Göran 50 år!

image220 Till Göran som idag fyller 50 år!

Göran är en av bröderna Mattsson från Borg, Norrala. Den generationen minns säkert de här bröderna.....

Han tillbringar inte födelsdagen hemma utan har rymt...........Han lär inte bli utan uppvaktning i alla fall!
Kan ju också tala om att presenten han får skulle jag också gärna ha hos mig.........Vad han fick talar jag om sen!

Nu duggar födelsedagarna tätt......häromdagen fyllde ju sambon år, idag Göran.

Bröderna har en yngre kusin som jag också vill gratta här när hon idag också fyller år, Eva Lööv, blir 38 hon!

Idag skärtorsdag är det minus 11 här i Trönö och snön ligger vit på taken..........Bland annat.
Mindre roligt tycker jag!
Ville ha en vårpåsk jag, en sån där som det var i början på 2000-talet, -00, eller -01, minns ej säkert längre, bodde då i Sandarne och på påskafton hade vi middag för släkten och det var så varmt ute så vi fikade på altanen på eftermiddagen minns jag! Då var påsken i april visserligen men ändå.........Minns att karlarna gick ute iklädd T-shirt och att grannens gräsmatta var full av krokusar i alla de färger! Nu är det vitt och vitt ute..........

Var lite kylslaget även inne, så jag har hållit på o eldat sen kl 4 i morse! Vaknade halv 4 med ett sendrag i knävecket som inte var av denna världen och var ju så klart tvungen att stiga upp då. Fast sen gick jag o lade mig igen och hann väl precis somna om när klockan ringde, fick nästan en chock, det är inte ofta jag hinner höra hur illa den låter! Är i regel uppe före tuppen annars också! Mår så där lagomt bra nu.........Undrar om det inte ska bli fullmåne också - har varit lite oroligt de sista nätterna i min knopp o kropp!

Ska iväg o jobba idag, så nu har jag inte tid att sitta här längre. Man får väl ta det lite lugnt på väg till jobbet, kan ju vara livlig trafik - destination Blåkulla!

Kommentarer
Postat av: Carina

Världen är allt bra liten.....
Jag är uppvuxen i Lötbäcken i Sandarne.
Mats Mattson har jag gått i skolan med i gymasiet ;)
Träffs vi på Blåkulla ikväll ?
:D

2008-03-20 @ 11:19:36
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Ragnvi

Hej igen! Du, det där om Mats stämmer nog inte, du är 45 och han blir 49 i sommar....Kan det inte vara min sambo Ingemar som du gått i skolan med?! Ni tycks vara lika gamla och han minns en Carina från Lötbäcken.........

2008-03-20 @ 15:57:19
URL: http://Rankans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0