Tisdagmorgon..

Godmorgon på  er! Här i Trönö är det en underbar morgon ute....solen skiner o gräset glittrar! Var frost inatt...måste ut o kolla lilla ranunkeln som jag glömde ute igår kväll.....

Igår jobbade jag heldag - pust! Fast jag tog ut en timmes ledighet på eftermiddagen....
Idag blir det bara 4 timmar - sköönt!

Tänk, om allt varit som vanligt hos mig hade jag säkert varit ute o promenerat lite så här på morgonkvisten, har varit upp sen före fem som vanligt, men sen datorn kom in i mitt hem så fastnar jag här.....måste nog ändra lite på det!

Fastnade både fysiskt o psykiskt gjorde jag igår också, uppe på skräpvinden! Skulle leta fram nåt - höll banne mig på att bli kvar där uppe! När jag äntligen kom loss så svor jag o grinade en sväng, sambon blev något fundersam...men han borde ju vara van vid mina humörsvängningar - kan det vara åldern månntro?!
Katten struntade fullständigt i mitt svärande - hon lade sig att sova i all bråte och där blev hon kvar i timmar! Kvalmigt o äckligt är det däruppe också....

Fick fram en kartong som jag började rensa - eller, det blev inte så mycket rensat faktiskt
image577
Mycket gamla foton hittad jag! Bild på min lilla pappa....tidigt 50-tal tror jag......
Körkortet är för MC, nåt för bil hade han aldrig.
image578
Förnyde gjorde han också tydligen! Fast han använde nog det enbart som ID-handling - han körde bara sin röda lilla moped av märket Fram! Med mig bakpå oftast!
Fotot är från mitten av 70-talet och några år senare avled han hastigt, endast 55 år.....saknar....

Hittade det här också
image579
Är man inte söt så säg, bland prästkragarna!
Var väl kanske 2-3 år här....minns faktiskt lite om fotot också! Skulle plocka en så stooor bukett åt farmor Sofie!

Snipp snapp snut, nu är sagan slut!

Kommentarer
Postat av: Annica

God morgon!
Vad roligt att hitta gamla kort! Som en lite skattkista liksom.
Huset vid vägs ände? Är det inte Mulle Meck som bor där med hunden Buffa? ;-) Sonen är galen i Mulle Meck så vi läser de sagorna nästan varje kväll.
"Mulle Meck buggde en gång en bil. Mulle, Bilen och Buffa skulle fara till vägs ände för att se vad som fanns där. För om en väg har en ände i ena änden. Så måste den ju ha det i andra änden också. Och där vägen tar slut så måste ju något annat börja. Och han hade rätt. För där vägen tog slut där började havet...."
Ja ungefär.. *L*
Ha en underbar dag!

2008-05-06 @ 07:34:52
URL: http://anja72.blogg.se
Postat av: eva sturesson

ja jag beställer via nätet på postfoto går två dagar ibland. Hoppas din hund mår bättre nu och roligt att du hittade din pappas saker där uppe

2008-05-06 @ 10:20:19
URL: http://evasturesson.blogg.se
Postat av: Jessica

Hej hej!
Jo, vi hade det bra. Timo tränade ute på Essingen mellan 11 och 15 och jag tog bussen in till stan och träffade Sara. Sen strosade jag runt ensam nån timme och tittade i lite affärer och sådär innan jag tog bussen tillbaka igen :)
Nu ska jag käka lite, har precis jobbat. Ska iväg och träna och efter det ut till Valbo och sitta vak inatt.
Hoppas ni har det bra!

2008-05-06 @ 15:54:58
URL: http://sandert.blogg.se
Postat av: Sofie

Snyggt namn nin farmor hade! Jag förstår precis jag gjorde en sådan resa i helgen, i minnenas arkiv. Jag letade efter kort och snöade in på gamla minnen och satt och grät när maken kom hem. Han trodde först att det hade hänt något katastrofalt! Men inte bara lite depp.....
Kram på dig! Sofie

2008-05-06 @ 17:55:22
URL: http://baristamorsan.blogg.se
Postat av: Mia

Nämen vad gulligt foto av dig! Är du lika söt nu?? :-)
Min pappa hade också en moped, inget körkort. Det gick så pass bra ändå! *L*

2008-05-06 @ 18:22:48
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Anna

Så söt så...ja det är rätt kul när man städar lådor o hittar gamla saker. Tiderna förändras fort.

2008-05-06 @ 19:54:31
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Helen

Roligt när man hittar gamla foton :) Så fin du är på bilden. Förstår att du saknar din pappa.
Ha de gott denna pingstdag :)

2008-05-11 @ 08:23:14
URL: http://qristall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0