Grattis Norge!


Inte helt otippat tog Norge hem segern i Eurovisionsfinalen igår....Grattis!!
Och för mig kom det inte som en överraskning att Sveriges bidrag fick den placering den fick....tyvärr. Även om jag gillar både låten och Malena så har jag aldrig trott på den i tävlingssammanhang....suck!

Rosorna här ovan kom hem till mig igår....söta chefen på jobbet kom förbi en sväng...tack SötAnna!

Fy vad jag är dålig på att blogga!
Ungefär lika dålig som min mage är....skitprat igen!
Försökte fira hemkomsten lite med en kopp kaffe...näpp går inte!
Inte ostbollar heller.......såna har jag inte smakat sen i vintras!


Ditte i vårskogen......


Sen sitter hon o flämtar i bilen!


Efter den skogsturen igår (som jag orkade följa med på!) blev det duschning för henne..igen!
Hon lyckades återigen rulla sig i allehanda otyg o stank som en stinkbomb! Urk!!

Tänk, idag är det söndag......och jag behöver inte packa resväskan!
Skööönt!
Kom hem i torsdagskväll...totalt slut...fredagen körde jag med sambon!
Möblerade om IGEN!
Igår vilade jag mest....

Om en månad ska jag åter till Örebro på återbesök...sen blir det kontroll var tredje månad det första året.
Var fjärde månad det andra...
Tror inte att alla återbesök ska ske i Örebro...men jag åker ändå gärna dit den första tiden! Jag litar på dom...


Rosa dröm i Örebro.......



Och en mardröm för många! Även den i Stadsparken i Örebro!

Sicken chock jag fick!

Nu har jag fått i mig en kopp te...och medicin...tröttheten kommer fort!
Om inte idag, så blir det en annan dag, men kika in till er gör jag förr eller senare!
Kramen!


 

Kommentarer
Postat av: annette

Jag tyckte Malena var jättebra, lite synd att inte Europa tyckte som jag;)

Så skönt för Dej att slippa packa idag, förstår att Du njuter och så så bra det verkar med uppföljningen av det hela, skulle nog oxå tycka det vore bra med återbesök i Örebro, viktigt att man känner att man kan lita på personalen.

Men ta det nu lungt och försök hämta krafter så kommer igen på ett bra sätt, det får nog ta lite tid det, vilken underbar chef Du har som kommer förbi med så vackra blommor, skulle aldrig min göra;)

Ha nu en skön söndag och njut!!!

KRAMAR!

annette

2009-05-17 @ 08:07:59
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Carina

Mmmm...jag myser att ha dig här på bloggen igen :)

Hönsmamman var uppe tidigt, måsta kolla att de hade det bra, öppna dörren och kika lite på dem....vi stod där hela familjen ;) Tuppen kika ut och jag tyckte vi skulle låta han kolla lite....men så dök han ut på åkern, gubben fick springa efter den kacklande tuppen och jag höll i Raggsockan, annars har hon säkerligen hjälpt till....fnissar lite åt synen, gubben springande på åkern på morgon kvisten.

Grannarna hade nog kul de som var vaken :)



2009-05-17 @ 08:08:37
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej underbara vän!



Skönt att du är hemma nu! Och skönt att du inte behöver packa någon väska!



Inte konstigt att du inte orkar sitta framför datorn! Men som jag skrivit tidigare; Jag finns kvar när du behöver mig! Så tänk inte på det! Se till att vila och bli frisk i stället!



Ja, det var skoj att Norge vann mellon! Så dom får nog en fin nationaldag!



Ha en ljuvlig söndag! Och se till att vila MYCKET!



// Många, många kramar

2009-05-17 @ 08:13:04
URL: http://annalundberg.org
Postat av: Plogflickan

Oh vad härligt att du är hemma i Trönö igen! Jag förstår och tycker att du ska göra dina återbesök i Örebro om det går. Hur länge räknas det att det värsta biverkningarna håller i sig? Hoppas du snart känner dig piggare igen!

Hoppas det blir en bra och inte så blåsig dag idag!

2009-05-17 @ 08:28:36
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Anna

Men hallå lilla Rankan...åh..men du så många goa bilder du bjuder mig på..kan tro att du får blommor från alla som vill dig väl..så skönt att du kan komma på kontroll så pass..ja men du åk du till Örebro ...för om man litar och känner förtroende blir man ju lugnare...lilla Ditte hon är så pass fotogenique..en liten fotomodell..kraaaaam från Anna..och du en till bara för att det är du som jag liksom har i mina tankar så mycket...en riktigt varm hjärtlig kram får du..:)

2009-05-17 @ 08:29:37
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anette

Vad skönt att du slipper åka iväg idag då! Till alla ormar därnere.........fy vad det är läskigt med ormar. Som tur är har jag inte sett någon ännu i år. Man är ju mest rädd för hundens skull, själv låter jag blir dom.......

Norges låt är underbar! Malenas verkar vara så mysig, men inte är det någon schlagerlåt. Har märkt att jag inte tycker den är bra när jag hör den på radion, men gillar den när jag ser den på TV........alltså är det Malena man gillar antar jag!

Igår tog vi med Ester till stan. Nyttigt för dom att gå någon annanstans än i skogen. Men hon börjar bli så duktig och det är inga problem att ha med henne bland allt folk. Förutom att alla ska stanna och prata.........så man få ha gott om tid ler.

Ha en fin söndag! Kram Anette

2009-05-17 @ 08:34:51
URL: http://mammanette.blogspot.com
Postat av: Synne.

Hej Snuppa.

Ja det var så skoj att Norge vann. Tyckte inte att det var så mycket bra musik i år. Det gick mest på sex. Kläder, utförande och så vidare. Men Alexander är en riktigt musiker. Har talang som få.

Jag höll en knapp på Malena, men det var nog så att de inte var mogna för den sorts musik. Synd egentligen, för Nightwish från Finland spelar ju den typen av musik och är jättepoppis.



Ja idag blir det fest och mycket hurra. Det är en födelsedagsfest utan like som drar in över landet.

17 mai...

Men vi firar nog på vårt vis genom att dra ut i skogen. Det ska bli gott. Jag, gubben och Erri.



Så skönt att du är klar i Örebro nu. Jag håller tummarna för att din trötthet försvinner och att du snart är tillbaka där du hör hemma. Pigg och frisk.



Nu ska jag ut och göra i ordning 17 mai frukosten. Sen får vi se vad som sker.

Ha nu en strålande dag min allra goaste Rangvi. Det har du förtjänat.

Storklemmen från mig.

Synne.

2009-05-17 @ 08:35:02
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Hejsan!



Vad underbart det låter att vara HEMMA!!! Det får nog en annan innebörd när man kommer hem från en massa sjukhusvistelser jämfört med hemkomst från en semesterresa eller så...! :-)



Ja, att Norge skulle vinna melodifestivalen stod väl klart för flera veckor sen!? Bara för att "alla" verkade ha den som förhandsfavorit, trodde jag att den faktikst INTE skulle vinna - men för en gångs skull höll visst spekulationerna hela vägen fram. Och Sverige får som vanligt kvala in nästa år igen... Känns väldigt länge sen vi var på topp i detta sammanhang!?



Nåja... :-)



Vad du har ögonen med dej när du är ute med kameran! Och att träffa en snok (är det väl?) i Stadsparken - det ska nog till en sån som du för att lyckas med det! :-D



Kram!!!

2009-05-17 @ 08:42:46
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: åsa

Så skönt att du är hemma igen och att du slipper Örebro, det har säkert varit jobbigare för dig än vad du förmedlat till oss...

Hoppas du blir piggare snart och att magen lugnar ner sig, det är jobbigt att hela tiden vara beroende utav toalett...

Önskar dig en skön söndag och du...glöm inte bort att vara rädd om dig!

Ha dé!/Kram

2009-05-17 @ 09:03:45
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: TT

Godmorgon!

Jag tycker att det mest blivit en tävling i disco-dängor, och jag har heller aldrig trott på Sveriges bidrag... jag tycker nog rätt låt vann och det säger jag ju inte för att jag bor ihop med en norrman! :o)

Hoppas du blir bra fullt ut snart, kramar!

2009-05-17 @ 10:07:17
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Moni

sv: tack tack , hoppas du får en fortsatt bra söndag med :)

kramiz

2009-05-17 @ 11:42:07
URL: http://monkann.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Välkommen hem då och hoppad du kryar på dig nu.. snart sommar på riktigt och om vädret tillåter så blir det säkert en hel del utevistelse för dig.. solen gör sitt.. full av energi, du vet.. Spring i benen kan du vänta med.. ta det lilla lugna och njut i solstolen eller var du behagar.

Norge vann.. var ju redan klart .. Malena, ingen låt i detta sammanhang, men hon är fantastisk och gjorde vad hon kunde:-)

Jo du, jag tog bort ett boldspel som inte funkade senare i min blogg från Forsakar.. därav det konstiga i min blogg;-)

Kramar från ett soligt Skåne..

2009-05-17 @ 12:11:39
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Annica

Skönt att veta att du är hemma för gott nu! Hoppas du kan hämta igen alla förlorade krafter och att magen tar och blir bra fort!

Massa kramar från mig!

KRAM!!!!

2009-05-17 @ 13:23:17
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Jag slötittade bara på Eurovisionfestivalen, men lyckades lyssna på en del låtar ändå.

Och det fanns en hel del inressanta och fina låtar iår.

Och ja, Norge som vann, hade en bra låt, och en charmig gosse dessutom....



Trist att din mage fortfarande bråkar med dig,

och hoppas från mitt hjärta den lugnar ner sig snart då kroppen nu slipper fler jobbiga behandlingar.

Kan tänka mig att det känns skönt att denna jobbiga tid är över

och du vet att du behöver inte packa resväskan igen.



Så gulliga foton av din goa Ditte i vårsolen,

och kan tänka mig att han är glad över att matte är hemma igen nu på heltid.

Och de andra mysiga fotona.

och oj....ja, nu vaknar ormarna också,

och tycker säkert det är härligt och skönt i försommarsolen de också ;-)

Själv har jag konstigt nog aldrig sett en orm ute i naturen,

trots att jag förr var mycket ute i natur och skog och vandrade.

Antagligen dom var rädda för mig ;-)

För ärligt talat så har jag aldrig varit speciellt rädd för ormar.



Ha det så skönt och vila upp dig ordentligt efter denna pärs och jobbiga tid,

och snart så känner du dig nog lika stark och frisk som innan detta hände.



Jätte-stora Kramar till dig

2009-05-17 @ 15:04:26
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Thalina

Välkommen hem och så skönt det måste vara att slippa åka dit och att du kan vara hemma och samla krafter.Den finaste tiden är ju nu och det ser man på dina fina bilder.Jag önskar att du alltid ska få må bra.Många varma kramar Thalina

2009-05-17 @ 16:17:53
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Trolda

Åh så SKÖNT att veta att du är HEMMA igen =D Jag kan bara TÄNKA mig hur glad "Bältan" är nu...=D Hoppas nu du får ordning på magen också, så du kan njuta av lite godsaker i hemmets lugna vrå! Jag är så glad för din skull! Kramar!



Trolda - =D

2009-05-17 @ 16:44:34
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: marie

robert provåker i trädgården....annars putsar han den så att den blänker.

jag kollade inte på sclagern igår, sov då =)

2009-05-17 @ 17:27:35
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så gott att höra att du litar på folket i Örebro och gärna åker dit på koll till att börja med. Det är inte alltid det blir så.



Jag läste att stadsparken i Västerås invaderats av ormar, vad har det tagit åt dem? Stadsparker är väl inga stälen att söka sig till!?

2009-05-17 @ 18:47:49
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: britten...

ja jag bloggar inte heller mycket just nu...I dag efter våran utflyjt fick moffi ockaså ta sig ett bad....han luktade urk.....Ditte är värdens sötaste...och du är också söt så det så...

2009-05-17 @ 18:49:35
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Photos by Storm

Så skönt att du är hemma igen. Nu får du skynda långsamt och ta en dag i taget. Låta kraften komma tillbaka och magen bli stabil. Njuta av promenader med lilla Ditte som helst inte ska rulla sig i äckelpäckel. Ha en skön vecka/kram Lis

2009-05-17 @ 20:26:14
URL: http://photobystorm.blogspot.com/
Postat av: soffie

Å Norges låt va helt klart bäst,Så vackra rosor du fått å din fina Ditte,men guuu vilken jätteorm ryser

må nu så gott

2009-05-17 @ 20:55:02
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anki N

Välkommen hem vännen, hem för gott, nja med några små återbesök då...ler. Skönt att veta att det är över nu, nu ska du bara få tillbaka alla krafter också o bli på topp - ta´t lugnt så kommer det!!!

Tänker på dig i min något dammig värld just nu. Oj oj. Kramiz Anki N

2009-05-17 @ 21:42:02
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: marma

Äntligen är Du där Du ska vara - hemma! Tråkigt att du inte kan ta en kaffetår och måste springa på toa då och då men det kommer säkert at bli annorlunda nu.

Varför håller Ditte på med sina busigheter så hon luktar skunk? Jo, det är enda sättet hon kommer på att visa vad glad hon är att du är hemma! Låt henne hållas, hon är bara lycklig!!!

Superkramar/marma







2009-05-17 @ 22:00:49
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Skönt att du får vara hemma nu en tid och ta igen dig det kan du behöva efter alla dessa resor.

Malenas sång var vacker kanske inte en slager.

Lilla Ditte är bara för gullig men det har jag säkert sagt ett par gånger men det kan inte sägas för många gånger.

Ta hand om dig

Kram Ingrid

2009-05-18 @ 00:01:34
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Anna vimsar in

Nu tror och vet jag att du så sakta ska återhämta dig att du ska bli starkare för varje dag..bli go och den vanliga Rankan igen..mmm så är det bara..massor av krya på dig kramar från Anna.

2009-05-18 @ 06:05:52
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mia

Vi höll förstås också på Malena, men, men...smaken är som baken...

Vilken lättnad att du äntligen får vara hemmavid nu, Ragnvi...Jag gläds med dig, verkligen!

2009-05-18 @ 07:17:03
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Imponerad att du hade sinnesnärvaro att fota ormen, själv hade jag skrikit och raskt förflyttat mig någon annanstans. ;)



Skönt att du slipper resorna nu och hoppas att magen rättar till sig så du kan njuta av kaffe, ostbollar och annat gott.



KRAM

2009-05-18 @ 07:52:33
URL: http://gitsie78.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0