Torsdag ...igen!

Godmorgon på er!!

image582
Så fort veckorna går nu......hinner snart inte med!

Jag ska iväg o jobba mina fyra timmar idag, igår var jag ju ledig.......skitkillen fick jag tag på på telefon, kanske jag redan skrivit om? Han eller nån annan från firman kommer imorgon fredageftermiddag....

Igår åkte sambon o jag in till staden och käkade lunch ute på lokal!!! Det är inte ofta!
Jag skulle ju egentligen ha åkt till väninnan Eva i Bollnäs och vi skulle ha ätit på en Kinarestaurang, men det blev inte så....Därför offrade sig sambon. Han gillar själva maten sådär, men äter INTE ris....Det är nästan två år sedan jag fick äta kinamat och jag hade längtat så!

När vi skulle beställa igår så blev det problem! Fanns absolut inte nån pommes eller potatis överhuvudtaget!
Jag vägrade gå därifrån! Han offrade sig, beställde mat o kryddade riset så det nästan blev oätbart av den anledningen, och petade i sig lite ändå........såg nästan ut som en hamster - riset i kinderna!
Mätta blev vi, även sambon! Fast lite besviken var han.....han överlever!!

Sen var jag ute med hunden och hon hade nog längtat efter långåkern lite!  Pigg o glad var hon! Skööönt!
För andra gången denna vecka såg jag ett djur på långt håll där ute på åkern - jag tror att det är en räv. Lite konstigt att dom befinner sig på dom öppna åkrarna tycker jag, men kan ju vara en hona som har ungar uppe i skogen och är o jagar mat till de små....

På kvällskvisten kom Tomas och sen var datorn upptagen....då blev det ändå så att jag åkte till Bollnäs.
Eva o hennes man har sålt sitt hus o köpt en liten bostadsrätt och himlars så fint där var!  Alldeles lagom stort också!
Dom går ju i väntans tider - andra barnbarnet ska komma när som helst! Men igår var det inget på väg....

Jag blev kvar hos henne till sena kvällen och när jag kom hem igen så var jag så trött....hade snurrat runt lite i Bollnäs också o tittat på vårfloden i Ljusnan, lite översvämning är det!
Det blev kväller tidigit hos mig igår!

Nu kom jag på en sak; min kusinvitamin i Söderfors, Kicki, blev mormor för första gången igår! Till en liten Elias!
Grattis, grattis till dom alla! 52 lång o drygt 3,6 tung! Tråkigt för Kicki så bor dom så långt från henne, ända uppe i Östersundstrakten.....

Men, nu ramlade sambon ner....katten väckte honom. Ja katten ja, hon lever sitt nya liv nu! Hon är ute varje natt och  släpar hem möss o råttor hela tiden..........sambon har haft problem med sånt, stora problem. Men nu kan han hantera fobin och han städar gården ute! Undras om inte katteländet tar dom hos grannarna o sen släpar hem dom....

Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon!
Du får ha en toppendag i solen.
Kram

2008-05-08 @ 07:14:23
URL: http://kattis11.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0