Liten förklaring...

Godmorgon på er! Idag hänger regnet i luften här över lilla Trönö...Har nyss vräkt ner och där vi ännu inte har fått singel på gårn är nu plaskdammar!  Hoppas vädret är bättre hos er!

Jag har fått frågan hur det kom sig att sonen o jag var med i tidningen Min Värld, då 1980....
                                                       
Om jag inte minns alldeles fel så var det så här.....
Då, i slutet av 70-talet så fanns lilla staden Bollnäs i hälsingland i topp på en lista.....där bodde många ensamstående mammor med sina barn....går ju o göra undersökningar om allt!
En reporter på tidningen Min Värld hade anknytningar till Bollnäs och kontaktade en ungdomskärlek....hon var då ensamstående med en dotter och så var även några av hennes väninnor...ett reportag gjordes och efter nåt/några år ville redaktionen ha en uppföljning....men se det ville inte mammorna!
Då hade reporterns ungdomskärlek och jag lärt känna varandra och hon kom då på den geniala ideén att jag kunde väl ställa upp!?!? Reporter och medföljande fotograf nappade direkt! Kom med vin o räkor....Hi, hi, hi....Blev utbjuden på restaurang o allt....som dom smörade! Kan ju tillägga att fotografen endast drack cocacola...kan ge mig sjutton på att han gick igång på koffeinet!
Hur som haver; trevligt värre hade vi! Minns att vi på nattkröken satt i en skogsbacke o filosoferade över livet......
Jag fick så småningom svartvita bilder av dom hemskickade (hm, fotografen gjorde några resor till Bollnäs den sommaren...), men dom fotona ligger i en kartong nånstans på min skräpvind och jag kommer inte åt dom!!
Har därför försökt fota av bilderna i tidningen med blandat resultat
                                             
                                        
                                 
                                            Mormor, farmor, farfar och mormor



Såååå smal jag var!!! Suck....

 


Härlig tid!

Idag vet jag att reporten bl.a. är artistansvarig på SVT...ser ju namnet lite nu o då!
Stötte faktiskt ihop med honom för x antal år sedan i huvudstaden när jag o väninnan var där!
Dom blev så där härligt rosafärgade på kinderna då!
Vad fotografen gör har jag ingen aning om....undrar om han fortfarande endast dricker cola?!


Kommentarer
Postat av: Carina

Intressant läsning....osar lite romans med där också ;)

2008-07-12 @ 10:31:00
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja, men Saga ser ju helt galen ut :)

2008-07-12 @ 10:42:32
URL: http://sandert.blogg.se/
Postat av: Åsa

Mmmmm...ja, man kan ju läsa lite "mellan raderna.....

Kul att du delade med dig tycker jag.

Den enda gången jag varit i tidningen var när jag 1976 var till Eskilstuna över pingsten och hälsade på och födde min äldsta dotter där (5 veckor för tidigt), du vet kanske hur viktigt det var att hålla sig i hemkommunen vid nedkomst, det var ju så, att man fick betala själv om det var för långt gånget och jag hade ju tur där...

Ha dé!

2008-07-12 @ 10:45:06
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Eva P

Hejsan! Kul att höra från dig! Hoppas att allt är bra med dig och sambon + djuren i Trönö.



Oja, trivs jättebra i lägenheten, känns mer som ett hem nu, inte bara ett rum man kommer in i liksom.

Du får följa med mamma och hälsa på nån gång tycker ja :)



Nej, jag har inte länkat till tisdagstemat.. vad är det man ska göra då?

2008-07-12 @ 18:41:01
URL: http://evapetersson.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad kul att läsa om det! Det är alltid roligt när man har en bakgrund... L

2008-07-13 @ 11:39:50
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0