Äntligen!



Jag o säkert fler med mig har inte kunnat logga in här under kvällen...frustrerande!
Summa kardemumma blev att jag har ingen aning om längre vad jag tänkte skriva!
Löser sig!

Igår när vi var på kalaset så såg jag att svägerskan hade köpt nya "krukor" till sina orkideér...

Satt lite illa till därav dåligt foto...men snyggt var det!
Jag har EN orkideé, är så himla nervös att den ska gå hädan!
Fick den av en kusin i vintras när jag fyllde år...och hon frågar ofta om hur den mår?!
Tror inte att den mår nåt vidare.....

Händer absolut ingenting i den krukan, jo att bladen gulnar!
Svägerskans ena var full i knopp....
Gröna fingrar har jag aldrig haft!

I helgen skördade jag!

Årets skörd! Hela tre stycken!
Men jag är jätteglad för dom, planterade ju trädet förra sommaren!

Idag har jag tagit det lugnt, en långpromenad med hunden blev det...
Middagsgäst fick vi idag också, sambons bonusson dök upp!
Imorgon väntar jobbet igen har jag tänkt.....
På tisdag är det dags för besöket på gynmottagningen...

Nu tänker jag göra kväller...skrivs imorgon!



Kommentarer
Postat av: Sess

Nä men vilken häftig "kruka", sååå snyggt!

Nån aning vart man kan få tag i liknande?



Hoppas allt är bra med dej!

Trist när bloggen bara strular!!!

Massa kramar till dej

2008-10-12 @ 22:54:34
URL: http://calla.webblogg.se/
Postat av: Carina

Lykväll hos dig...igen ;)

Päron...så läckert, här går det nog inte alls med päron i trädgården.

Orkideé har även jag haft...bästa sättet att få dem att blomma är att nästan glömma bort dem...det gör jag och den blommade för det mesta.Men nu är det inte mcket med den längre faktiskt. Lycka till imorgon.

2008-10-12 @ 22:56:28
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Åsa

Låt du bara orkidén vara och ge den liiiite vatten med ett par veckors mellanrum så ska du se, att det bildas nya knoppar framöver.

Jag trodde att min var död, men efter ett tag så kom det knoppar och nu har den blommat i snart ett halvår./Ha dé!

2008-10-12 @ 23:06:54
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Inger

Den vilar nog bara, kommer säkert igen...säger som Åsa, lite vatten..Jag har oxå haft lite strul idag, skönt att det var flera.. fin bild på stubben och lycktan..du har känsla för bider,, päron såg supergoda ut,, mums...

kram

2008-10-12 @ 23:26:27
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Mysiga bilder !

Jag har också märkt att det varit problem med bloggen idag. Ibland har jag inte kunna komma in på bloggen.

Ja, orkideér är man rädd om då de är så vackra blommor, och dyra är de dessutom att skaffa.

Jag hade en för länge sedan som var så otroligt vacker, men tydligen gav jag den för mycket vatten, så den vissnade.

Fick höra sedan att det är bättre att ge den för lite än för mycket vatten.

Säger nu natti-natti och önskar dig en bra dag imorgon.

Kram

2008-10-12 @ 23:45:32
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Famos/Menageriet

Här hittade jag en massa spetsar oxå!

Orkidéer är väl något man ska glömma bort, hörde jag på TV:n för nån dag sen.

Fast inte vet jag, jag har aldrig haft nån och inte tänker jag skaffa nån heller.

Gav en sån till dotra i present, men nästan alla blommor hade ramlat av innan den var framme hos henne!

Haa Dee!

2008-10-13 @ 01:00:51
URL: http://www.menageriet.se
Postat av: Mia

Men Ragnvi! Har du fått päron???? Här går det inte att odla päron, knappt äpplen ;-)

Ser att du har fått tips om orkidéen, jag har aldrig ägt nån och det vete 17 om jag skulle klara av en.

Jodå, sonen är en goding, men det sägs att han är lik sin far! suckar

2008-10-13 @ 08:04:19
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0