Ryggläge hägrar!


Tjena!
Tror ni jag klätt granen eller?!
Nä...svart ljung med rött pärlband!

Nu är sambon o jag ensam igen...ja djuren är ju hemma..
Måste få säga att jag faktiskt tycker att det är lite skönt!
Två praktikanter har ju bott här denna veckan och igår kom även sambons bonusson...
Med tre tonårskillar i lilla huset är det knöfullt!
Kan nästan inte andas ibland!

Ikväll tänker jag inta ryggläge i MIN soffa!



Gick en isande kall promenad med hunden idag....en stund, sen stack hon ifrån mig!
Löpte igen som en jäkla brunråtta utmed stora vägen o satt på trappen o väntade på mig!
Faaan, vad tokig jag blir!
Nu blir det koppel nästa gång!
Fullt med bilar var det därute också! Är julmarknad i Söderblomsgården i helgen...

Kallt inne har det varit också!
Skrutthuset gillar inte väderomslag!
Uppe vid taket uppmätte vi över 33 plusgrader...endast drygt 14 nere vid golvet!
Skor på inne är ett måste!
Kan ge mig sjutton på att alla möss som flyttat in har ställt till med oreda!

Grrr!

Middagen idag bestod ännu en gång av AnnaKK:s enchiladas i ugn!
Så himla gott!

Önskar Er alla en trevlig lördagkväll!
KRAMEN!!!






Kommentarer
Postat av: Mia

SVART ljung???? Så himla häftigt, var har du hittat den???

Kan förstå att det varit jobbigt med ungdomarna, så passa på nu att njuta i DIN soffa, bred ut dig så ingen annan får plats!!!

Måste nog testa de där enchiladas nån dag, känner jag, blev hungrig nu igen... L

2008-11-22 @ 21:39:55
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna

Ha...den där lilla hunden verkar ju helskön..inte kan du bli arg på lilla Ditte..men jag kan tro att du känner dig orolig när hon drar iväg på det där viset. M mm att ha gäster frestar på du...skönt när det blir lugnt o fridfullt igen nu då. God mat ser jag nice nice..massa kramar Rankan du vet...alltid massa varma kramar till dig från Anna

2008-11-22 @ 22:05:36
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej vännen :-)

Hoppas du har en skön kväll i soffan, det är du värd.

Tonårskillar kan ju ta lite plats...

Må så gott !

Kram Maria

2008-11-22 @ 22:14:29
URL: http://hippamorsan.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Men du.. vad är enchiladas ??

Ha en bra söndag..... kram

2008-11-23 @ 02:43:02
URL: http://brittingers.spaces.live.com
Postat av: Mia

Godmorron goa Ragnvi...

Hur har du det i "skrutthuset", fortfarande kallt?

Måste ju le åt ditt namn på huset, din lilla toka! L

2008-11-23 @ 07:27:53
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anette

Godmorgon Rangvi! Sitter här på söndagsmorgon och läser, innan resten av familjen vaknar. Så tyst det är......Busig hund du har! Läskig om de smiter i närheten är bilar.

Enchiladas är en av mina favoriträtter. Jag älskar all mexikansk mat!

Du undrade om mina röda ljus. De sitter i två låga glasljusstakar som jag har täckt med fusk-isbitar. Lite röd pärlgirlang har jag klippt i småbitar och lagt emellan och så vatten över hela härligheten.

Gillade dina små glaspaket. Jättesöta!

Jobbade i går (på Clas Ohlson) och det var så mycket folk. Man blir så trött i huvudet när man har slutat. Jobbar idag med, men söndagar är alltid lite lugnare, åtminstone tills den riktiga julruschen har satt igång.

Ha en trevlig söndag. Hoppas du får ligga på soffan i lugn och ro. Du kan ju alltid titta på skidor på TV. Det hade jag också velat göra! Kram Anette

2008-11-23 @ 07:35:55
URL: http://mammanette.tradgardsblogg.se
Postat av: Mia

Men åååå, kommer det äntligen snö??? Vad härligt!!

Kommer det mycket så får väl I skotta upp mot huset, så blir det mindre kallt... ;-)

Nu är kaffet färdigt här, varsågod och kom! L

2008-11-23 @ 07:40:51
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0