mornarna har varit isiga o frostiga men sen har solen värmt lite igen!

 


Sambon har putsat o satt in innanfönster i ett köksfönster...och jag hängde upp andra gardiner...och nu är kattan glad!
Trådar att riva i!
Hunden är också glad...hon fick tillbaka bästaste stolen...därifrån har hon full koll på vad som händer ute på gården!



Idag ska jag iväg o arbeta lite...kikar in till er alla så småningom!
Kramen o ha en bra fredag!


Doktorns Hus...

 


Kommentarer
Postat av: Anna dansar in..

Ja Rankan det är ju så att både kropp & Knopp måste samarbeta annars går det inte..jag är glad att du har en sådan bra husdoktor..vad de verkar..så du får chans att ta det i din takt..att bygga upp din styrka igen..för du vet det kommer vända och du kan se lite ljusare på livet..det vet jag..så det så..



Vilken glädje du har i lilla Ditte som verkar vara en hund med stort hjärta och många roliga egenheter..och sambon fixar o donar..



Jag önskar dig Allt gott..och hoppas du ska få veta att allt är på rätt väg...att vänta är svårt..så svårt..kram kram kram från Anna

2009-10-02 @ 06:00:52
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mia

Stoooor morronkram till dig...och Ditte..och Fia...sambon får du krama själv ;-)

Håller tummar och tår för dig nu, det ska du veta!

2009-10-02 @ 07:23:24
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Carina

Min Rankan...hur ska vi göra med din usla mage :/

Förstår att året varit tungt med allt runt dig som hänt.

Hoppas nu att doktorn kan hjälpa dig och att proverna är okej

KRAMAR dig istället för den stela Natahn

2009-10-02 @ 07:24:15
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Annica

Kramar om dig hårt. Skönt att du får gå ner i tid och kanske kunna återhämta dig lite. Att proverna inte såg så bra ut var ju däremot mindre roligt.

Tack för dina ord. Hoppas du har rätt.

KRAM!!!!

2009-10-02 @ 08:18:21
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Anki N

Ja du vännen, tror jag att det varit i tufft år efter vad du gått igenom oh nog tar det tid för kroppen att hämta hem sig. Lite vila o göra annat än tvång är nog nyttigt nu en tid, göra saker i egen takt o inte stå på jobbet i givakt!! Med lite gott humör, lite j## nammat så kommer du snart igen. Lyssna på din kropp, ge den energi, vila o må väl så är du snart som en nyfödd säl...((eller nått)) Jag tror på DIG...!!!

Fast jag inte har speciellt mycket energi själv idag så delar jag endå med mig av en liten påse här hos dig. Ta med anddakt.

Kramiz o ha en skön dag.

Anki N

2009-10-02 @ 08:42:17
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: åsa

Bra, att du är sjukskriven, så att du kan ha möjlighet att vila din mage lite, det blir ju lätt ett "stressmoment" det där med att hinna med toan innan man ska iväg och att alltid ha koll på var det finns toalett att tillgå...

Fina bilder från makens hemstad och jag förstår, att Ditte är nöjd (och kattan också!)

Var rädd om dig!

Ha dé!/Kram

2009-10-02 @ 08:55:54
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vackert doktorshus du har!! Sånt har inte jag.. Det gäller att hitta rätt balans mellan jobb o ork.. Bättre jobba lite o känna att man klarar det än att få en massa bakslag. Hade en period där jag jobbade fullt och så klarade man det två, tre veckor sen var man hemma 4-5 dagar och så höll det på. För varje gång man dippade blev man mer o mer besviken. Nu har jag hittat mitt "lagom" och är nästan aldrig sjuk (behöver vara hemma). Sen har ju försäkringskassan sin uppfattning emellanåt.. Men själv har jag haft turen ha en bra förstående handläggare. Har 25% sjukersättning ett åt till sen får vi se..

2009-10-02 @ 09:46:30
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: anki

Skönt att du ska jobba lite mindre, du borde egentligen vara helt sjukskriven tills både knopp och kropp mår bra, jag kan inte ens föreställa mej den press som du har varit utsatt för och är fortfarande, håller tummarna över resultatet av röntgen. :-)



ja du elstängsel är inte så roliga när man kommer åt dom, har själv fått stötar som heter duga av såna.. en sak är dom bra mot, rovdjur. Dom går gärna inte in när det är elstängsel,, :-) förstår du vart ledsen, när en gris skriker så är det hjärtskärande.. inte kul att höra.. men åt andra sidan så skriker grisarna för ingenting,, :-)



sambons ben är mer eller mindre bra, han går och är som vanligt igen, men det var segt,, från midsommar och hela augusti ut :-) det är fortfarande hårt på en fläck så vi får se om det är någon böld under huden som det går hål på nå tag,, kan tid för dom att mogna om det nu är någon där under.. :-)



ja jisses, för ekorrar,, vill inte köra på men har misslyckats ett par gånger, oftast brukar jag hinna se dom.... samtidigt måste man tänka på trafik säkerheten också och försöka bedöma om man ska väja eller inte. :-)



Fina bilder bjuder du på,, och vovvsen verkar trivas på stolen.. här är svin kallt idag, vitt över hela åkrarna men sol och blå himmel i alla fall... :-)



ha en skön dag.......

2009-10-02 @ 09:55:25
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: engelsson

Hmm den där eländiga magen du har o dras med får väl ge sig nångång..din doktorkontakt verkar ju bra..sånt e viktigt.. Kramar om dig försiktigt o skäller samtidigt på din mage..ha en fin fredag o försök o vila..o krama Gohjärtat...psst jag gillade verkligen ditt fönster..sååå fint du gjort..

2009-10-02 @ 10:15:19
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: fashionhaggan

till den doktorn kan jag också tänka mig att gå, vilket vackert hus. hoppas du får ordning på både kropp och knopp, det är jobbigt att inte vara bra.

2009-10-02 @ 10:27:58
URL: http://www.fashionhaggan.se
Postat av: matte

Ja vilket år du haft. Nu kan det väl ändå bara bli bättre! Visst. Vad vackert din doktor bor!

Stor kram!

2009-10-02 @ 10:52:16
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: marie

usch vilket tufft år du har haft, hoppas att de kan rätta till dina provsvar.



skönt att få ta det lugnare med jobbet, för lite vill man vara på jobbet, den sociala biten du vet.

och att få vara hemma och vila med dina djur.



trevlig helg

2009-10-02 @ 11:38:15
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: TT

Jag fattar inte hur du kan ta så fina bilder! Avundjsuk!

Hoppas hälsan blir bättre, du har det kämpigt men det måste ju vika.

Ha en fin helg förhoppningsvis utan oväder, kram!

2009-10-02 @ 13:24:55
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Så fint det är vid doktorns hus, rött o grant !!

Usch, va jag tycker synd om dig som får gå i väntans tider sååå länge. Förstår att det är grymt jobbigt....

Inte för att det hjälper, men här kommer några riktigt varma kramar till dig från mig/ Britt Inger

2009-10-02 @ 14:29:17
Postat av: Missie- The One

heej :) kollar in och önskar dig en underbar helg! :)



Kolla gärna in min blogg också :) (finns på bloglovin om du riktigt fastnar för den;) )

* just nu pågår även en veckans blogg tävling på bloggen om du vill delta!

2009-10-02 @ 15:14:23
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: Thalina

Så vackra bilder och doktorhuset är jättefint,jag bara älskar gamla hus.Hoppas att allt går bra för dig och jag håller tummarna för att det ska göra det.Varma kramar Thalina

2009-10-02 @ 17:41:24
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Suss

Är du yrkesfotograf, eller är du "bara" en naturbegåvning? Du har så vackra bilder att jag blir stum. Trist att du inte mår bra, inte för jag vet vad som fattas dig, men sen jag började läsa din blogg har jag förstått att något inte är helt okej. Hoppas det ordnar sig på sikt. Trevlig helg och kram!

2009-10-02 @ 19:25:27
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Lambergsfrua

Otroligt vackra foton - jag bara njuter :)

Tråkigt att du inte är frisk, men positivt att du blivit sjukskriven ännu mer och på så sätt får vila mer och ta det lugnt.

Stor och varm krya-på-dig-kram!

2009-10-02 @ 19:31:14
URL: http://lambergsfrua.bloggagratis.se
Postat av: soffie

men va tråkigt med proverna håller tummarna att det rättar till sig och vad bra du kan ta ett lugnare tempo genom sjukskrivningen,

skickar dej massor av styrkekramar.

Men å vad vackert det är där så fina bilder,å lilla Ditte va goo.

2009-10-02 @ 20:22:12
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Eva Sturesson

Ja det måste vara jobbigt allt du gått igenom. Du behöver vara ledig och vila förstår att det är oroligt när du inte vet hur det är med prover och sånt. Kram tänker på dig

2009-10-02 @ 21:36:41
URL: http://evasturesson.blogg.se/
Postat av: Inger

Jag håller med dig, vilket fint hus han har din doktor..Ja det är ju som sagt viktigt att knopp och kropp samarbetar..,, men jobbigt ibland...

Skönt att du kan skriva av dig...

Vackert i din stad, och inte minst din lilla Ditte Sessa..Såå underbart goo...

Mmm, min make putsade oxå fönster ivardagsrummet häromdagen,,sedan bara att sätta upp nya gardiner..så skönt att slippa putsa..

Sköt om dig min vän..massor av kramar till dig....

2009-10-02 @ 22:58:58
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Måste vara jobbigt att vänta på resultatet av röntgenundersökningen, och att proverna du lämnade tidigare inte var hundra.

Hoppas från mitt hjärta svaren du får är bra.

Ja, du har haft ett tufft år

och önskar så att du får må bättre och att magen slutar bråka med dig.



Jätte-fina foton som vanligt,

och ja, nu har det blivit betydligt kyligare och frost på många platser.

Säkert även här också, men jag hinner inte se det då jag oftast vaknar lite sent.



Önskar dig en bra helg också.

Stora kramar till dig

2009-10-02 @ 23:22:57
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0