Påskaftonsmorgon i Trönö

Gnistrande vitt ute och minus 13! Vackert i solen men vart tog våren vägen?!

Alla sover ännu, utom jag o katten. Huskatten Fia tillbringade långfredagen på övervåningen igår, högst upp på en garderob! Kom ju en hund o hälsade på!

image234

Muija, finsk lapphund årgång -04. Viktigt det där med finsk!
Söt o snäll är hon, och så stor hon blivit sen jag såg henne sist. Husse är en nygammal pojkvän till dottern, gjordes ett uppehåll -05 men tydligen är nåt på gång igen nu?! Jag håller tummarna!!!! Timo har alltid haft en plats i mitt hjärta.......

Men go´hjärtat Ditte blev inte glad hon! Fy, vad jobbig hon var! Hon som alltid annars är så rädd o feg av sig, nu skulle hon minsann sätta Muija på plats! Vet inte hur många gånger hon flög på Muija, jag var riktigt chockad! Hundarna känner ju varandra sedan tidigare när Ditte bodde med Jessica i Gävle, men hon tycker nog nu att här i Trönö är det hon som ska bestämma! Var ett evigt sjåande ett tag att hålla isär dom! Muija fogade sig länge men till sist gjorde hon klart för Ditte vem som bestämmer och då äntligen lugnade Ditte ner sig, tog några timmar....

Sonen från Bollnäs, Magnus saknades igår vid matbordet
image241
Skulle ut o angla han, gör nog oftast det på långfredagen i hans umgängeskrets, så han får komma o äta en annan gång!

Blev inga foton tagna igår vid matbordet när vi åt, fanns inte plats att röra sig, och så fick man ju ha koll på hundarna hela tiden. Potatisen tog god tid på sig att bli färdig
image235

Gjorde egentligen inget för svärföräldrarna blev lite försenade - lyckades få besök hemma precis innan dom skulle åka - mindre trevligt för dom att behöva jäkta på besökarna, men, men...

Hur som helst så åt vi och jag tror att alla tyckte att det smakade bra! Blev då soprent på vissa maträtter, och när jag lagar mat, då lagar jag mycket!
Nu har jag ingen diskmaskin utan det för jag göra själv, går fortast så. Litet o trångt är det vid diskbänken och man måste planera noga hur man lägger upp det! Grrr...

Dom andra fick sätta sig i TV-rummet o vila ner maten med lite kaffe, svärfar hittade knäck från i julas! så gott tyckte han! men jag fyllde på stora påskägget och här är en bild som är passande tycker jag
image236
Kolla alla händer! Gottegrisen har ägget i ett stadigt grepp, Timo har försett sig med favoritgodiset och Jessica ser lite avis ut, svärmor VILL HA, och Krister sträcker sig efter ägget samtidigt som Tomas tydligen tänker dämma till honom med en ryggkliare! Mitt i alltihopa lyser Dittes ögon av habegär!
Det här var det bara jag som såg på bilden.........Tycker den är talande jag.......

På tal om lysande ögon
image237

Tyvärr syns det inte så bra här men på originalbilden ser det häftigt ut!

Gjorde mig till igår och bjöd på efterrätt
image238

Blåbärspaj med vaniljsås......skitenkel att göra, man kokar ihop degen i kastrull!
Tänkte göra två men sambon sa nää, det räcker gott o väl med en. Pyttsan, slurp så var den slut!
Lovade Krister att göra en till nån dag.........

Lyckades få ett foto när gästerna sitter uttråkade ser det ut som o väntar på pajen
image239

image240

Ja, så såg min långfredag ut. Mat o disk, men trevligt var det! Får se när man får träffa Gävlefolket nästa gång!
Ditte saknar mamma Jessica, det märks, men som tur är så är ju Krister kvar ett tag till!

Idag tänker jag INTE laga mat!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon!
Tack!
Ja,ibland har de olika djuren lite svårt för varandra.
Grannens ena katt gillar att pussas med våra hundar men den andra katten är livrädd.

2008-03-22 @ 08:30:59
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Mia

Fullt ös, med andra ord! ;-)
Undrar varför du inte tänker laga mat idag... *S*
Funderar på en sväng till E-center men än så länge bara en tanke...

2008-03-22 @ 10:16:54
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Carina

Hi,hi känner till hälften av dina gäster.
Ingemars barn påminner väldigt om sin mor som jag
umgicks mycket med i Sandarne på 80-talet.
Ingema isin fotölj ser lika lugn ut som han alltid varit.
Tomas har en gemensam kompis med min dotter och har sms.at medhenne en tid med dålig framgång tror jag...hennes intresse ligger hos en ljusdals kille

2008-03-22 @ 10:34:30
URL: http://goldiesmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0