Kvällen ikväll

Nu har hunden tagit igen sig efter äventyret med katten i värmen igår.
Följde med henne ut en sväng i "trädgården", hade kameran med, alltså är ju mörkt ute som den värsta höstkvällen!


Men himlen var vacker, lovar nog gott inför morgondagen


Imorgon ska jag plocka äpplen...på lilla trädet innan grenarna går av!

Planterade trädet för två år sedan....förra året gav det ingen frukt, men i år..!!
Späda grenar tyngda av frukt!
Måste ta bort lite påstår dom som vet.....

Päronträdet planterade jag förra sommaren - finns tre små kartar nu!

Cirkus tiotalet små röda körbär har lilla spreten

Körsbär vete sjutton om det är - kanske bigarråer (stavas det så?)

Men, fick en liten överraskning idag

En av jasminbuskarna tänker blomma nu!
Dom är också två år - förra året fick jag EN blomma på den andra busken och noll på den andra....

Sen har det dykt upp en sötnos i ogräsblomslandet

Ringblomma - måste vara en rest från förra året då jag sådde såna!
Får så gärna vara kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0