Skuleberget och bron igen..

Fotade Skuleberget genom bilrutan på väg upp till Ö-vik, maffigt berg!
 
Var tänkt att vi skulle stanna till här på hemvägen men då vräkte regnet ner så det bidde inget av den tanken..
Här stod havet 285 meter högre än idag efter senaste istiden!!
I mörker ska det tydligen lysa lampor som visar hur högt havet stod då!


Jag köpte ett vykort på Höga Kusten-bron

Tjusigt eller hur?

Nån som känner igen namnet ?

Från Sibyllas reklam....Matvraket!

Lånad bild.....
Men vi stannade i Älandsbro och åt lite mat på Blå ängeln


Nu kommer en serie bilder på stugan vi hyrde



Så glad sambon blev då.....!

Toa o dusch var ett måste för mig!
Förra året på Öland var äckeldushen utomhus i en källare, fyyyy!

Pruppskrubben som grabbarna delade
Svärmor fick en egen


Sambon o jag fick knyckla ihop oss i den här

Var lättare sagt än gjort!
Fanns nån sorts låda att dra ut så liite bredare blev det, sen blev det som för prinsessan på ärten för mig!
Dubbla dynor/madrasser ändå sjönk man som en gråsten ned på ribbotten!
Inte blev det många timmars sömn inte! Men, var ju bara två nätter....

Köket

Där fanns väl vad man behövde för några dagar...samt en kaffekokare som serverade änglapink!
Hade nog gjort sitt den! Var endast jag som fick till drickbart kaffe.....

Ut mot altanen

Där satt svärmor o jag o njöt o lyssnade till havet!

Mmm, så gott det smakade efter maten!

Men nu blev det lite bråttom....ses senare!

Kommentarer
Postat av: Anna

Men vad härligt ni haft det...där i stugan...den där bron är väldigt vacker..ha en skön kväll...kram på dig.

2008-08-15 @ 16:39:02
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Ser mysigt ut men det är hemskt med gräsliga sängar..... Första natten sover man tio minuter och resten av nätterna sover man av ren utmattning...;D

Kram

Margaretha

2008-08-15 @ 18:38:36
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Mia

Bron är verkligen mäktig! Har åkt över där nu några gånger sista tiden ;-)

Visst är det kul att se en annan sida av Sverige??

2008-08-15 @ 19:49:05
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: eva sturesson

såg mysigt ut kom att tänka på när jag var liten och pappa och mamma hyrde stuga norrut

2008-08-15 @ 21:52:18
URL: http://evasturesson.blogg.se/
Postat av: Kats

svar:.. vet inte hur det funkar..ingen har kunnat gett mig det svaret... jag tror... alltså jag tror...:-) att stenarna gör pälsen laddad på ngt vis?! men jag vet inte... vad kan det annars vara?.. har pratat med flera st nu när jag varit på hundläger... EN var inte fullt lika nöjd... hon hade fått ngn fästing.. inte lika mkt så visst lite bättre var det ju ändå sa hon:-)



Må gott

2008-08-15 @ 23:06:37
Postat av: Carina

Högakustenbron är maffig...skulle jag gärna se.

Stackare vilka nätter :/

....eller droga du dig med TiaMia så att du slockna av den ;)

2008-08-15 @ 23:39:53
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0