Rulltårtsblomma?

Kom nyss in från en härlig vårpromenad med hunden, såg ganska många vårtecken....
image477
Nej tyvärr, nån sån härlig rabatt såg jag inte, men vill gärna ha en!

Såg mest tussilago och lite vitsippor, inte fy skam det heller! Hemma hos mig blommar nån enstaka krokus och glad är jag för det! Ska bli spännande att se vad som överlevt........

Rulltårtsblomma! Ja, det kan man ju undra vad det är?!
Nu till bl.a. Matmia: Som du kanske minns så var jag ju förra året hos gamla Lotten du vet.....Tovsippor, liljor o lite annat smått o gott fanns det ju där. Har du varit till henne än? Eller är du bara hos nya Lotten nu?

Hur som haver så hittade jag en konstig växt, kunde inte låta bli att ta hem den......tyvärr gillade den inte den behandlingen riktigt.....tror jag. Den växte ett tag och jag kunde inte begripa vad det var....frågade alla men ingen visste! Svårt att förklara hur den såg ut var det också - därför blev det rulltårtsblomman! Ingen kamera hade jag då heller.....
I höstas så tror jag tyvärr att jag lyckades rensa bort henne.......var mycket ogräs med den plantan och mitt minne var kort!

Nyss när jag skulle hitta en bild med vårblommor (blev den ovan!) så dyker plötsligt denna bild upp
image478
Tänk, jag tror att det var en sån här jag fick med mig hem! En ranunkel!
Fast den här är mycket finare än den jag hittade, den var liksom mer platt.....och den höll liksom ihop dom yttersta bladen, den här är ju lite krulligare eller hur jag nu ska beskriva den! Tänk er en rulltårtsbit som man lägger platt, sen en stjälk också.........Fasen att jag rensade bort den!
Den här bilden tillhör http://trolda.blogg.se/ , hmm, kan INTE länka.....Härlig blogg har hon i allafall!

Nyss ringde telefonen hos mig, konstigt, tänka att dom flesta ska ringa när dom vet att jag har ledig dag....skämtar bara!
Det var en faster till sambon (bara några år äldre än jag) och hon talade om att hon har grävt upp o delat vårkragar, bara att komma o hämta! Tack snälla!

För att förvirra er ännu mer kan jag tala om att i ett annat liv var hon min svägerska........

Nu väntar jag på att maten skall bli klar, läste ju Matmias blogg och blev såå hungrig......pizza.

Men här i lilla huset i Trönö blir det köttfärslimpa idag, med potatismos, åt alla
image479
Gjorde en egen liten åt hunden! Utan kryddor o lök.....Hi, hi! Är hon nå bortskämd då, mormors go´hjärta!? 

Kommentarer
Postat av: Mia

Haha! Jaså du tycker att Ditte är bortskämd, näääää!! Klart hon ska ha egen limpa ;-))
Nä, jag har inte varit till Gammellotten än men nog ska det bli, det kan du lita på! *L*
Nu är det DU som lurar mig så jag blir hungrig, måste käka efter allt jordbrukande :-))

2008-04-23 @ 14:09:06
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Jessica

Haha, hon får fan kungligare middagar än mig :)

2008-04-23 @ 18:47:27
URL: http://sandert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0