Sista semesterveckan..



Japp...sista lediga veckan...och det är inte utan att jag känner mig lite tilltuffsad...
(Ruffset finns på en nyponbuske...antagligen nån inneboende?!)

Helt plötsligt känner jag mig otroligt trött...kanske har det varit lite för mycket denna sommar?
Hela veckan har jag haft en envis huvudvärk...vaknar varje natt av den. Antagligen nacken som spökar...
Eller humöret kanske...fniss!

I lördags var det Lyskväll på många ställen här...vi orkade inte ha nån lyskväll ute i "trädgår´n" i år...men vi for in en sväng till staden o kikade lite....



Bilden gör inte det vackra rättvisa....

Hm...undrar om Blogg.se håller på med nåt...nåt är sig inte riktigt lik med bloggen...visar sig väl det också!




Vi var till svärmor på sjukan i lördags...hon var vid gott mod...idag ska hon flyttas till Gävle sjukhus.
Blir lite längre att åka o besöka henne...sönerna får nog komma överens om ett "shema"!



Junior åkte hem till Ånge en sväng....över natten....
Var nog första gången han var "glad" att åka...han vet ju att han snabbt skulle komma åter igen.
Inatt har han sovit här i skrutthuset, men nu ska han prova igen att sova i sitt lilla inackorderingsrum i grannstaden...det är det han helst vill, men funkar det inte måste han tänka om....inte lätt att bli "vuxen" i all hast!


Ditte blir inte glad när han lämnar oss...inte vi heller för den delen! Men han är ju bara 20 minuter bort...men för henne är ju det ljusår!

Jisses vad med foton jag har i mitt "arkiv"....bra att ha till vintern kanske?!
Men ser att på kattan Fia finns inte många...undrar varför...hi, hi!



Oftast blir det så här när hon ska vara med på bild!

Nu ska jag gå o slänga bort dagens första fångst från bron...en stor sork!
Kramen!


Kommentarer
Postat av: Anna tassar in..

Hej lilla Rankan..så vackert med lyskväll det är ju så fint med levande ljus..ja nu tiden o hösten känns som om den är på väg ordentligt..men nu i veckan har jag hört att det ska bli lite bättre väder...så du kanske kan njuta av din sista vecka här nu ska du se..



Näääe men du det är jobbigt för kidsen i den där åldern när man ska bli vuxen i en hast..hoppas det löser dig..



En sork på trappan..himmel det är väl bara du som har kan jag tro..jag har aldrig haft en sådan på min bro..märkte du..på bron..:D

2009-08-31 @ 06:30:47
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anna

Hihihi, trodde lurvet satt någon annanstans och att det VAR du som hade en inneboende! :D fniss



Det där känner jag igen... Med att bli lämnad. Göten är inte så värst förtjust i det.



Ha en skön måndag!



// Kramen

2009-08-31 @ 06:54:44
URL: http://annalundberg.org
Postat av: Carina

Inte lå¨tt att kliva in i vuxenvärlden :/

Kan du tänka dig....jag är ledig på fredag.

Nu ska vi göra Alfta farligt du och jag :))

2009-08-31 @ 07:54:25
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: åsa

Förvånar mig inte ett dugg att du är trött, inte nog med att du håller på med en massa saker hela tiden, det tar på krafterna att ha värk också.

Att bli "stor", det är inte så lätt som man tror, man måste ge det lite tid ibland..

Hoppas du får en bra måndag och att du är rädd om dig!

Ha dé!/Kram



2009-08-31 @ 08:51:21
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: vicke

då hoppas jag att du får en härlig vecka

2009-08-31 @ 09:01:39
URL: http://www.metrobloggen.se/jagbloggarigen
Postat av: Synne

Hej Rangvi.

Nu har jag läst ikapp massor.

Så skönt att undersökningen gick bra.

Det är alltid oroande att inte veta svaret.



Det där med barn/styvbarn är ett stort aber. Jag har inte barn. Kan inte få. Har däremot en styvson på snart 20. Han har inte alltid haft det lätt. Han har AD/HD och aspergers. Livet har varit tufft mot honom, för han är ju inte som alla andra. Men idag har han fast jobb på samhall. Eget boende och allt går bra. Men ska säga att vi inte alltid dragit jämt. Hoppas det löst sig för din "junior".



Så hoppas jag innerligt att svärmor har det bra. Så bra hon kan efter omständigheterna. Inte lätt när någon i familjen blir allvarligt sjuk.

Ni har haft det tufft en lång period nu, så jag förstår om du är sliten. Det tar på.



Själv jobbar jag bara 50% nu. Nacken, huvudvärken och illamåendet fick mig på fall. Får inte sova. Får inte vila. När det är som värst vill jag bara ta av skallen från halsen och sätta huvudet på bordet så jag får vila nacken. Men det går ju inte....

Funderat på att operera en dragkedja i halsen så det ska gå lättare att ta av. Tror du det funkar....



Nu håller jag tummarna för dig och sambon,att sista veckan blir kanon. Håller tummarna för att Junior ska trivas där han ska bo. Håller tummarna för svärmor.

Sänder en stor styrkekram till dig och sambon.

Ge Ditte en puss på nosen med.

Kramen Synne.

2009-08-31 @ 09:37:07
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: marma

Så skönt att proverna visade sig vara bra - men håravfallet? Kan det vara att du är lite slutkörd? Det har jag varit ute för men håret kom tillbaka när jag ändrat lite på mina levnadsförhållanden.

Ta det nu lugnt sista veckan och njut!

Kramar/marma

2009-08-31 @ 11:24:49
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: matte

ja du har verkligen haft lite mycket den här sommaren, milt sagt. Hoppas du kan njuta av sista semesterveckan nu och inte tänka så mycket på jobb och sånt.

Härlig fjärilsbild :)

2009-08-31 @ 12:06:29
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: britten...

hujeda mig..såna fångster vill vi inte ha....jag önskar av hela mitt hjärta att din sista sem vecka blir den allra allra bästa.....å snart kommer " brittsommar " och då blir det också bra....stora varma kramar från moffi och mig Ps Moffi ska röntga sina ben i morgon...

2009-08-31 @ 13:48:35
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Annica

Kikar in för att se hur du har det.

Vi smög förbi er på motorvägen i går. Hade så gärna svängt av för att säga hej och lämna en riktig styrkekram till dig. Men vi hade för bråttom. Sonen skulle på simskola för första gången!

Men det kommer fler chanser till att få träffas.

Kopparna du köpt på ICA har jag också gått och spanat på. De är så fina!

Sköt om er alla nu.

KRAM!!!!!

2009-08-31 @ 13:49:02
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vilka underbara mörkerbilder av kyrkan!! Nu är jag tillbaka från storstaden en underbart rolig o uppfriskande helg men även skönt komma hem igen. Är nog i grunden en riktig hemmamänniska. Fast nästa vecka bär det av till Öland! Det blir lite tvärt emot Stockholm -en riktigt mysig avkopplingsvecka med bara mannen o hundarna.

2009-08-31 @ 15:05:14
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Jobbigt med huvudvärk, och att vakna på natten av den.

Hoppas det går över snart så du får sova ok.



Mysiga foton från Lyskvällen, så vackert....



och på den vackra fjärilen, på Ditte så mysigt och den vackra blomman.

Ha en fin fortsatt dag

Kram

2009-08-31 @ 15:42:40
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Princexswe

Ja visst är det tråkigt när semestern drar mot sitt slut. Men ljuskvällen var vacker. Svårt att fånga nattljus och neon på bild. Ha en skön måndag. Kram Eva

2009-08-31 @ 16:52:51
URL: http://princexswe.blogspot.com/
Postat av: Mia på Åströmska

Men guuuud...har det varit lyskväll?????? Himmel vilken hemlängtan jag fick nu!!!! Jag ser INTE fram emot vintern här, har redan börjar gruva mig...Men det går väl över... Kram till dig goa!!!

2009-08-31 @ 18:30:54
Postat av: annette

Jaa, det verkar som Du skulle behöva lite mera semester, Du kanske kan ta någon vecka lite senare under hösten och kanske ta det väldigt lugnt då.

Hoppas junior kommer att klara av att träda in i vuxenlivet men visst är det tufft, och ibland måste man nästan vara lite "elak" på ett klokt sätt för att få det fungera.

Underbara bilder från Er lyskväll, tycker Du lyckats väldigt bra med mörkerbilderna, är ju jättesvårt att fota i mörker.

Försök nu att hämta lite krafter under dom dagar Du har kvar av ledigheten, hoppas Du får bukt med huvudvärken, det är ett skit att ha!



Stora Kramar!



annette

2009-08-31 @ 18:43:12
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Britt Inger

Undrar vad det bor för något i det där "rufset" ??

Ja, visst är det fina vägar i "min" skog :)

Du/ni är välkomna att komma och ta en fikapaus här när ni är på era promenader :)

Ha det gott, kramizar

2009-08-31 @ 19:41:12
Postat av: Britt Inger

Undrar vad det bor för något i det där "rufset" ??

Ja, visst är det fina vägar i "min" skog :)

Du/ni är välkomna att komma och ta en fikapaus här när ni är på era promenader :)

Ha det gott, kramizar

2009-08-31 @ 19:42:22
Postat av: Nanna Nilsson

Hej! Vilken intressant och härlig blogg du har,här känner jag mig hemma! Kikade på din profil och blev paff,det var nästan som jag skrivit det själv! Har också haft svåra motgånger och jag gillar ditt motto. Jag ska läsa igenom din blogg i morgon,nu måste jag få ungarna i säng! Ha det så jättebra! :)

2009-08-31 @ 19:55:36
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Eva Sturesson

Så fina bilder du har. Tråkit att du mår som du gör men du har ju gått igenom mycket. kram

2009-08-31 @ 21:11:17
URL: http://evasturesson.blogg.se/
Postat av: Soffie

å så fina bilder å undra va det där "lurvet" är för nåt?

Ha en underbar sista semestervecka,

kram

2009-08-31 @ 21:19:12
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Så fina bilder!! SÄrskilt bilden på fjärilen.

2009-08-31 @ 21:35:43
URL: http://junitjejen.se
Postat av: vivan

Glädjer mig med dig att du fick så possitiva besked!!

Hoppas de kan lindra din svärmor...och att gossen stannar i skolan!



Fina foton som alltid!

Kramen!

(ja, blogg.se håller på och uppdaterar och grejar...)

2009-08-31 @ 22:33:21
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Inger

Härligt med en lyskväll. Fina bilder som vanligt hos dig..Ja jobbigt när ungarna flyttar...Men de vet ju var föräldrarna finns,,,



Jobbigt när de gamla blir sjuka..

Ja semester, jag har inte en dag kvar i år..men lite sparat. Så det gäller att spara det nu..



Hoppas din huvudvärk ger sig..jag har ofta ont i huvudet, det är skitjobbigt, man blir grinig och sur..Men det blir nog inte du,,,

Ha en fin sista vecka..kramkramen till dig..

2009-08-31 @ 23:28:02
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Heson

Visst är det väl mysigt med lyskväll! Tyvärr såg jag inte mycket av det i år eftersom min käre man inte var hemma och jag själv hade huset fullt av barn, så det var inte läge att vare sig åka ut på havet eller ens ta en promenad ner till stan. Hoppas huvudvärken ger med sig så du kan njuta ordentligt av din sista semestervecka! Kramen!

2009-09-01 @ 08:16:52
URL: http://hesons.blogg.se/
Postat av: Anki N

God morgon i stugan!! Mmm..du har semester ännu, de e gott, fast man blir lite trött när man är ledig. ((hum))du har ju gått igenom en del under våren o sommaren så de är nog normalt att du är lite trötter. Jag hade lektion med Pärla igår, galopperade som en galning = idag ont i rumpan...aj aj. Vad mysigt de verkade med lyskväll, sånt tror jag inte de arrangerar här. Jag kanske kan börja med det. Lys hos Anki!

Nu är det dax att ta tag i första dagen på september månad. Ha´t gott i gott, oh på återseende.

Kramiz Anki N

2009-09-01 @ 08:25:35
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Hoppas det fixar sej för Junior!!! :-)



Att inte behöva det man inte vill är så klart en "knölig" filosofi, men jag vet precis hur svårt (för att inte säga omöjligt!) det är att tvinga en grabb i den åldern till sådant han har bestämt sej för att inte vilja! Phu... Har haft mina fajter med sonen de senaste åren, och försöker verkligen resonera logiskt och (som iallafall jag tycker...) klokt - men det är inte ofta ljudet går fram, kan man ju konstatera...



Att vara styvmor är kanske dessutom den absolut svåraste föräldrarollen man kan ha... Kan tänka mej hur lätt det är att säga något som uppfattas alldeles snett, och genast kanske också följs av alla taggarna utåt.



Men det kommer en tid när allt det här är historia, och då ni alla förhoppningsvis kan skratta åt eländet tillsammans!?



Ha en fin dag och njut av de lediga dagar du har kvar! :-)

2009-09-01 @ 09:39:39
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: engelsson

Hejjjj vinkade tebax genom halva sverige,,.kom inte riktigt ihåg vart du fanns nånstans..men tyckte mig se en stilig dam stå o vinka mot oss...var det du?? Du detta med ditt håravfall..har du fått rätsida på det..jag har nämligen samma problem..tycker det rasar oroväckande mycket..fattar inte varför..men kanske man e stressad o behöver lite kosttillskott av nåt slag oxå..hör gärna av dig om du hittar nåt undermedel..kram

2009-09-01 @ 16:26:27
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Emil

Fan va härliga bilder du tar! :) tummen upp för dom :D

2009-09-02 @ 17:01:37
URL: http://mrlittleman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0