Mer svamp!

Joodå! Blev en tur ut i skogen ikväll igen!
Hett o varmt var det i bilen, kvalmigt ute, några droppar regn men ingen åska!!
Åsså alla dessa flygmyror!
Som tur var hittade vi lite svamp igen!




Nu har jag rensat, hackat, förvällt o ska frysa in små portioner tänkte jag, gott i sås o grytor till vintern!
Men sparade ganska mycket till imorgon också, då äter vi stekt svamp!
"Men sa sambon, ska vi bara äta svamp? "Inget mer?"
Självklart ska vi ha nåt mer att tugga på, så fattiga är vi inte än!
Fast jag skulle klara mig med bara svampen!

Lånad bild.....

Åsså en guling igen!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Mia

Så fina bilder på blommor du tar...

Här hoppas jag på en skogstur i helgen, ska bli skönt!

2008-08-21 @ 08:35:08
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Oj,...vad härligt det ser ut med svamparna.

Svampar man plockar själv är verkligen annorlunda och smakar bättre än de man köper.

När jag växte upp brukade pappa plocka en massa svamp som han sedan kom hem med.

Och sedan satt vi med mamma och rensade dem,

och jag tyckte det var så kul...att titta på de olika svamparna och fråga vad de hette osv.

Och sedan när mamma smörstekte dem och vi fick dem på kvällssmörgåsen...mums...

Ha en fin fortsatt dag.

2008-08-21 @ 11:51:21
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Mmmmm herr Karl Johan ser mumsig ut.....

Fuskigt.....det finns ingen sådan här i år....

Kram

Margaretha

2008-08-21 @ 20:56:52
URL: http://catfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0