Stenö Wärdshus

Puh, har precis kommit hem från en lång skogspromenad med sambon o hunden, var faktiskt helt underbart!
Soligt o fint.....precis som jag vill ha det i skogen! Fläktade skönt också, kunde inte bli bättre!

Igår så avnjöts 70-årsmiddagen på Stenö Wärdshus i Sandarne, så gott, så gott!
image454
Bilden har jag lånat från nätet, somrigt o vackert!

image453
Jubilaren Aina 70 år!

Det blev en liten buffé - så gott det var, men.....saknade faktiskt lilla köttbiten och framför allt lite sås.....

Men alla åt sig proppmätta, som vanligt, blir ju lätt så när så många godsaker serveras!

image455
Här är sambon tillsammans med mor o far, först ut!
Tätt följd av alla andra! Tyvärr kunde inte alla komma igår, men många var vi ändå!
image456

image457

Charmigast av alla var ju så klart lille Lukas 2 år, barnbarnsbarn till svärmor o svärfar!
image458
Stilig i slips o allt!

Nu har svärföräldrarnas barnbarn växt upp...och nu är det deras tur att roa de mindre! Än så länge bara Lukas och han njuter i stora drag med de större barnen!
image459

image460
Charmknutten!

Jag tycker det är så vackert allting på Wärdshuset, men hann tyvärr inte fota så mycket, blev bara några foton
image461

image462

En bild på personalen blev det tydligen också
image463

Jag överlät kameran en stund till sambon och här nedan ser ni ett resultat
image464
Jag, fotad utan blixt.....fastän jag sa till honom att det funkar inte inomhus utan blixt.....joodå sa han!
Har väldigt många foton nu där det nästan inte går att se ett dugg, smartguy!

Jag fotade sambon, mätt o belåten på väg in i koma!
image465

Lilla Ditte var också med, men fick vänta i bilen. Gick jättebra! Vi var ut med jämna mellanrum till henne, hon verkade nöjd med att sova i bilen! Men vilken fart hon fick när jag tog en liten promenad med henne genom skogen och ned till havet!
image466
Strålande vackert är det där!
image467
Lite snö är också kvar....men den försvinner nog fort i finvädret nu!
image468

Vi var mellan 20-25 personer igår, fastän alla inte var med.....svärföräldrarnas fyra söner har ju producerat barn dom också, barnbarnen är många och nu även ett barnbarnsbarn!
Vi hoppas o tror att Aina o Gösta njöt av gårdagen - bara sitta ner o njuta, ja det fick vi ju göra allihopa samtidigt igår! Inte ofta man kan göra det när vi blir så många!
Och vi bjuder så gärna ut dom fler gånger, det är dom väl värda!

Kommentarer
Postat av: vicke

Ni såg ut att ha det bra, många fina bilder blev det
Vicke

Postat av: Lojsan

Vilket underbart vackert värdshus och många fina bilder.
Tack för ditt inlägg här om veckan. HAr varit borta så jag har inte svarat.
Min son är 10år gammal och nu när det har gått några dagar så känns det mycket mycket bättre. Det här komemr bli bra, det är jag övertygad om.

/Lojsan

2008-04-20 @ 19:45:24
URL: http://lojsan1.blogg.se
Postat av: Anna

Här var det kallallas... vad trevligt.Det är ju så gott att få gå bort o äta. Ha det gott.

2008-04-20 @ 20:10:58
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Carina

Blir så glad av dina bilder.
Riktigt smart att åka iväg så daär när man ska fira, slippa gruva och dona inför kalaset.
Blir nästan nostalgisk när jag ser kustbilden....hur många hundpromenader har man inte gjort där.

2008-04-20 @ 20:31:04
URL: http://goldiesmatte.blogg.sese
Postat av: Mia

Ja, det är jättefint där ute! Det var ett bra val ni gjorde.. *L*
Idag åker jag tillbaka till södern :-(

2008-04-21 @ 08:37:28
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Heson

Det där såg ju trevligt ut :-)

2008-04-21 @ 21:26:01
URL: http://hesons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0