Helgen i bilder....

Vad har vi gjort i helgen? Allt o ingenting känns det som....Försöker ju förbereda för avloppseländet
image653
"Betongrör med ljuddämpare"  Undermåligt som bara den!!
Som tack från kommun för att man "värnar om miljön" ska dom ha betalt - 3600 kr. Så dåligt tycker jag!

Utsikt från mitt köksfönster
 
Ja, ja.......

Det grävs, flyttas, grävs, sågas, släpas........å gud vet allt!
Sambon klättrade ner till ån också och lade i slangen till vattenpumpen, måste utnyttja resurserna när dom finns!
image657

image656
Står på stegen o vinglar.....3-4 meter ner till vattnet o fullt med stenar!

Sen grävde han o grävde, o vattnade! Och flyttade allt efter förmåga!
   

Tomten ser ut som ett minfält snart!
 
Jag kan tyvärr inte göra mycket nytta med detta, alldeles för tungt så jag fotade lite istället som ni kanske märker!
Ett foto på gammelapeln blev det också
image663
SommarLenas.....hoppas trädet överlever det här, men det håller nog på att självdö av ålder ändå..

Jag åkte en sväng till Bollnäs o besökte mammas grav inför MorsDag. Köpte en ros o lite vitt o satte i en vas, blev så fint. Många med mig var ute hos Mobackes Handelsträdgård kan jag tala om! Hua vad folk där var! Knöfullt!
Orkade inte gå o kika som jag tänkt, blev så otroligt trött...åkte o fikade hos goda vänner istället!
image664
Bosse fixade kaffe o bredde mackor - så bra det smakade i solskenet! Marita o jag satt bara o njöt!

Sen fixade jag Morsdagspresent till svärmor, lite lotter, choklad o blommor och även svärfar fick sig en välkommenhem-present. Men, jag orkade inte följa med dit sen....var helt slut!
Jag o hunden låg o vilade o laddade inför melodispektaklet....det hade man inte behövt göra! Lång näsa fick vi, svenska folket......

Idag har jag tagit reda på en hög med skrykning, tvättat o hängt, tagit reda på torr tvätt och sambon släpade fram symaskinen åt mig
image665
Måste väl nästan vara antikvärde på denna eller hur?! Fick lite gjort i allafall....

Sen var det matfrågan.....blev enklast möjliga idag....
image666
Flintastek....inte min favorit men är man hungrig så är man......
   
Sicken grillplats vi har!
Det doftade av grillat kött och av blommande hägg samtidigt
image670
Hägg så långt ögat når!

Nu är vi mätta o belåtna, hunden likaså....disken är avklarad och alla, hund, katt o sambo vilar...dags att väcka honom nu, för nu ska vi åka o fresta svärfar o svärmor med lite dajmtårta!
image671

PS. Dottern ringde tidigare o "grattade" på MorsDag, hon brukar göra det, men, hör o häpna! Sonen ringde också nyss! Har väl aldrig hänt förr! Än är inte undrens tid förbi.......


Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken helg! :-)
Här är det JAG som ringt till barnen (därtill var jag nödd och tvungen)men ingen av oss tänkte på att det var Mors dag :-))

2008-05-25 @ 19:12:10
Postat av: Jessica

Haha, jag satte yoghurt och ett solrosfrö i halsen när jag läste att Magnus ringt :)

2008-05-25 @ 20:12:25
URL: http://sandert.blogg.se
Postat av: carina

Så mycket ni har fått gjort i helgen......soffan måste ha kallnat för I ;)
Inte roligt att ha en trädgård som mest kommer att bli en stor grop...men det för ju något gott med sig.

2008-05-25 @ 20:26:11
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: soffie

åå va fina bilder och va mycket du har hunnit med:O)
härligt att dina ungar kom ihåg morsdag!!!

2008-05-25 @ 21:17:34
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Sara

Oh god tårta, jag köpte snickerstårtan.
Den e god den med ;)

2008-05-25 @ 23:00:27
URL: http://www.sara78.blogg.se
Postat av: Mia

Morning Ragnvi! Känns det bra efter helgen?
Ja, nu är allt städat och klart här, bara golven kvar och det går ganska fort, men jag kan inte ta dom förrän flyttgubbarna har burit ut möblerna. Ska försöka bära ner så mycket jag orkar för att underlätta för dom när dom kommer.
Jättekram till dig och du ska veta, att jag är dig evigt tacksam för hjälpen jag fick med kartongerna!

2008-05-26 @ 07:23:01
Postat av: Mia

Du har gjort alldeles tillräckligt, det du gjorde var guld värt!
Stooor kram till dig!

2008-05-26 @ 10:01:59
Postat av: annic

Hej!
Tack så mycket för "Bollnäsbloggen". Du är en ängel.
Kram: Annica

2008-05-26 @ 12:39:08
URL: http://als72.blogg.se
Postat av: Annica

Sicken utsikt!!! Jag avundas dig inte!
Hoppas du känner dig piggare idag!
KRAM!!!

2008-05-26 @ 16:17:39
URL: http://anja72.blogg.se
Postat av: Helen

Ingen rolig utsikt men det blir bra när det är klart, tyvärr får man tänka så. Fina bilder du tagit.
Snälla barn vi har hehe.
Ha en bra dag.

2008-05-26 @ 16:50:13
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Margaretha

En sån fin symaskin du har.....den håller i längden ....dom nya "underverken" går ju söndet stup i kvarten.....
Kram
Margaretha

2008-05-26 @ 17:43:39
Postat av: Åsa

Du är som jag, säger att jag inte gjort nå´t speciellt, men när man tänker efter så har man snott som ett "skållat troll" hela tiden...
Kan förstå att det är jobbigt med att ha det se ut som det gör utomhus, men det blir ju snart bra, det står väl inte på förrän högarna försvinner.
Ha dé!

2008-05-26 @ 17:58:53
URL: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0