Denna veckan....

Hej på er därute! Tack för alla kommentarer! Sånt värmer!

Ja, denna vecka har ju varit lite omtumlande.....skulle så gärna vilja skriva av mig lite men måste nog vänta lite....

Är jag bättre i ryggen, tacksam är jag! Satt väl fel eller nåt....

Idag har skitkillen äntligen varit hit, men tror ni inte att det strulade där också först! Väntade o väntade...han skulle komma strax efter lunch......kom vid halvfyra-tiden!
Han hade fått sambons mobilnummer, självklart var en siffra fel, men det visste ingen då, skitkillen trodde att sambon var i mobilskugga som han sa, han blev tvingad att åka in till kontoret o leta fram mitt hemnummer och här satt vi o väntade......Nu kommer min gårdsplan att bli en byggarbetsplats....sambon måste gräva o rädda vad som kan räddas....bilder kommer! Fast själv funderar jag på att flytta.......! Som MatMia kanske, snyft....

All denna väntan har faktiskt tagit lite på mig, blev så himla trött på eftermiddagen så jag dormade faktiskt av en stund! Sambo o hund likaså.....Katten sover hela dagarna ändå, ute o ränner på nätterna!

Nu är sambon o hunden iväg med ett lass från komposten/skräphögen - den måste bort/flyttas den med!
Jag passade på att leka lite med några gamla foton som jag hittade på skräpvinden...

image588
Sambon i unga år, är han inte söt så säg?! När han föddes skulle han heta Helena....

Och det namnet försökte han leva upp till som vuxen! Fyy, vad långhårig han var länge - och nu snackar vi riktigt långt! - det kanske Carina-Goldies Matte minns?!
Som tur var hade han klippt av sig eländet innan vi träffades för nio år sedan! Men har väl sett foton på honom, hua!

Jag var ju till Bollnäs häromkvällen, till skolkompisen o bästisen sen förr.....sen hittade jag det här!
image589
Lilla jag....1971, 13 år........Snacka om att se oskyldig ut.....

Bästisen Eva, samma tillfälle
image590
Fiin! Så roligt hon o jag hade! I 40 år har vår vänskap bestått nu.....oj!
Kom några ungar till min klass i 4:an, vi blev oskiljaktiga! Håller nästan i än! Umgås inte så mycket längre, men har alltid hållit kontakten via telefon och när vi pratar då pratar vi, lääänge!
Nu, i och med datorvärlden har vi plötsligt nästan daglig kontakt igen! Så kul! Och nu träffas vi igen, lite nu o då!
Hon var med när jag födde min dotter, bara ändå....
Nu går hon i väntans tider - ska bli farmor för andra gången, mamman har gått över tiden....suck! Liten Malou finns redan, 4 år i höst, och hon har bestämt att det blir en lillasyster, nåt annat finns inte! Lilla syster SKA heta, säger hon bestämt; Nobless!! Var i hela friden har ungen fått det namnet ifrån!?!?!?!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, herrejisses vad man var oskyldig (hhhrrrmmmm) på den tiden ;-)
Du kan komma och bo hos mig, det går så bra så...då kan du hjälpa mig packa, vi är ju lite av experter på det, du o jag *L*
Skönt att svärfar är på "benen", det verkar i alla fall bättre, eller hur?

2008-05-09 @ 22:19:42
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: soffie

Å va kul med bilder från förr;O)
Skönt att svärfar blivit bättre hoppas det fortsätter så.
I helgen har jag konfirmation hoppas du får en underbar helg!!!

2008-05-09 @ 23:07:28
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Åsa

Det är väl klart som korvspad att lillasyster (om det nu blir det,( det är ju 50% chans) ska heta Noblesse...det är ju sött eftersom det är en choklad som heter det och eventuell lillasyster kommer ju att vara söt...
Ha dè!

2008-05-09 @ 23:35:50
URL: http://tantraffas.blogg.se
Postat av: Mia

Morning Ragnvi! Hoppas att pingsthelgen blir bra för er alla...
Jo, du har helt rätt, jag har bott här uppe förr, i 15 år bodde jag här *L*

2008-05-10 @ 06:19:16
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Kul med gamla foton, vi hade en bra tripp till Hudik. Trevlig pingst på er också!

2008-05-10 @ 07:46:55
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon!
JA, denna helgen ska jag njuta av det vackra vädret. Fast lite nytta måste man ju göra, tyvärr.
VAd har du läst som jag har missat, tråkigheter?
Men här är det väl alltid något.
Ha en toppendag!
Skönt att din svärfar mår bättre.

2008-05-10 @ 08:23:48
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Kattis

Hihi, jaha...stora dottern fick ju antibiotika så hon är redan på bättringsvägen, lilla dottern har ju hjärtesorg, men det går snart över och min syster repar sig alltid.
Nu är det helg och sol.
Jag solar alltid försiktigt då jag är för rastlös för att sitta mer än 10 min. :-)
Kram

2008-05-10 @ 08:59:24
URL: http://kattis11.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0