Ditte ledsen....

Nu är det lite jobbigt för hunden, tar ett tag innan hon slutar vänta.....

image98Krister har åkt hem till Ånge, skolan börjar igen.......

Grått ute o grått inne, grått i vårt sinne........

Men han kommer igen till påsk hoppas vi!

Igår däremot var det idel solsken, halva dan i allafall!
Jag o hunden var ju ute o gick en bra stund och tänk, jag glömde inte att ta kameran med! Nu är jag ju ingen mästerfotograf precis, men en o annan bild blir det i allafall!

 Hunden sliter o drar i kopplet och jag vinglar ute på vägen, men det syns väl ändå att det är Trönö gamla kyrka.

Vi gick långa vägen igår, längs med stora vägen - förenligt med livsfara ibland! Står 70 på skylten men.....
Pausade lite, Ditte bestämde, måste springa lite i snön o undersöka en ofarlig lada.....
 Annars brukar även lador vara "farliga"! Rädd hund.....

Jag fotade en finare lada också
 Sen var jag nöjd och "övertalade" hunden att gå vidare mot långåkern i Trönö

Vid Fly, fick hon lov att stanna igen, öh, vad mommo var jobbig....
 Och vad Guldbyn står för har jag ingen aning om! Sambon tror att byarna har någon sorts intern tävling mellan varven, vad vet jag, är ju från utsocknes jag.

Där i Fly, såg jag något som jag gärna vill ha!
 Många var det!


Äntligen kom långåkern, då får hon bråttom må ni tro! Inget koppel heller.....
 Dom där vore kanske inte så dumt att ha i trädgården heller! Dynghögar, och nu är dom fler än sist vi gick där?!

Vi vek av in till lilla huset på prärien, Ängbo, där bodde sambon till han var en 5-6 år
 Där stod tidigare ett annat hus, som tyvärr brann upp/ner!! Lyckligtvis klarade sig alla oskadda! Men familjen förlorade allt annat...........Tungt att gå vidare då för familjen.

Sött litet lusthus finns nu där
 och en lika söt pippi, väntar väl på alla kompisar han!

Sen gick vi den säkert över km-långa vägen hemåt igen. Solen gassade, blev riktigt varmt! Annars har där mest blåst den där snålblåsten där, men inte igår!  

Väl ute på stora vägen igen lyckades jag med det här
 Tror ni att jag såg soptunnorna? Nää.....

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilka vindar vi har haft..har inte gjort många knop i dag, jag heller. Men en tur till E-Center blev det i alla fall.

2008-03-09 @ 18:37:51
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Anna

Ja här var det mycket o mera. Visst är det kul o blogga. Man upplever saker en gång till på nåt vis. :)

2008-03-09 @ 18:49:31
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Härliga bilder känner igen kyrkan *ler*
Varit där på en bekants bröllopp..

2008-03-09 @ 20:25:08
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0